Consuminderaars, knieperds en mustachians - deel 6

donderdag 9 maart 2017 om 08:06
Happy new topic!!
Hier komt 'mustachian' vandaan:
Mr. Money Mustache
Links over besparen, consuminderen etc:
Moeders Minimalisme
Min of Meer
Positief Besparen
Lekker leven met minder
Zuinigaan
Bespaarbalans
Eenvoudig Leven
Van heel sober naar heerlijk simpel leven
In 10 jaar financiëel onafhankelijk
Verlossende aflossers
Annemieks Mijmeringen
Geld is tijd
Valhalla Vertelt
Overgeldzaken
Leven in het nu met oog op de toekomst
Meer geld minder stress
Geld voor nop (nieuwe bespaarblog met een persoonlijk tintje)
Consuminderen
Financiëel onafhankelijk blog
Stoppen voor mijn vijftigste
Aad Actief
PorteRenee
Impulsieve Nerd
Miss Happy Money
Deel 5
Als je een leuke blog hebt om hier te linken, stuur dan een pb!
Hier komt 'mustachian' vandaan:
Mr. Money Mustache
Links over besparen, consuminderen etc:
Moeders Minimalisme
Min of Meer
Positief Besparen
Lekker leven met minder
Zuinigaan
Bespaarbalans
Eenvoudig Leven
Van heel sober naar heerlijk simpel leven
In 10 jaar financiëel onafhankelijk
Verlossende aflossers
Annemieks Mijmeringen
Geld is tijd
Valhalla Vertelt
Overgeldzaken
Leven in het nu met oog op de toekomst
Meer geld minder stress
Geld voor nop (nieuwe bespaarblog met een persoonlijk tintje)
Consuminderen
Financiëel onafhankelijk blog
Stoppen voor mijn vijftigste
Aad Actief
PorteRenee
Impulsieve Nerd
Miss Happy Money
Deel 5
Als je een leuke blog hebt om hier te linken, stuur dan een pb!
anoniem_221685 wijzigde dit bericht op 17-03-2018 12:12
50.97% gewijzigd
dinsdag 30 mei 2017 om 14:18
Ik had tien jaar geleden niet gedacht dat ik het zo zou zeggen maar ik zeg het toch: blegh ik moet shoppen
Vandaag had ik zin in een broek. Ik heb maar 2 zomerse broeken die geschikt zijn voor werk. En ik zag dat ik eigenlijk ook maar 2 nette topjes heb om op die broeken (en op 2 kokerrokken) te dragen. Blijkt bij thuiskomst dat er een scheur in mijn broek zit.
Ook zoek ik al een poos naar comfortabele platte maar toch geen lelijke zomerschoenen voor op het werk. Ik heb mijn enkel verstuikt en dan zijn de pumps niet altijd even fijn. Maar heel veel sandalen vind ik gewoon niet netjes genoeg of te lelijk. En ik wil geen sneakers dragen onder een rok. Dus ik moet toch maar weer op jacht naar andere schoenen, om ipv mijn pumps te kunnen dragen bij blessures en zo. Kortom, 2 broeken, 5 topjes, een paar schoenen, daar gaat weer een paar honderd euro (als ik een leuke jurk zie laat ik die niet hangen)... Ik ben me alvast mentaal aan het voorbereiden
Een paar jaar amper kleding kopen kan best, maar op een gegeven moment moet je toch echt.

Vandaag had ik zin in een broek. Ik heb maar 2 zomerse broeken die geschikt zijn voor werk. En ik zag dat ik eigenlijk ook maar 2 nette topjes heb om op die broeken (en op 2 kokerrokken) te dragen. Blijkt bij thuiskomst dat er een scheur in mijn broek zit.
Ook zoek ik al een poos naar comfortabele platte maar toch geen lelijke zomerschoenen voor op het werk. Ik heb mijn enkel verstuikt en dan zijn de pumps niet altijd even fijn. Maar heel veel sandalen vind ik gewoon niet netjes genoeg of te lelijk. En ik wil geen sneakers dragen onder een rok. Dus ik moet toch maar weer op jacht naar andere schoenen, om ipv mijn pumps te kunnen dragen bij blessures en zo. Kortom, 2 broeken, 5 topjes, een paar schoenen, daar gaat weer een paar honderd euro (als ik een leuke jurk zie laat ik die niet hangen)... Ik ben me alvast mentaal aan het voorbereiden

Een paar jaar amper kleding kopen kan best, maar op een gegeven moment moet je toch echt.
dinsdag 30 mei 2017 om 14:53
Soms vind ik shoppen leuk, maar doordat we nu niet veel geld te besteden hebben heb ik er toch wel meer moeite mee. Al kan ik toch wel weer heel blij zijn als ik voor weinig iets leuks op de kop kan tikken. Met schoenen lukt me dat helaas niet, maar ik weet dan wel weer dat ik er weer een poos mee vooruit kan. Vorige maand heb ik mijn winterschoenen weggegooid. Ik had ze ook compleet opgelopen na een jaar of 5-6 (weet het niet eens precies meer). Kreeg gewoon natte voeten bij regen. Inmiddels wel al een nieuw paar gekocht, maar dan is er wel 120 euro op pad. Met de zomerschoenen die ik nog heb kan ik in ieder geval deze zomer vooruit.
Financieel wel een goede week gehad. Man kreeg vakantiegeld en belastinggeld. Ik heb nog geen bericht, maar mijn aanslag zal nihil zijn. Ik heb in 2016 geen inkomsten gehad, en de algemene heffingskorting is per maand aan mij uitbetaald. Alle aftrekposten dus naar man gedaan. Ik heb gelijk een deel overgemaakt om de lening af te lossen en de mogelijkheid om rood te staan verder teruggeschroefd. Daar ben ik dan toch echt wel blij mee.
Financieel wel een goede week gehad. Man kreeg vakantiegeld en belastinggeld. Ik heb nog geen bericht, maar mijn aanslag zal nihil zijn. Ik heb in 2016 geen inkomsten gehad, en de algemene heffingskorting is per maand aan mij uitbetaald. Alle aftrekposten dus naar man gedaan. Ik heb gelijk een deel overgemaakt om de lening af te lossen en de mogelijkheid om rood te staan verder teruggeschroefd. Daar ben ik dan toch echt wel blij mee.

dinsdag 30 mei 2017 om 15:36
Ook geen klein hakje marana?
Ik heb deze voor op kantoor:
https://m.vanharen.nl/NL/nl/shop/home-d ... ehak*.prod
En als ik de deur uit loop gaan de slippers/sneakers weer aan
Ik heb deze voor op kantoor:
https://m.vanharen.nl/NL/nl/shop/home-d ... ehak*.prod
En als ik de deur uit loop gaan de slippers/sneakers weer aan

dinsdag 30 mei 2017 om 16:17
dinsdag 30 mei 2017 om 16:51
Ik vind er ook minder aan om voor mezelf te shoppen. Ik wil zoveel mogelijk mijn kleding duurzaam kopen en dan houd je nog maar weinig keuze over. Vaak zit er niks bij wat ik echt leuk vind. Of het is zo duur dat ik het wat al te gek vind of niet aandurf omdat het misschien toch wel tegenvalt.
Marana, ik ben weg van deze schoenen, staan netjes, goede kwaliteit (gaan lang mee) en lopen zo ongeveer als pantoffels:
http://www.peterhahn.nl/gabor-ballerina ... GwodNR8NSQ
Marana, ik ben weg van deze schoenen, staan netjes, goede kwaliteit (gaan lang mee) en lopen zo ongeveer als pantoffels:
http://www.peterhahn.nl/gabor-ballerina ... GwodNR8NSQ
dinsdag 30 mei 2017 om 18:45
dinsdag 30 mei 2017 om 21:44
Ik vind sneakers onder een rok helemaal niks, hooguit iets voor meiden onder de 20 en als je kokerrok van tricot is. Bij mijn kleding past dat niet.
Maar dank voor de tips! Die ballerina's van Gabor zien er wel goed uit, op zich vind ik ballerina's meestal niet leuk, vanwege dat suffe strikje voorop. Ik ga ze onthouden Nicole.
Een klein hakje kan wel maar niet als ik veel moet lopen op een dag als ik bijv zoals nu nog wat last heb van een verstuiking. Meestal kan ik dat vooraf wel inschatten, of ik veel zal moeten lopen of niet.
Ik heb bij Ecco gekeken naar sandalen en naar instappers. Die zaten fijn maar vond ik het net niet helemaal. Uiteindelijk ben ik bij de anwb geslaagd, een paar fijne sandalen. Plaatje plakken lukt niet, ze staan niet in de webshop zie ik. Maar ze waren slechts 40 euro (die van Ecco 99).
Verder heb ik 3 broeken gekocht, allemaal uitverkoopjes, gezamenlijk 45 euro, was ik erg blij mee. Vier tops, een vestje en een stapel basic t-shirts en hemdjes, voorlopig kan ik er weer tegenaan. Zelfs geen enkele jurk gepast, vond ik best knap van mezelf
Maar dank voor de tips! Die ballerina's van Gabor zien er wel goed uit, op zich vind ik ballerina's meestal niet leuk, vanwege dat suffe strikje voorop. Ik ga ze onthouden Nicole.
Een klein hakje kan wel maar niet als ik veel moet lopen op een dag als ik bijv zoals nu nog wat last heb van een verstuiking. Meestal kan ik dat vooraf wel inschatten, of ik veel zal moeten lopen of niet.
Ik heb bij Ecco gekeken naar sandalen en naar instappers. Die zaten fijn maar vond ik het net niet helemaal. Uiteindelijk ben ik bij de anwb geslaagd, een paar fijne sandalen. Plaatje plakken lukt niet, ze staan niet in de webshop zie ik. Maar ze waren slechts 40 euro (die van Ecco 99).
Verder heb ik 3 broeken gekocht, allemaal uitverkoopjes, gezamenlijk 45 euro, was ik erg blij mee. Vier tops, een vestje en een stapel basic t-shirts en hemdjes, voorlopig kan ik er weer tegenaan. Zelfs geen enkele jurk gepast, vond ik best knap van mezelf

woensdag 31 mei 2017 om 08:33
Ben zelf groot fan van Teva sandalen, daar heb je (naast de bekende "wandelsandalen") ook vrouwelijker nette modellen in (Teva Kayenta bijv.) en het voetbed is fantastisch. Loop er de hele zomer op en doe al 5 jaar met mijn huidige paar. Het kostte mijn vriend zeker tien jaar (incl. wandelvakanties) om zijn wandelsandalen te verslijten, dan is 80 euro voor een paar eigenlijk best een prima prijs. Ik heb op vakantie in Hongarije zo'n zes jaar geleden voor 11 euro Teva slippers gekocht, dat was echt een megakoopje. Zitten hemels en still going strong.

woensdag 31 mei 2017 om 09:02
lunaleeflang schreef: ↑30-05-2017 11:11Ik ben overigens wel een minimalist, maar wij hebben de afgelopen 2 weken wel 20+ planten gekocht. En nu zat ik te denken: dat is eigenlijk totaal niet minimalistisch. Nu vroeg ik me ineens af hoe jullie daarover denken. Huisdieren of planten, past dat bij een minimalist?
Huisdieren hebben we om praktische redenen niet meer. Heel vroeger had ik twee katten en bij mijn vorige huis was de halve tuin omgebouwd tot konijnenparadijs. Soms mis ik nog wel een beetje extra leven in huis, maar we hebben er nu bewust voor gekozen om geen huisdieren meer te nemen.
Het hele huis staat wel vol planten. Vooral cactussen, maar ook andere soorten. En ik heb een paar weken geleden nog twee vijgenbomen voor op het balkon gekocht. Daar staan nu, naast die vijgen, ook olijven, palmen, een citroenboompje, een aardbeienplant en nog wat losse dingen. Dat ik geen tuin meer heb wil niet zeggen dat ik geen groen om me heen wil!

Als die-hard minimalist zou je misschien geen planten in huis moeten hebben, maar voor mij voegen planten echt wel wat toe aan mijn leefomgeving, die zal ik dus nooit verbannen. Net zoals ik ook gewoon foto's aan de muur heb en er her en der wat souvenirs staan. Dat zijn juist de dingen die een huis laten leven, waaraan je kunt zien wie er woont/wonen.
woensdag 31 mei 2017 om 09:11
Ik wilde eigenlijk nooit aan sandalen, maar als het warm is, is het gewoon heel fijn. Veel minder zweterige voeten.Pluuus schreef: ↑31-05-2017 08:33Ben zelf groot fan van Teva sandalen, daar heb je (naast de bekende "wandelsandalen") ook vrouwelijker nette modellen in (Teva Kayenta bijv.) en het voetbed is fantastisch. Loop er de hele zomer op en doe al 5 jaar met mijn huidige paar. Het kostte mijn vriend zeker tien jaar (incl. wandelvakanties) om zijn wandelsandalen te verslijten, dan is 80 euro voor een paar eigenlijk best een prima prijs. Ik heb op vakantie in Hongarije zo'n zes jaar geleden voor 11 euro Teva slippers gekocht, dat was echt een megakoopje. Zitten hemels en still going strong.

Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 31 mei 2017 om 11:30
Of planten en huisdieren minimalistisch zijn ligt eraan. In principe is het minimalistisch om niets meer te hebben dan nodig en heb je planten en huisdieren niet per se nodig. Maar als je er heel gelukkig van wordt kun je best een alles-weg-waar-je-niet-blij-van-wordt minimalist zijn met planten en huisdieren.
Bij consuminderaars vind ik planten juist heel goed passen (behalve als je jaarlijks de hele Intratuin leegkoopt en vervolgens laat doodgaan). Planten zetten CO2 om in zuurstof en planten/aarde in je tuin zijn goed voor het waterbeheer. En ze trekken dieren/bijen aan die goed zijn voor het milieu. Veel consuminderaars in dit topic hebben een moestuin en/of kweken hun eigen kruiden, etc. Dat vind ik ook consuminderig. In ieder geval consuminderiger dan en tegeltuin met een mechanisch watervalletje, 10 tuinlampen, een overkapping met straalkachel en een verwarmd zwembad.
Huisdieren vind ik wat minder consuminderig, al ligt het eraan welke. Maar een vegetarier die wel een hond of kat heeft dat snap ik nooit zo goed. Tenzij je gewoon heel blij wordt van je huisdier en juist zelf geen vlees eet om als het ware te compenseren voor je hond of kat, dat kan natuurlijk ook. Uiteindelijk maken we allemaal wel bepaalde keuzes die wat minder consuminderig zijn, de een wat betreft (vlieg)vakanties, de ander in eten, etc. Uiteindelijk gaat consuminderen om alleen uitgeven aan dingen die je echt belangrijk vindt, dus als dat een huisdier is dan kan het toch prima samengaan.
Bij consuminderaars vind ik planten juist heel goed passen (behalve als je jaarlijks de hele Intratuin leegkoopt en vervolgens laat doodgaan). Planten zetten CO2 om in zuurstof en planten/aarde in je tuin zijn goed voor het waterbeheer. En ze trekken dieren/bijen aan die goed zijn voor het milieu. Veel consuminderaars in dit topic hebben een moestuin en/of kweken hun eigen kruiden, etc. Dat vind ik ook consuminderig. In ieder geval consuminderiger dan en tegeltuin met een mechanisch watervalletje, 10 tuinlampen, een overkapping met straalkachel en een verwarmd zwembad.
Huisdieren vind ik wat minder consuminderig, al ligt het eraan welke. Maar een vegetarier die wel een hond of kat heeft dat snap ik nooit zo goed. Tenzij je gewoon heel blij wordt van je huisdier en juist zelf geen vlees eet om als het ware te compenseren voor je hond of kat, dat kan natuurlijk ook. Uiteindelijk maken we allemaal wel bepaalde keuzes die wat minder consuminderig zijn, de een wat betreft (vlieg)vakanties, de ander in eten, etc. Uiteindelijk gaat consuminderen om alleen uitgeven aan dingen die je echt belangrijk vindt, dus als dat een huisdier is dan kan het toch prima samengaan.
woensdag 31 mei 2017 om 12:32
Huisdieren vind ik wat minder consuminderig, al ligt het eraan welke. Maar een vegetarier die wel een hond of kat heeft dat snap ik nooit zo goed. Tenzij je gewoon heel blij wordt van je huisdier en juist zelf geen vlees eet om als het ware te compenseren voor je hond of kat, dat kan natuurlijk ook.

Ieder zo zijn zonde. Wij hebben al tien jaar geen vliegtuig meer van binnen gezien en zijn nog nooit buiten Europa geweest, dat compenseert hopelijk de voetafdruk van onze huis-carnivoor een beetje.
Maar minimalistisch? Mwah... een chihuahua neemt weinig plek in, een Duitse dog daarentegen... Bij ons betekent het waarschijnlijk wel dat we sneller willen upgraden qua auto. Het past nu nét met onze toch wel redelijk forse dame in een stadsautootje. Mocht er een kind (+toebehoren) bij moeten, dan gaat dat hem niet worden.
woensdag 31 mei 2017 om 13:02
Hoelang vinden jullie redelijk om te wachten op een brief van de bank?
Wij hebben een brief gestuurd met een opdracht betreffende onze hypotheek. Iets was niet heel veel voorkomt maar wat voor ons heel erg gaat schelen in maandlasten. De brief hebben we de 12e verstuurd en tot op heden niets gehoord.
Toch nog even wachten? Of brief opnieuw versturen of bellen? Wat zouden jullie doen?
Wij hebben een brief gestuurd met een opdracht betreffende onze hypotheek. Iets was niet heel veel voorkomt maar wat voor ons heel erg gaat schelen in maandlasten. De brief hebben we de 12e verstuurd en tot op heden niets gehoord.
Toch nog even wachten? Of brief opnieuw versturen of bellen? Wat zouden jullie doen?
woensdag 31 mei 2017 om 14:33
Lastig Bubblegum, je kunt natuurlijk altijd even bellen met de vraag of je brief goed is aangekomen en wanneer je ongeveer reactie mag verwachten.
Ik vind huisdieren niet echt heel erg passen bij consuminderen. Als ik uitreken wat een hond/kat/konijn gemiddeld per jaar kost als ze gezond zijn is dat al een fors bedrag, laat staan als ze ziek zijn. Maar als het plezier en de liefde die je ervoor terugkrijgt zijn het meer dan waar. Wij hebben zelf paarden, honden, konijnen en schapen, dus niet heel erg consuminderig, maar daarvoor bezuinig ik graag op dingen die ik minder belangrijk vind, zoals kleding, vakanties en uit eten gaan. Zo maakt iedereen zijn eigen keuzes. Het enige wat ik wel heel vervelend vind en waar ik via mijn werk veel mee in aanraking kom is dat mensen vinden dat ze het recht hebben om een huisdier te nemen, ook als ze weinig te besteden hebben. Ik zie zo vaak mensen die onder bewindvoering staan en er dan toch een 4e kat of 3e hond bij nemen. Ik ben de laatste die zal zeggen dat je je dieren gelijk weg moet doen als je financiele problemen hebt, maar als je met een weekbudget moet leven en amper rond kunt komen moet je niet ergens een kitten vandaan gaan halen.
Ik vind huisdieren niet echt heel erg passen bij consuminderen. Als ik uitreken wat een hond/kat/konijn gemiddeld per jaar kost als ze gezond zijn is dat al een fors bedrag, laat staan als ze ziek zijn. Maar als het plezier en de liefde die je ervoor terugkrijgt zijn het meer dan waar. Wij hebben zelf paarden, honden, konijnen en schapen, dus niet heel erg consuminderig, maar daarvoor bezuinig ik graag op dingen die ik minder belangrijk vind, zoals kleding, vakanties en uit eten gaan. Zo maakt iedereen zijn eigen keuzes. Het enige wat ik wel heel vervelend vind en waar ik via mijn werk veel mee in aanraking kom is dat mensen vinden dat ze het recht hebben om een huisdier te nemen, ook als ze weinig te besteden hebben. Ik zie zo vaak mensen die onder bewindvoering staan en er dan toch een 4e kat of 3e hond bij nemen. Ik ben de laatste die zal zeggen dat je je dieren gelijk weg moet doen als je financiele problemen hebt, maar als je met een weekbudget moet leven en amper rond kunt komen moet je niet ergens een kitten vandaan gaan halen.
woensdag 31 mei 2017 om 14:39
Ik vind huisdieren ook niet bepaald consuminderig. Je gebruikt sowieso meer verpakkingsmaterialen welk dier je ook hebt, dan natuurlijk ook nog meer schoonmaakmiddelen/wassen. Toch komt er ook hier straks een viervoeter. Gewoon omdat ik het zelf leuk vind en al heel lang deze wens heb. Als dit betekend dat ik idd zelf minder vlees/vis moet gebruiken so be it. Alles voor mijn kleine vriendje
maar consuminderig vind ik het niet.
Ik kreeg trouwens weer bericht van rente verlaging bij rabobank
Nu heb ik het gros al bij een andere bank staan waar ik hogere rente krijg maar toch vind ik dit zo zonde van het spaargeld wat er nog staat..0,15% nog maar. Dat geld staat er echt te verpieteren..

Ik kreeg trouwens weer bericht van rente verlaging bij rabobank

woensdag 31 mei 2017 om 15:05
Bubblegum, een reactietermijn van twee weken verwacht ik wel van een bank... als het langer duurt zoals nu zou ik er even achteraan bellen.
Huisdier... tja, ik zou erg eenzaam zijn zonder m'n kat als alleenstaande, ondanks lieve vrienden en familie... dat vind ik zwaarder wegen dan het consuminderaspect. Dat compenseer ik wel weer met andere dingen.
Ik heb weer eens een extra aflossing op m'n hypotheek gedaan en voor de gein eens uitgerekend hoeveel ik met die extra aflossingen inmiddels bespaard heb ten opzichte van als ik de hele looptijd zou volmaken. > 40.000 euro!!! Dat is motiverend zeg!
Huisdier... tja, ik zou erg eenzaam zijn zonder m'n kat als alleenstaande, ondanks lieve vrienden en familie... dat vind ik zwaarder wegen dan het consuminderaspect. Dat compenseer ik wel weer met andere dingen.
Ik heb weer eens een extra aflossing op m'n hypotheek gedaan en voor de gein eens uitgerekend hoeveel ik met die extra aflossingen inmiddels bespaard heb ten opzichte van als ik de hele looptijd zou volmaken. > 40.000 euro!!! Dat is motiverend zeg!
woensdag 31 mei 2017 om 17:18
gemberpannekoek schreef: ↑31-05-2017 15:05Bubblegum, een reactietermijn van twee weken verwacht ik wel van een bank... als het langer duurt zoals nu zou ik er even achteraan bellen.
Wij hebben dat ook eens uitgerekend, we kwamen uit op €165.000. Dat is gewoon een tweede huis!
woensdag 31 mei 2017 om 20:10
Geweldig, he?Bubblegum1 schreef: ↑31-05-2017 17:18Wij hebben dat ook eens uitgerekend, we kwamen uit op €165.000. Dat is gewoon een tweede huis!

woensdag 31 mei 2017 om 20:58
Ik vind kleding en schoenen kopen altijd erg lastig. Ik heb toevallig precies vandaag zomerschoenen gekocht, meer dan een jaar nadat ik besloten had dat het écht nodig was om nieuwe te kopen. Wederom een paar Dr. Martens, die hebben meer dan alleen legerkisten. Mijn vorige paar Dr Martens zomerschoenen heeft het negen jaar volgehouden maar wordt niet meer gemaakt. Ik werk ergens waar de dresscode vrij casual is, maar ik vind zelf dat bepaalde dingen toch echt niet kunnen op het werk. Blote benen, roklengte boven de knie (ik heb een zittend beroep met alleen mannelijke collega's) decolleté, mouwloze kleding, open sandalen etc.
's Zomers draag ik het liefst jurken en rokken tot net over de knie met een dunne panty en een ballerina-achtig schoentje daaronder. Sneakers vind ik erg lelijk onder een jurk, hoe hip het ook is en alles met tierelantijntjes hoef ik ook niet. Ik wandel erg veel in mijn dagelijks leven en ik wil op mijn gewone schoenen een wandeling van een km of 10 kunnen maken zonder last. Dat beperkt de keuze nogal. Gabor, Ecco en Teva zijn inderdaad merken die dat soort schoenen verkopen, maar dat zijn heel toevallig ook de favoriete merken van mijn moeder. Keurige schoenen, maar ik voel me er nog nét iets te jong voor. In het verleden ook wel eens Blackstones gehad, maar die hadden dit jaar ook niets naar mijn smaak in de collectie.
@Luna: het is ook moeilijk om op jonge leeftijd al zo'n keuze te maken. Door allerlei omstandigheden is mijn cv ook nogal bij elkaar geraapt, ook op studiegebied. Ik ben twee keer vol goede moed begonnen aan een voltijdstudie in een periode van goede gezondheid (ik ben chronisch ziek) en beide keren uitgevallen omdat mijn gezondheid ineens fors achteruit ging. Uiteindelijk heb ik via een deeltijdopleiding gestudeerd, maar daarnaast altijd parttime gewerkt. Mijn ervaring is dat als je HBO of WO op je cv hebt staan, het vaak helemaal niet uitmaakt wat je hebt gedaan. Als ik het me goed herinner kom je uit het onderwijs, toch? Dan heb je iig een hele brede basis.
@Vivian: dat klinkt geweldig, hoe je dat doet! Dat is misschien niet minimalistisch, maar wel een heel duurzame manier van leven. In jouw situatie kan ik me heel goed voorstellen dat je dingen als oud hout bewaart en zelfs gratis ophaalt bij anderen. Als je nog zoveel moet bouwen, komt al dat materiaal heel goed uit. Het klinkt als een erg mooi leven dat jullie daar hebben opgebouwd.
's Zomers draag ik het liefst jurken en rokken tot net over de knie met een dunne panty en een ballerina-achtig schoentje daaronder. Sneakers vind ik erg lelijk onder een jurk, hoe hip het ook is en alles met tierelantijntjes hoef ik ook niet. Ik wandel erg veel in mijn dagelijks leven en ik wil op mijn gewone schoenen een wandeling van een km of 10 kunnen maken zonder last. Dat beperkt de keuze nogal. Gabor, Ecco en Teva zijn inderdaad merken die dat soort schoenen verkopen, maar dat zijn heel toevallig ook de favoriete merken van mijn moeder. Keurige schoenen, maar ik voel me er nog nét iets te jong voor. In het verleden ook wel eens Blackstones gehad, maar die hadden dit jaar ook niets naar mijn smaak in de collectie.
@Luna: het is ook moeilijk om op jonge leeftijd al zo'n keuze te maken. Door allerlei omstandigheden is mijn cv ook nogal bij elkaar geraapt, ook op studiegebied. Ik ben twee keer vol goede moed begonnen aan een voltijdstudie in een periode van goede gezondheid (ik ben chronisch ziek) en beide keren uitgevallen omdat mijn gezondheid ineens fors achteruit ging. Uiteindelijk heb ik via een deeltijdopleiding gestudeerd, maar daarnaast altijd parttime gewerkt. Mijn ervaring is dat als je HBO of WO op je cv hebt staan, het vaak helemaal niet uitmaakt wat je hebt gedaan. Als ik het me goed herinner kom je uit het onderwijs, toch? Dan heb je iig een hele brede basis.
@Vivian: dat klinkt geweldig, hoe je dat doet! Dat is misschien niet minimalistisch, maar wel een heel duurzame manier van leven. In jouw situatie kan ik me heel goed voorstellen dat je dingen als oud hout bewaart en zelfs gratis ophaalt bij anderen. Als je nog zoveel moet bouwen, komt al dat materiaal heel goed uit. Het klinkt als een erg mooi leven dat jullie daar hebben opgebouwd.
donderdag 1 juni 2017 om 12:18
Gisteren toch maar even de bank gebeld om te vragen of de brief goed was aangekomen. Dat was ie gelukkig. En het antwoord was heel toevallig net verstuurd. Ik ben benieuwd of dat wij willen in 1x goed komt. Ik wil het graag voor de zomervakantie geregeld hebben, maar het gaat allemaal erg traag. Maar daarna zijn we wel een hele grote stap dichter bij een afgelost huis.