Geld & Recht alle pijlers

Consuminderaars, mustachians en knieperds gezocht ;)

04-08-2015 13:14 3007 berichten
Zijn er hier nog meer consuminderaars, mustachians en knieperds?

Ik geloof niet dat er al een echt leuk kletstopic is voor "zuinigerds". Ja, natuurlijk wel het vrekkentopic maar dat is meer om echt tips te delen voor geld terug acties. Maar ik ben benieuwd of er hier ook mensen zijn die bijvoorbeeld:

- Een staycation houden

- De hypotheek versneld aflossen

- Kiezen voor goedkope uitstapjes

En het leuk vinden om daarover te kletsen.

Nou, ik ben benieuwd

Op zoek naar een Roamler invite?? Kijk dan in dit topic: Roamler
quote:Miss-Colorado schreef op 10 augustus 2015 @ 15:00:

[...]

Dat het beter is voor je was is iets totaal anders dan waar het in dit topic om gaat, consuminderen en knieperig doen.

daarnaast, de dingen die jij dikgedrukt aangeeft vind jij onzin? Jij weet dus wel precies hoe oud je wordt begrijp ik? Sorry hoor, ik kan je niet serieus nemen. Als je mij van iets beschuldigd, onderbouw het dan ook maar doe niet zo raar.

Ik begrijp wel dat het lastig voor te stellen is als je het zelf niet zo voelt, maar sommige mensen vinden het gewoon oprecht fijn om spaarzaam te leven. Ieder vanuit zijn eigen oogpunt, bijvoorbeeld geld besparen, maar anderen ook voor het milieu of om nog veel meer andere redenen.

Dus ja, zelfs al zou ik morgen te horen krijgen dat ik nog maar een paar weken te leven heb, dan zou ik absoluut geen spijt hebben van hoe ik met mijn geld en tijd ben omgegaan. Ik ben er tevreden mee, blij zelfs! Ik word blij van kringloop-vondsten, van geld besparen... En af en toe ook eens wat geld over de balk smijten. Maar dan wél voor dingen die ik ook echt heel leuk vind, niet zomaar voor vanalles en nog wat.
quote:Goede-Fee schreef op 10 augustus 2015 @ 15:05:

[...]

Jij ook niet, dus je kan maar beter wat geld hebben als je later toch heel oud blijkt te worden.

Echt leer even normaal communiceren, dan nemen mensen jou wat serieuzer. En lees je even in als je dingen gaat roepen. dat zou ook helpen.

Bijvoorbeeld wat consuminderen precies betekend.

Ik geef aan dat ik van mening ben dat ik graag geniet van dingen omdat mensen niet weten hoe oud ze worden, en dat ik het liefst geniet nu het kan. Jij onderstreept het stukje dat mensen niet weten hoe oud ze worden en noemt dit raar en een foute aanname. Daarmee zeg je dus zelf dat mensen kennelijk wel weten hoe oud ze worden. Vervolgens ga je mij betichten van niet normaal communiceren? Ik onderbouw tenminste wat ik zeg en ik ga in op wat een ander zegt. Dit doe jij niet. Dus pak eerst jouw eigen manier van communiceren aan alvorens je een ander van abnormaal communiceren beschuldigt.

Edit, ik heb ook herhaaldelijk aangegeven niet verkwistend te leven, dus dat ik beter geld kan overhouden voor als ik wel oud word is wederom een opmerking die kant nog wal raakt.
quote:Miss-Colorado schreef op 10 augustus 2015 @ 15:10:

[...]

Ik geef aan dat ik van mening ben dat ik graag geniet van dingen omdat mensen niet weten hoe oud ze worden, en dat ik het liefst geniet nu het kan. Jij onderstreept het stukje dat mensen niet weten hoe oud ze worden en noemt dit raar en een foute aanname. Daarmee zeg je dus zelf dat mensen kennelijk wel weten hoe oud ze worden. Vervolgens ga je mij betichten van niet normaal communiceren? Ik onderbouw tenminste wat ik zeg en ik ga in op wat een ander zegt. Dit doe jij niet. Dus pak eerst jouw eigen manier van communiceren aan alvorens je een ander van abnormaal communiceren beschuldigt.

Lees even je eerste post terug.

Vind je dat normaal?

Je toon kan je nu wel aanpassen en nu andere dingen zeggen en anders uitleggen.. maar je binnenkomer is gewoon ronduit onaardig en je veroordeeld mensen, en maakt vreemde aannames waar je dan iets over moet ventileren. En ik heb op alles gereageerd en onderbouwt waarom ik dat vind.

Maar ga lekker verder, blijkbaar ligt het allemaal aan ons en niet aan jou.

Ik zal er verder niet meer op reageren zodat we weer terug kunnen naar alle ideetjes en tips.
Zullen we het weer gewoon over consuminderen gaan hebben?

Ik las vanmorgen deze blog: http://www.frugalwoods.co ... rugality-and-miserliness/ Precies zoals wij erin staan eigenlijk....

Oja, ik wilde ook nog iets vertellen over onze uitstapjes-uitdaging (minder geld uitgeven aan uitstapjes). Gister echt een gigantische lading aan boterhammen, drinken, thee, rozijntjes, koekjes enz. meegenomen en naar Scheveningen geweest. Misschien niet het beste strand om als consuminderaar / bespaarder naartoe te gaan, het is echt ingericht dat je haast word gedwongen om een terrasje te pakken vind ik... Weinig bankjes op de boulevard en als je het strand op wilt moet dat op veel plekken via de terrassen.

Uiteindelijk zijn we dus maar weer terug gegaan naar het station. 5 kilometer gewandeld.... Het was echt heel gezellig en we bespaarden weer de kosten voor de tram uit.

Uiteindelijk hebben we wel een ijsje gekocht, In totaal ¤6 uitgegeven aan uitstapjes dit weekend. Best netjes vind ik
Strategic Luxery, dat klinkt inderdaad een beetje zoals ik er ook in sta. Wel lichtelijk gedwongen door inkomen verlies, dus ik bespaar zoveel mogelijk zonder te kniepen zodat we voor de leuke dingen des levens meer geld overhouden.

Ik zit wel nu met een kinderfiets, oudste moet een nieuwe ze past er echt niet meer op. We bewaren deze voor de jongere dame, goed om echt te leren fietsen ook.

Koopt ik een heel goed merk 2e hands of een nieuwe van een goed merk. Ik hoef geen goedkoopies meer. Kind heeft degelijke fiets nodig.

Van het weekend maar eens op zoek bij de fietsenaanbieders hier in de buurt.
Alle reacties Link kopieren
Bumba, als je het fijn vind om naar het strand te gaan met weinig horeca ed dan kan ik je de Wassenaarse slag van harte aanbevelen. Het duin en bos gebied er omheen is ook prachtig om in te wandelen/fietsen.

Nav dit topic heb ik trouwens net een scheutje schoonmaakazijn bij mn was gemikt. Vertel ik dit ter info aan mijn vriend, blijkt hij dat al jaren te doen haha.
Vanaf welke leeftijd kreeg jullie dochtertje voor het eerst een fiets? Ons zoontje heeft zo'n fietsje met een duwstok, maar hij kijkt er nog niet heel erg naar om eigenlijk...
quote:Bumba1985 schreef op 10 augustus 2015 @ 15:33:

Vanaf welke leeftijd kreeg jullie dochtertje voor het eerst een fiets? Ons zoontje heeft zo'n fietsje met een duwstok, maar hij kijkt er nog niet heel erg naar om eigenlijk...3 jaar. Daarvoor een loopfiets en zo'n plastic ding met trappertjes.
quote:Moondancer schreef op 10 augustus 2015 @ 15:32:

Bumba, als je het fijn vind om naar het strand te gaan met weinig horeca ed dan kan ik je de Wassenaarse slag van harte aanbevelen. Het duin en bos gebied er omheen is ook prachtig om in te wandelen/fietsen.

Nav dit topic heb ik trouwens net een scheutje schoonmaakazijn bij mn was gemikt. Vertel ik dit ter info aan mijn vriend, blijkt hij dat al jaren te doen haha.

Wat grappig!!

Wij gebruiken helemaal geen wasverzachter, we hebben een droger Ons huis is erg vochtig van zichzelf en dus hebben we wel geprobeerd om de was op te hangen, maar het word hier gewoon niet goed droog. Plus het lijkt me ook niet gezond om het huis nóg vochtiger te maken dan het al is...
quote:Goede-Fee schreef op 10 augustus 2015 @ 15:34:

[...]

3 jaar. Daarvoor een loopfiets en zo'n plastic ding met trappertjes.Misschien wil ik soms te snel met ons zoontje... Maar als ik dan een kindje van 3 zie fietsen dan denk ik pfffh, hoe moet ie dat ooit gaan leren in een jaar tijd? Maargoed, dat dacht ik een jaartje geleden ook over praten en nu praat ie de oren van ons hoofd (nog niet verstaanbaar, maar toch!!)
quote:Bumba1985 schreef op 10 augustus 2015 @ 15:36:

[...]

Misschien wil ik soms te snel met ons zoontje... Maar als ik dan een kindje van 3 zie fietsen dan denk ik pfffh, hoe moet ie dat ooit gaan leren in een jaar tijd? Maargoed, dat dacht ik een jaartje geleden ook over praten en nu praat ie de oren van ons hoofd (nog niet verstaanbaar, maar toch!!)Ze kon nog niet echt fietsen met 3 hoor. Mijn oudste is ook gewoon een brokkenpiloot dus de zijwieltjes waren er pas helemaal af met 4,5.
Ik vind het soms best pittig hoor, meoder zijn... Alle dingen die hij goed doet heeft ie van mij geleerd, maar voor mijn gevoel is ook alles wat hij nog niet kan mijn schuld....

Doordat we geen TV hebben, hebben we bijvoorbeeld ook geen radio.... Dan vraag ik me wel eens af of hij wel genoeg muziek hoort bijvoorbeeld. Stomme twijfels af en toe
quote:Bumba1985 schreef op 10 augustus 2015 @ 15:20:

Zullen we het weer gewoon over consuminderen gaan hebben?

Ik las vanmorgen deze blog: http://www.frugalwoods.co ... rugality-and-miserliness/ Precies zoals wij erin staan eigenlijk....

Oja, ik wilde ook nog iets vertellen over onze uitstapjes-uitdaging (minder geld uitgeven aan uitstapjes). Gister echt een gigantische lading aan boterhammen, drinken, thee, rozijntjes, koekjes enz. meegenomen en naar Scheveningen geweest. Misschien niet het beste strand om als consuminderaar / bespaarder naartoe te gaan, het is echt ingericht dat je haast word gedwongen om een terrasje te pakken vind ik... Weinig bankjes op de boulevard en als je het strand op wilt moet dat op veel plekken via de terrassen.

Uiteindelijk zijn we dus maar weer terug gegaan naar het station. 5 kilometer gewandeld.... Het was echt heel gezellig en we bespaarden weer de kosten voor de tram uit.

Uiteindelijk hebben we wel een ijsje gekocht, In totaal ¤6 uitgegeven aan uitstapjes dit weekend. Best netjes vind ikScheveningen is sowieso een duur strand vind ik, om ergens wat te drinken. Je bent er al gauw drie euro kwijt voor een glas fris, nog niet eens een heel flesje. Dus daar zou ik ook niet meer zo gauw gaan zitten. En dat terwijl ik juist niet bespaar op terrasjes/uit eten enzo, maar het moet het wel waard zijn! Ik wil gerust wat meer geld kwijt zijn als het een bijzonder plekje is, of een hele leuke sfeer ofzo. Maar gewoon op een plastic stoeltje aan het strand, meh...
quote:Bumba1985 schreef op 10 augustus 2015 @ 15:41:

Ik vind het soms best pittig hoor, meoder zijn... Alle dingen die hij goed doet heeft ie van mij geleerd, maar voor mijn gevoel is ook alles wat hij nog niet kan mijn schuld....

Doordat we geen TV hebben, hebben we bijvoorbeeld ook geen radio.... Dan vraag ik me wel eens af of hij wel genoeg muziek hoort bijvoorbeeld. Stomme twijfels af en toe

Edit: Hij kan dingen nog niet omdat het een kind is en als hij maar met 18 de meeste dingen kan is het toch goed?

Youtube aanzetten met liedjes?

En je zou kunnen vragen op FB hoeken of ze wat kindermuziek en/of radio voor je hebben?

Doordat we geen TV hebben, hebben we bijvoorbeeld ook geen radio.... Dan vraag ik me wel eens af of hij wel genoeg muziek hoort bijvoorbeeld. Stomme twijfels af en toe De dingen die hij thuis niet leert/ mee krijgt leert hij te zijner tijd wel op school, bij de peuterspeelzaal, bij vrienden/familie/de rest van de wereld! Je kunt je kind niet alles zelf meegeven.
quote:Goede-Fee schreef op 10 augustus 2015 @ 15:42:

[...]

Youtube aanzetten met liedjes?

Ja, dat ga ik ook eens wat vaker doen inderdaad....

Ik hoor dat de kleine boef eindelijk wakker is, dus ik ga nu eens even de deur uit. (Gister door het strand-uitstapje maar weinig geslapen dus dat heeft ie nu ingehaald denk ik!)
quote:Moondancer schreef op 10 augustus 2015 @ 15:32:

Ik heb het meegekregen van huis, mijn moeder waste met azijn omdat mijn zus en ik spontaan uitslag en jeuk kregen van wasverzachter. Ik vind wasverzachter zelf ook niet lekker ruiken. En met azijn (mits je er natuurlijk niet teveel in gooit), ruikt de was eigenlijk nergens naar.

Nu gebruik ik het ook om de machine schoon te houden. Toen ik net samenwoonde heb ik hem schoongemaakt (kwam bij vriend vandaan), bah, geen wonder dat de was zo muf rook. Kwam voornamelijk door zeepresten ed.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
quote:Penelopeia schreef op 10 augustus 2015 @ 15:42:

[...]

Scheveningen is sowieso een duur strand vind ik, om ergens wat te drinken. Je bent er al gauw drie euro kwijt voor een glas fris, nog niet eens een heel flesje. Dus daar zou ik ook niet meer zo gauw gaan zitten. En dat terwijl ik juist niet bespaar op terrasjes/uit eten enzo, maar het moet het wel waard zijn! Ik wil gerust wat meer geld kwijt zijn als het een bijzonder plekje is, of een hele leuke sfeer ofzo. Maar gewoon op een plastic stoeltje aan het strand, meh...Ja precies, geen probleem om geld neer te leggen maar dan wel waarde voor dat geld.
Dus je ruikt het wasmiddel dan ook niet meer?

Dat vind ik dan wel jammer.
Zou het met de azijn met bijvoorbeeld lavendelgeur dan ook nergens naar ruiken, anders is dat een goede optie misschien?
Ik zit op pinterest ook vet leuke dingen te pinnen mbt life hacks en goedkope oplossingen voor in huis.
tvp
quote:Goede-Fee schreef op 10 augustus 2015 @ 15:50:

Ik zit op pinterest ook vet leuke dingen te pinnen mbt life hacks en goedkope oplossingen voor in huis. Pinterest is echt super

Je kunt via bijvoorbeeld nederland.fm alle nederlandstaling radiostations beluisteren. Ze hebben ook een app voor de smartphone of tablet.

Over schoonmaaktips; ik heb een lege glasex spuitfalcon die ik vul met een scheut allesreiniger en aanvul met water. Dit gebruik ik om op de tafels, deuren, gasfornuis, keukenkastjes ect en neem ik af met een vaatdoekje. Vooral lekker makkelijk omdat je geen sopje hoeft te maken en zo doe je heel lang met een fles allesreiniger.

Ik zit eraan te denken om in ons nieuwe huis ook geen tv/ telefoon abbonement te nemen want we kijken naar het nieuws en 1 a 2 keer per week wat anders. maar ik vraag me af of ik het tv aanbod niet ga missen.. wat zijn jullie ervaringen?
Ik zou echt niet zonder tv willen. Ik zou zelfs niet 1 van de 3 weg willen doen. Onze zoon heeft tv op zijn slaapkamer en wij ook. Als mijn man wat anders wilt zien dan ik dan gaat 1 van ons boven kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven