Geld & Recht alle pijlers

Consuminderaars, mustachians en knieperds gezocht ;)

04-08-2015 13:14 3007 berichten
Zijn er hier nog meer consuminderaars, mustachians en knieperds?

Ik geloof niet dat er al een echt leuk kletstopic is voor "zuinigerds". Ja, natuurlijk wel het vrekkentopic maar dat is meer om echt tips te delen voor geld terug acties. Maar ik ben benieuwd of er hier ook mensen zijn die bijvoorbeeld:

- Een staycation houden

- De hypotheek versneld aflossen

- Kiezen voor goedkope uitstapjes

En het leuk vinden om daarover te kletsen.

Nou, ik ben benieuwd

Op zoek naar een Roamler invite?? Kijk dan in dit topic: Roamler
Alle reacties Link kopieren
Geen droger maar staat nog wel op mijn lijstje.

Wij hebben een wasrekje aan de trap en een rekje op de overloop.

En evt nog een klein rekje voor nood erbij.
quote:Troelalaaaa schreef op 14 september 2015 @ 21:29:

Dit creëert wat meer bedenktijd voor jou, toch? Daar je toch al twijfelde.

Op naar Toverland dan he. Ben benieuwd hoe je het zult vinden.

Veel plezier alvast!

Klopt, ik twijfelde toch wel flink. Het is een flinke investering van ¤3.000 en als het dan goed gaat lopen dan verdien je dat in de loop van de tijd wel weer terug, maar als het niet goed loopt dan is het toch veel geld wat je ermee kwijt bent geraakt.

Momenteel verdien ik toch wel een leuk zakcentje bij via een aantal apps: Roamler (mysteryshoppen), Textbroker (korte tekstjes schrijven tegen betaling), een enkele advertorial op mijn blog..... Niet dat we er rijk van worden, maar het zorgt wel voor net iets meer lucht.

En wat ook wel voor lucht zal gaan zorgen is als mijn man straks zijn rijbewijs heeft. Dat is toch ook elke keer weer een flinke kostenpost, die rijlessen Ik hoop dat hij het snel zal halen!!
Wij hebben wel een wasdroger en ik gebruik hem ook vrij intensief. Toen de oude droger kapot ging heb ik wel een poosje geprobeerd om alles in huis te drogen, maar dat kwam de luchtkwaliteit niet ten goede... Het werd er erg vochtig van in huis. Dus toen toch maar besloten om weer een droger te nemen. Maar als het lekker weer is hang ik het ook graag buiten.
En nog even een update van het Lidl experiment:

Het gaat niet geweldig. Ik merk dat ik heel erg mijn ritme kwijt ben qua boodschappen doen. Gewoon omdat ik bij de Lidl vaak misgrijp. Vandaag wilde ik bijvoorbeeld een ovenschotel met prei gaan eten, maar ze hadden dus geen prei bij de Lidl. Terwijl het toch wel in het seizoen is momenteel. Nu dan dus maar wat anders gehaald.

Verder merk ik dat ik juist heel erg in de verleiding kom om extraatjes mee te nemen omdat het toch wel goedkoop is. Maar daardoor geef ik nu dus ongemerkt toch meer uit dan ik wilde en zit nu dus op precies hetzelfde bedrag als wanneer ik bij de AH boodschappen doe.....
quote:Flashy schreef op 15 september 2015 @ 12:00:

Geen droger maar staat nog wel op mijn lijstje.

Wij hebben een wasrekje aan de trap en een rekje op de overloop.

En evt nog een klein rekje voor nood erbij.En toen kocht ik voor 15 euro een tafelventilator. Die zet ik op de overloop en die blaast dan richting de was op het rekje in het trapgat. Beddengoed was gisteren om 16.00 uur droog, het hing er om 10.15. Ideaal, de lucht in beweging houden, raampje op zolder op een kier. Gaat prima. Qua aanschaf en in gebruik veel goedkoper dan een droger!
quote:Bumba1985 schreef op 15 september 2015 @ 12:07:

Verder merk ik dat ik juist heel erg in de verleiding kom om extraatjes mee te nemen omdat het toch wel goedkoop is. Maar daardoor geef ik nu dus ongemerkt toch meer uit dan ik wilde en zit nu dus op precies hetzelfde bedrag als wanneer ik bij de AH boodschappen doe.....

En het is niet zo consuminderig

Ik heb ook geen wasdroger, nooit gehad, soms gemist. We zijn maar met z'n tweeën, dus dat scheelt. Ik heb de hele zolder waar ik alle was kan drogen (3 lijnen van 5 meter).
@Bumba: Je hebt toevallig geen invite meer voor Roamler . Ben al 2 maanden op zoek maar niemand heeft er een ( of je moet hem via MP kopen )

Wij hebben een hele 'kamer'. Daar staan onze kledingkasten en dus ook het wasrek.Het is een grote dus er past met gemak 1 was op.

Shirts en truien hangen we op het losse kledingrek te drogen.

Mis de droger echt niet .

Gister heeft manlief een kabeltje / mini computer op de slimme meter aangesloten. Zo kunnen wij per 15 seconden het verbruik zien van het gas en de electra. ( tv, laptop en 2 lampen stonden aan en verbruikten 0.49kw per uur).

Nu gaan we het nog zichtbaar maken d.m.v. een grafiek en dan hoef ik alleen nog maar de meterkast in voor de waterstand.

Boodschappen hebben we hier ¤ 40,- per week voor 2 personen. Eten buiten de maaltijden weinig snoep / koek / chips. Veel groenten / fruit vna het seizoen en weinig merk. Waar kan biologisch.

Eerst pinde ik de ¤ 40,.- en merkte dat ik toch nog extra moest pinnen omdat we te kort aan cash hadden. Nu we het met de pin betalen hebben we meer overzicht ( app S.NSBank) en hebben we zelfs budget over elke week.

Aanbiedingen zoals Coca Cola haal ik in voorraad zodat we tot de volgende aanbieding door kunnen.
Zijn er serieus mensen die een invite verkopen?! Wat triest!! Ik heb nog wel een invite geloof ik.... Stuur maar een PB als je hem wilt Over de prijs worden we het vast wel eens (grapje!!)
Idd. Hopeloos is dat.. Maar ik stuur je een pb
Wij hebben ook geen droger, maar deze wil ik wel graag voor in het nieuwe huis. Nu drogen wij op één groot wasrek in de woonkamer, maar doordat de kat er graag op ligt, zitten er soms (veel) kattenharen op en het lijkt me heerlijk als dat niet meer is.
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Ik droog eigenlijk alles buiten, heb wel een droger maar die gebruik ik alleen in nood, een keer of 4 per jaar ofzo
Kan weinig nuttigs melden. Ben nu op rondreis door noord amerika. Het eten kost een stuk meer dan ik dacht, alles is vrij duur, ook in o.a. Boston. Maar geen zin om te kniepen als het niet hoeft verder. Het is immers vakantie. Eind vd maand ga ik weer in het gareel
Broodtrommel, veel plezier in Amerika!

Wel jammer dat alles zo duur is daar.
Power to the people
quote:nerdopviva schreef op 15 september 2015 @ 12:24:

[...]

En het is niet zo consuminderig

Ik heb ook geen wasdroger, nooit gehad, soms gemist. We zijn maar met z'n tweeën, dus dat scheelt. Ik heb de hele zolder waar ik alle was kan drogen (3 lijnen van 5 meter).

Ja wij ook, precies hetzelfde op zolder. Enige onhandige vind ik wel eens dat er dus 1 of anderhalve was op kan. Soms is de volgende was al klaar, heb ik geen zin/tijd om de droge was op te vouwen dus gaat het op een hoop. Waarna je dus weer kan strijken.

Bedenk me nu alleen dat je dat met een droger natuurlijk ook hebt :P
Naomi, vind je dat niet lastig alles buiten drogen?

Begint het net te miezeren ofzo. Of lijkt dat altijd maar zo als ik het buiten hang?
quote:fietsie schreef op 15 september 2015 @ 12:23:

[...]

En toen kocht ik voor 15 euro een tafelventilator. Die zet ik op de overloop en die blaast dan richting de was op het rekje in het trapgat. Beddengoed was gisteren om 16.00 uur droog, het hing er om 10.15. Ideaal, de lucht in beweging houden, raampje op zolder op een kier. Gaat prima. Qua aanschaf en in gebruik veel goedkoper dan een droger!

Wij hebben geen zolder.

Ik wil graag een droger aanschaffen voor ondergoed en beddengoed.

Ooit komt hij er nog wel .
quote:Bumba1985 schreef op 15 september 2015 @ 13:10:

Zijn er serieus mensen die een invite verkopen?! Wat triest!! Ik heb nog wel een invite geloof ik.... Stuur maar een PB als je hem wilt Over de prijs worden we het vast wel eens (grapje!!)

Ja meerdere verkopen ze.

Het lukt mij ook niet één te vinden, nog steeds niet.
Wij hebben ook een hele zolder om te drogen. De droger gebruik ik voor theedoeken en badhanddoeken en zo. Dan wordt het lekker zacht. Ik zou mijn droger echt niet willen missen.
quote:Flashy schreef op 15 september 2015 @ 15:46:

[...]

Ja meerdere verkopen ze.

Het lukt mij ook niet één te vinden, nog steeds niet.

Echt, wat een extreme cheapskates

Sowieso als iemand in level 2 komt dan krijg je ¤2 vergoeding en van elke opdracht die iemand doet die jij hebt aangemeld krijg je ook 2% vergoeding. Alsof dat nog niet genoeg is om iemand een invite te geven

Als ik weer een invite heb zal ik het hier wel even laten weten, heb net mijn laatste invite aan maiskip weggegeven.
Overigens merk ik wel dat ik momenteel weinig opdrachten doe. Met dat druilerige weer blijf ik liever wat meer binnen
Hedwig valt wel mee vind ik, rek staat sowieso onder een afdak en groot spul hangt aan de lijnen. Maar woon buitenaf dus als er een windje is is het ook zo droog. Heb in huis ook wel kamers over maar vind ik persoonlijk nooit zo prettig, al dat vocht trekt toch een beetje in je huis (mits je dan de cv weer hoger zet of de cv ketel op zolder hebt ofzo). Wat ik in de wintertijden nogal eens doe is t rek s avonds binnenhalen als t bijna droog is en dan voor de kachel...
Als ik weer een invite heb zal ik hem hier neerzetten.

Ik snap het verkopen wel een beetje.

De meeste mensen die een van mij hebben gehad hebben level 2 nooit bereikt... dus dan is het mss wel een stok achter de deur.

Ik heb geen droger, ooit koetdurend als uitwisselingsstudent wel een gehad. Heel handig idd voor mijn beddengoed. Had nl maar 1 set mee.

In een ander huis had ik een waskelder met verwarmingsketel en heet water voorziening. Ideaal. Was altijd meteen droog.

Nu op zolder meerdere rekjes als ik in het weekend veel was. Staat niet in de weg dus mis geen droger.
quote:annavanandelle schreef op 15 september 2015 @ 18:57:

Als ik weer een invite heb zal ik hem hier neerzetten.

Ik snap het verkopen wel een beetje.

De meeste mensen die een van mij hebben gehad hebben level 2 nooit bereikt... dus dan is het mss wel een stok achter de deur.

Ik heb geen droger, ooit koetdurend als uitwisselingsstudent wel een gehad. Heel handig idd voor mijn beddengoed. Had nl maar 1 set mee.

In een ander huis had ik een waskelder met verwarmingsketel en heet water voorziening. Ideaal. Was altijd meteen droog.

Nu op zolder meerdere rekjes als ik in het weekend veel was. Staat niet in de weg dus mis geen droger.

Ja, daar heb je ook wel weer gelijk in,....

Omdat ik een stukje op mijn blog had geschreven over Roamler kreeg ik als bedankje 10 invites. Heel veel mensen reageerden heel enthousiast, dus die heb ik allemaal invites gestuurd, maar vervolgens hebben er zich maar 6 van die 10 ook daadwerkelijk aangemeld, en van die 6 zijn er ook weer 3 afgevallen die level 2 nooit hebben bereikt. Toen baalde ik ook wel een beetje, moet ik zeggen. Uit dat oogpunt kan ik het me dan wel weer voorstellen, want op die manier zorg je er wel voor dat alleen écht gemotiveerde mensen jouw invite gebruiken....
Je koopt toch gewoon wat er op je lijstje staat?
quote:Meisie90 schreef op 14 september 2015 @ 21:57:

@naomi 30 kilo dus dan is het inderdaad lastig vergelijken ;) Slagerij West is een goedkope aanbieder op dat forum en in heel veel plekken zijn regelmatig leveringen van hun. Met alleen al hun assortiment kun je aan 5 diersoorten komen en dus een compleet menu maken, hoewel wel wat eentonig qua vleesbot. 50 cent per kilo voor kipkarkas bij hun bijvoorbeeld, dat is bijna niet goedkoper te krijgen

Hier ook een hond van 30 kilo (mechelaar). Maar zelfs met smuldier kom ik dan op 2 pakjes per dag. Ze heeft nml tussen de 700 en 800 gram nodig per dag.

Maar ik ga het eens uitzoeken. Bedankt voor de tip!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven