Geld & Recht alle pijlers

Camping wil volledig bedrag! Belachelijk?

17-07-2011 12:59 562 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vakantievraag voor jullie, waar ik momenteel mee rondloop en mijn gemoederen maar niet met rust laat...

Ik heb 3 weken geleden een vakantietje geboekt bij een kleine familiecamping in Frankrijk. Ik heb gemaild of ze nog een gaatje hadden, een stukje open, wat wij evt. zouden kunnen benutten. Dit hadden ze inderdaad. Ze hadden een niet aaneengesloten boeking voor hun kleine caravan die wij konden nemen. Dit heb ik toen bevestigd en wij kunnen daar nu 12 nachten terecht.

De eerste aanbetaling a 250 euro heb ik gedaan. De andere 250 euro moet bij aankomst voldaan worden.

Nu is echter het feit dat het vreselijk weer gaat worden. De eerste week regent het eigenlijk vrijwel continue en wordt het 14 a 15 graden. De tweede week (voor ons eigenlijk nog 4 dagen voordat we naar huis gaan) wordt het wat beter. Temperatuur klimt op tot 17 graden en regen wordt afgewisseld met een (waterig?) zonnetje.

Deze vakantie is nu mijn horrorvakantie aan het worden. Ik ben al drie jaar niet meer op vakantie geweest, omdat ik het psychisch niet aankon. Dit jaar had ik er voor het eerst weer enig vertrouwen in. Maar zoveel dagen in de regen opgesloten zitten in een kleine caravan met een 6 jarige dochter en alles is nat en koud buiten, is voor mij het recept om door te draaien! Mijn voorlaatste vakantie 3 jaar geleden heb ik ook zo doorgebracht en ik heb de vakantie overleefd op oxazepam!

Nou goed, je begrijpt het al. Ik ben in overleg gegaan met de familie daar en aangegeven dat de vooruitzichten zeer slecht zijn. Ik heb aangegeven dat wij het eigenlijk niet meer zien zitten en nadat hun lokale weersvoorspellingen niet anders waren, gemaild dat we afzien van de vakantie. We hebben 250 euro aanbetaald en dat is dan ons verlies. Nu willen ze echter, ondanks de goede reden vind ik en ondanks dat het voor hen ook een gaatje was, toch dat wij met de overige 250 euro op de proppen komen. Dus dat we de volledige vakantie gaan betalen! Ik ben perplex over zoveel zakelijkheid. Ze hebben nu 250 euro voor een gaatje en willen desondanks het volledige bedrag zien. Is dat normaal????

Hoe zouden jullie hiermee omgaan? Is dit gangbaar?

Overigens heb ik geen annuleringsverzekering afgelsoten, omdat 'weer' niet te verzekeren is.

Bedankt alvast.
quote:intiem schreef op 17 juli 2011 @ 13:28:

Het klopt. Ik heb inderdaad koudwatervrees! Ik zie een herhaling van zetten niet zitten. En mijn dochter is niet echt een buitenspeler. Dus stel dat de weersvoorspelling inderdaad klopt, dan zijn die paar andere kinderen van de camping (er zijn maar tien plekken, waarvan 1 vaste caravan dus) waarschijnlijk ook niet/amper buiten aan het spelen. En die ene schommel die er staat is kletsnat. En het opblaasbadje wat ze hebben is met 14 graden ook geen speelgelegenheid.

Dus ik zie het inderdaad zwaar in. Ik weet niet hoe ik mijn dochter zoveel uren kan vermaken.

Thuis is slecht weer ook jammer. Maar dan bel je een klasgenootje en maak je een speelafspraak en die kinderen houden elkaar wel bezig.

Hoe kan het dat je deze vakantie hebt geboekt? Al deze dingen weet je van te voren. Dat er een grote kans is dat het gaat regenen ook. Als je daar psychisch niet mee om kan gaan (wat je uit ervaring weet) waarom ga je dan kamperen? En waarom kies je dan niet voor een omgeving waar meer te doen is?

Ik zou toch gewoon gaan. Ik vind het anders heel zielig voor je dochter. Ze heeft zich hier natuurlijk op verheugd. En anders zit ze in het net zo regenachtige Nederland, dan liever nog regenachtig Frankrijk. Als je het echt niet trekt daar, pak je gewoon je boeltje weer in en trek je verder of ga je naar huis. Maar als je daar die leuke dingen gaat doen die je anders hier zou doen, zal het wel meevallen toch?
En kijk op tripadvisor.com voor leuke activiteiten, uitstapjes, bezienswaardigheden en restaurants voor de omgeving waar je zit.
quote:kaetje schreef op 17 juli 2011 @ 14:10:

Is je dochter al lid van de bieb? Anders vanmiddag even heen gaan en haar lid maken. Het is voor haar gratis. Kan je wat leuke boekjes meenemen en een paar dvd's en cd's tegen een kleine betaling. In de vakantie mag je vaak ook nog extra veel boeken lenen.Op zondag naar de bieb?
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Naar aanleiding van dit topic ben ik de weersvoorspellingen eens gaan bekijken voor mijn vakantie voor volgende week. Het ziet er naar uit dat we ff moeten doorrijden naar Zuid-Frankrijk, want daar wordt het wel mooi weer!

Mijn vakantie is: tent, campinggids, navigatie en gaan. En als het regent rijden we verder. Tot we iets vinden zonder regen.
quote:Eindeloos schreef op 17 juli 2011 @ 14:45:

[...]

Op zondag naar de bieb?In grote steden zijn ze soms wel open.

Behalve hier niet in de zomervakantie, grmbl. Kwam ik achter toen ik mijn vakantieboeken wilde gaan uitzoeken. Argh.

[...]

Op zondag naar de bieb?In mijn stad zijn alle biebs open op zondag. Vanaf 11 uur.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Toch heb ik ervaring met een camping in frankrijk. (wel nederlandse eigenarese), we hadden een deel aanbetaald. Maar later werd vriend ziek (psysisch) en heb ik de camping gebeld. Het was geen probleem en de aanbetaling is zelfs bewaard tot het jaar erna! En dit was ook op korte termijn.

[...]

Op zondag naar de bieb?

Ha, mijn vakantie van 7 weken is gisteren begonnen en ik ben nou de tel al kwijt

Morgen voor vertrek nog naar de bieb dan?
Oh, lees net dat sommige bibliotheken gewoon open zijn op zondag. Waar ik woon niet. Was gewoon al weer helemaal vergeten dat het vandaag zondag is.
quote:Summerdance schreef op 17 juli 2011 @ 14:41:

[...]

Nee joh, hip and happening heb ik net van Yellow geleerd Is er geen online versie dat we met een groepje kunnen gaan rummicuppen?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:nlies schreef op 17 juli 2011 @ 13:55:

Tuurlijk kun je zwemmen ind e regen, nat ben je toch. En normaal gesproken doe je dat niet, dus dat is echt iets om te onthouden voor kind. En veel ruimte in de speeltuin om te schommelen, geen wachtrijen.

Alleen nat worden is erg, daarna ben je nat en maakt het niks meer uit.Dat is waar, dat deden wij (ik+andere kinderen uit het gezin en de camping) vroeger ook altijd
quote:kaetje schreef op 17 juli 2011 @ 14:37:

[...]

Als je een geul graaft moet je dat toch rondom doen? En niet alleen er voor? Vaak helpt het voor geen meter. In dit geval had een vriend de caravan geplaatst trouwens. Ik kampeer al voordat ik geboren was en zou mijn tent nooit in een kuil zetten. Nooit. En ook nooit aan de oever van een onschuldig kabbelend beekje.Denk niet dat de campingeigenaar blij is als je zijn gras vernield .
Kan er nog steeds niet bij met m'n kop: een camping van 10 plekken en vervolgens niet weten hoe je je kind urenlang moet vermaken...

Ga dan naar een grote camping met animatie.

TO, Wat is er naast het wandelen te doen in de omgeving? Of was je van plan om 12 dagen te wandelen en voor de caravan te zitten (waar er nog steeds een grote kans is dat je je kind moet vermaken)?
quote:Mylene_Valerie schreef op 17 juli 2011 @ 14:49:

[...]

Is er geen online versie dat we met een groepje kunnen gaan rummicuppen? Een rummicuppenclubje....LEUK!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Summerdance schreef op 17 juli 2011 @ 14:53:

[...]

Een rummicuppenclubje....LEUK!

Zoals wij vroeger thuis zongen:

Cheer you up

Cheer you up

Cheer you up in the RummiKlub!
quote:banaanaap schreef op 17 juli 2011 @ 14:52:

Kan er nog steeds niet bij met m'n kop: een camping van 10 plekken en vervolgens niet weten hoe je je kind urenlang moet vermaken...

Ga dan naar een grote camping met animatie.

TO, Wat is er naast het wandelen te doen in de omgeving? Of was je van plan om 12 dagen te wandelen en voor de caravan te zitten (waar er nog steeds een grote kans is dat je je kind moet vermaken)?

Ik spreek uit ervaring....daar doe je een kind GEEN plezier mee!

Die wil gewoon lekker spelen, zwemmen, verstoppen, in bomen klimmen, hutten bouwen, en haren van barbies afknippen..

(dat laatste deed ik altijd maar ik vond barbies ook stom!)
quote:Captain_Obvious schreef op 17 juli 2011 @ 14:54:

[...]

Zoals wij vroeger thuis zongen:

Cheer you up

Cheer you up

Cheer you up in the RummiKlub!

En een clublied!!!

HOE KOEL!
quote:lauwe40 schreef op 17 juli 2011 @ 14:47:

Toch heb ik ervaring met een camping in frankrijk. (wel nederlandse eigenarese), we hadden een deel aanbetaald. Maar later werd vriend ziek (psysisch) en heb ik de camping gebeld. Het was geen probleem en de aanbetaling is zelfs bewaard tot het jaar erna! En dit was ook op korte termijn.

Dat vind ik wat anders dan je vakantie afzeggen omdat de weersvoorspellingen je niet aan staan.

Maar goed, TO, ff een vraagje, hoe had jij je kind willen bezig houden als je op een camping staat met 10 plekken 1 schommel en verder niets ?
Ik wil ook bij de rummiklub!!

Ah toe, ah toe, ah tooooeeeeeee
quote:Summerdance schreef op 17 juli 2011 @ 14:55:

[...]

En een clublied!!!

HOE KOEL!
quote:Chantalo1984 schreef op 17 juli 2011 @ 14:55:

[...]

Maar goed, TO, ff een vraagje, hoe had jij je kind willen bezig houden als je op een camping staat met 10 plekken 1 schommel en verder niets ?Terwijl haar kind ook nog eens 'geen buitenkind' is?
Intiem, ga gewoon naar die camping.

De reis er naar toe, en het daar zijn is toch ook al vakantie.

Hoef je tenminste niet de hele dag in je huis te zitten, waar je de rest van het jaar ook bent.

En neem je regenjas/broek/laarzen mee en ga er opuit.

Het regent echt niet de hele dag door hoor.

Doe het voor je kind!
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:banaanaap schreef op 17 juli 2011 @ 14:57:

Ik wil ook bij de rummiklub!!

Ah toe, ah toe, ah tooooeeeeeee Tuurlijk!!!!
Yes!
Darn, ik moet nu weg. Ik wil de oprichting van de RummiKlub niet missen hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven