Geld & Recht alle pijlers

Chronische lijst?

15-11-2011 18:03 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoop dat ik dit in de goede pijler zet..

In de nieuwe polis staan er een aantal vergoedingen, die in een 'chronische lijst' staan. Ik wil die lijst eigenlijk wel heel graag zien, maar ik kan hem niet vinden. Na een beetje googlen weet ik in elk geval dat het de 'landelijke lijst chronische aandoeningen' heet.

Weet iemand waar ik die zg lijst kan vinden, of interpreteer ik die lijst verkeerd? Thanks!
Kan je hier misschien iets mee: http://www.zilverenkruis. ... rmatie/Pages/default.aspx
Heb je al op de site van het CAK gekeken?
Google eens op: chronische lijst Borst of Diagnose code
Ik zou googlen op 'lijst Borst' 'chronische aandoeningen fysiotherapie'

Of op combinatie van deze termen.
Als je het hebt over fysio vanuit het basispakket; dan moet je inderdaad de Lijst Borst 2012 hebben. Let daarbij wel op dat je niet blind "staat erop dus vergoeding" kunt concluderen, er zijn namelijk ook een aantal diagnosen waarachter een "nee", of een max. aantal behandelingen vermeldt zal staan. Kun je bij menige zorgverzekeraar, diverse fysiopraktijken etc. online vinden.

Daarnaast heb je zorgverzekeraars die inmiddels ook een eigen "lijst chronische aandoeningen" hanteren in het aanvullende pakket voor bijv. bepaalde indicaties die voorheen wel onder de vergoeding Lijst Borst (vergoeding vanuit basispakket) vielen, maar nu niet meer. Salland is daar een voorbeeld van. In dát soort situaties zul je dus bij de zorgverzekeraar zelf de polisvoorwaarden moeten lezen.

Twijfel je op welke van de 2 een verzekeraar doelt? Lees dan de bijhorende polisvoorwaarden en het zal duidelijk worden doordat men of verwijst naar de Lijst Borst (overheidswege opgesteld) of naar een eigen eisenlijstje.
when you wish upon a star...
De chronische lijst kun je vinden bij CAK, daar worden vergoedingen uitbetaald voor chronisch zieken.
Oh, reactie was al gegeven, maar even bij cak kijken.
Okee, super! :-) Heb het gevonden! Bedankt dames!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven