Geld & Recht alle pijlers

Camping wil volledig bedrag! Belachelijk?

17-07-2011 12:59 562 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vakantievraag voor jullie, waar ik momenteel mee rondloop en mijn gemoederen maar niet met rust laat...

Ik heb 3 weken geleden een vakantietje geboekt bij een kleine familiecamping in Frankrijk. Ik heb gemaild of ze nog een gaatje hadden, een stukje open, wat wij evt. zouden kunnen benutten. Dit hadden ze inderdaad. Ze hadden een niet aaneengesloten boeking voor hun kleine caravan die wij konden nemen. Dit heb ik toen bevestigd en wij kunnen daar nu 12 nachten terecht.

De eerste aanbetaling a 250 euro heb ik gedaan. De andere 250 euro moet bij aankomst voldaan worden.

Nu is echter het feit dat het vreselijk weer gaat worden. De eerste week regent het eigenlijk vrijwel continue en wordt het 14 a 15 graden. De tweede week (voor ons eigenlijk nog 4 dagen voordat we naar huis gaan) wordt het wat beter. Temperatuur klimt op tot 17 graden en regen wordt afgewisseld met een (waterig?) zonnetje.

Deze vakantie is nu mijn horrorvakantie aan het worden. Ik ben al drie jaar niet meer op vakantie geweest, omdat ik het psychisch niet aankon. Dit jaar had ik er voor het eerst weer enig vertrouwen in. Maar zoveel dagen in de regen opgesloten zitten in een kleine caravan met een 6 jarige dochter en alles is nat en koud buiten, is voor mij het recept om door te draaien! Mijn voorlaatste vakantie 3 jaar geleden heb ik ook zo doorgebracht en ik heb de vakantie overleefd op oxazepam!

Nou goed, je begrijpt het al. Ik ben in overleg gegaan met de familie daar en aangegeven dat de vooruitzichten zeer slecht zijn. Ik heb aangegeven dat wij het eigenlijk niet meer zien zitten en nadat hun lokale weersvoorspellingen niet anders waren, gemaild dat we afzien van de vakantie. We hebben 250 euro aanbetaald en dat is dan ons verlies. Nu willen ze echter, ondanks de goede reden vind ik en ondanks dat het voor hen ook een gaatje was, toch dat wij met de overige 250 euro op de proppen komen. Dus dat we de volledige vakantie gaan betalen! Ik ben perplex over zoveel zakelijkheid. Ze hebben nu 250 euro voor een gaatje en willen desondanks het volledige bedrag zien. Is dat normaal????

Hoe zouden jullie hiermee omgaan? Is dit gangbaar?

Overigens heb ik geen annuleringsverzekering afgelsoten, omdat 'weer' niet te verzekeren is.

Bedankt alvast.
quote:alexisss schreef op 17 juli 2011 @ 22:57:

[...]

Je vertypte je Thee

Ipv met z'n 3-en schreef je met z'n 31-en.Haha ja, ik denk 31 inplaats van 3!
quote:alexisss schreef op 17 juli 2011 @ 22:57:

[...]

Je vertypte je Thee

Ipv met z'n 3-en schreef je met z'n 31-en.Nou, dit dus
quote:mrfluf schreef op 17 juli 2011 @ 22:55:

[...]

vraag aan jou toch ook niet of je op leeftijd bent nav al je postings die je een bepaalde zuurpruim vormgeven.Lieve schat, ik ben 48 en welke conclusies je daaraan verbindt moet je echt helemaal zelf weten
Ik raak in de war van dit topic Ik ga slapen! Trusten en fijne vakantie Intiem!

Is het heel erg als ik denk dat ze toch niet gaat?
quote:scarpetta schreef op 17 juli 2011 @ 22:58:

[...]

Meid ik kan met een gerust hart zeggend at wij ab-so-luut niet op elkaar lijken. Maar het viel me tijdens het bijlezen op dat op het moment dat het heet werd onder je voeten nesbojofan ten tonele verscheen en jij ineens indamde. Zal wel toeval zijn dan.

Nee, het is een complot tussen mij en nesbofan. Gefeliciteerd

Je had het goed!
quote:intiem schreef op 17 juli 2011 @ 23:03:

[...]

Nee, het is een complot tussen mij en nesbofan. Gefeliciteerd

Je had het goed!Heb ik nu iets gewonnen? Een reisje naar Frankrijk ofzo?
quote:Blackdress schreef op 17 juli 2011 @ 23:01:

Ik raak in de war van dit topic Ik ga slapen! Trusten en fijne vakantie Intiem!

Is het heel erg als ik denk dat ze toch niet gaat?

Nee hoor, dat mag je denken. Maar als ik morgenochtend de magische woorden heb uitgesproken naar dochter, dan is er geen haar op mijn hoofd wat dan nog terugkrabbeld.

Weltrusten iig.

Overigens, ik ga niet dankzij jullie. Of niet niet.

Maar de opmerkingen hebben wel geholpen eea te relativeren en in perspectief te plaatsen. Dus daarvoor dank allemaal.

*en ik blijf het een krent vinden. Dat zakelijke zit er bij mij niet zo in dus.
quote:scarpetta schreef op 17 juli 2011 @ 23:05:

[...]

Heb ik nu iets gewonnen? Een reisje naar Frankrijk ofzo?

Zou je dat willen dan?

De reis ernaar toe is een hel, als het regent kan je niet BBQen, en als de zon schijnt ook niet wegens brandgevaar.
quote:intiem schreef op 17 juli 2011 @ 23:07:

[...]

Nee hoor, dat mag je denken. Maar als ik morgenochtend de magische woorden heb uitgesproken naar dochter, dan is er geen haar op mijn hoofd wat dan nog terugkrabbeld.

Weltrusten iig.

Overigens, ik ga niet dankzij jullie. Of niet niet.

Maar de opmerkingen hebben wel geholpen eea te relativeren en in perspectief te plaatsen. Dus daarvoor dank allemaal.

*en ik blijf het een krent vinden. Dat zakelijke zit er bij mij niet zo in dus.

Nou, je klinkt een stuk gezelliger

Fijne wel/niet vakantie!
Hmmm, jij weet ook van al het positieve iets negatiefs te maken.

"Overigens, ik ga niet dankzij jullie. Of niet niet.

Maar de opmerkingen hebben wel geholpen eea te relativeren en in perspectief te plaatsen. Dus daarvoor dank allemaal."

Een kleine aanpassing klinkt al een stuk vriendelijker/positiever:

"de keuze staat nog niet vast, maar de opmerkingen hebben wel geholpen eea te relativeren en in perspectief te plaatsen. Dus daarvoor dank allemaal."
quote:banaanaap schreef op 17 juli 2011 @ 23:14:

Hmmm, jij weet ook van al het positieve iets negatiefs te maken.

"Overigens, ik ga niet dankzij jullie. Of niet niet.

Maar de opmerkingen hebben wel geholpen eea te relativeren en in perspectief te plaatsen. Dus daarvoor dank allemaal."

Een kleine aanpassing klinkt al een stuk vriendelijker/positiever:

"de keuze staat nog niet vast, maar de opmerkingen hebben wel geholpen eea te relativeren en in perspectief te plaatsen. Dus daarvoor dank allemaal."Ja maar banaanaap... het reeeegent!
Intiem ik heb best wel met je te doen. Ik denk dat het leven erg zwaar en lastig zal zijn wanneer je overal problemen in ziet.

Lees je posts maar na: elk sprankeltje positieviteit verzwak je met iets negatiefs. Bovendien ligt het daarnaast altijd aan een ander. Kies zelf voor je geluk, juist in kleine dingen. Laat je vriend maar vegaburgers van zijn wegwerp BBQ nemen terwijl dochter en jij smullen van ander BBQ-vlees.

Geluk zit in de kleine dingen en raak je kwijt door op alle slakken zout te leggen.
-
Fijne vakantie intiem.
quote:batwom schreef op 17 juli 2011 @ 23:08:

[...]

Zou je dat willen dan?

De reis ernaar toe is een hel, als het regent kan je niet BBQen, en als de zon schijnt ook niet wegens brandgevaar.

En als er al een schommel is dan is'tie nat

Nee flauw, TO fijne vakantie! Maak er wat van
Intiem fijne vakantie. Hopelijk heb je niet alleen maar regen. Neem lekker veel bordspelletjes mee. Wat mijn ouders vroeger altijd deden (met 3 kinderen in een airco-loze auto richting Italië) was allemaal cadeautjes meenemen. Elk uur in de auto kregen we dan een cadeautje. Dit waren gewoon kleinigheidjes hoor, stripboekjes, tekenboekjes, kleine spelletjes. Neem lekker wat bordspelletjes mee voor in de caravan. En er zijn vast wel leuke overdekte activiteiten.

Verder ben ik het wel met de overige reacties eens dat je het erg negatief inziet. Stel je verwachtingen over de vakantie een beetje bij. Het hoeft ook niet perfect te zijn. Volgend jaar gewoon een huisje boeken, en als je vriend Nederland niet leuk vind ga je toch naar België of Duitsland. Daar zijn ook prima goedkope campings. Veel plezier de komende weken, het wordt vast leuk!
http://www.youtube.com/watch?v=GgHl0QqUxvU

Hoop dat je er een beetje om kunt lachen...(om jezelf..)
Nou zeg, ik kan geeneens rustig naar de finale van de Apprentice kijken zonder dat ik van een complot beschuldigd word??

@Intiem, je vent lijkt me niet een van de gezelligste, maar ja jij hebt hem gekozen, neem je vakantie een dag op de tijd. Een vakantie hoeft ook niet altijd het toppunt van gelukzaligheid te zijn, toch.

Het gaat erom in een andere omgeving te verkeren, indrukken op te doen, beetje relaxen etc. etc.

Even off topic, ik kan me nog heel goed vakantie herinneren met kindjes toen ze jonger dan 5 waren. Wij gingen vaak naar een huisje in NL, omdat ik familie wilde zien enzo. Nou het was overdag best bikkelen, maar de avonden, wij keken er de hele dag al naar uit. Samen een wijntje, boekje, hapjes, tijd om heerlijk te vrijen. Word gewoon beetje nostalgisch. Nu gaan de kids nooit naar bed!
quote:intiem schreef op 17 juli 2011 @ 23:07:

[...]

*en ik blijf het een krent vinden. Dat zakelijke zit er bij mij niet zo in dus.Ik snap nog steeds niet waarom jij die campingeigenaar een krent vindt. Die man is toch ook afhankelijk van zijn inkomsten?
Komen jullie wel eens in de supermarkt trouwens? Ooit vleesvervangers zien liggen? Speciale bbq-vleesvervangers?

Fijne vakantie. Ofzo.
quote:Julus schreef op 17 juli 2011 @ 23:48:

Hoop dat je er een beetje om kunt lachen...(om jezelf..)
quote:Julus schreef op 17 juli 2011 @ 23:48:

Hoop dat je er een beetje om kunt lachen...(om jezelf..)Die is zo goeoeoeoed
quote:batwom schreef op 17 juli 2011 @ 23:52:

[...]

Nou batty, ik vond het redelijk grappig, 60%, is er niet iets beters op NL komisch gebied?
quote:bospad schreef op 17 juli 2011 @ 23:28:

Heel veel plezier intiem! Het kan alleen nog maar meevallen toch?

En neem genoeg warme kleren mee.Ik zou nog even wachten met slingers ophangen
Het leven kan een feestje zijn, maar je moet zelf de slingers ophangen. Kost moeite..groot plezier!

Ik word altijd moedeloos van mensen die echt alles negatief inzien. Ik heb een hoop shit in mijn leven gehad, maar het wordt echt niet beter als je er niet ZELF iets aan wil doen.

Je geluk van anderen (campingeigenaren, partners) laten afhangen is nooit zo slim. Maak keuzes en sta er dan achter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven