Consuminderaars, mustachians en knieperds gezocht ;)

dinsdag 4 augustus 2015 om 13:14
Zijn er hier nog meer consuminderaars, mustachians en knieperds?
Ik geloof niet dat er al een echt leuk kletstopic is voor "zuinigerds". Ja, natuurlijk wel het vrekkentopic maar dat is meer om echt tips te delen voor geld terug acties. Maar ik ben benieuwd of er hier ook mensen zijn die bijvoorbeeld:
- Een staycation houden
- De hypotheek versneld aflossen
- Kiezen voor goedkope uitstapjes
En het leuk vinden om daarover te kletsen.
Nou, ik ben benieuwd
Op zoek naar een Roamler invite?? Kijk dan in dit topic: Roamler
Ik geloof niet dat er al een echt leuk kletstopic is voor "zuinigerds". Ja, natuurlijk wel het vrekkentopic maar dat is meer om echt tips te delen voor geld terug acties. Maar ik ben benieuwd of er hier ook mensen zijn die bijvoorbeeld:
- Een staycation houden
- De hypotheek versneld aflossen
- Kiezen voor goedkope uitstapjes
En het leuk vinden om daarover te kletsen.
Nou, ik ben benieuwd
Op zoek naar een Roamler invite?? Kijk dan in dit topic: Roamler

woensdag 16 september 2015 om 12:45
quote:Bumba1985 schreef op 16 september 2015 @ 10:20:
[...]
Omdat dat het experiment niet ten goede komt.... het enige dat ik nu ergens anders haal is rijstemelk, omdat ze dat echt niet hebben bij de Lidl. Maar verder wil ik graag ervaren hoe het is, echt alles bij de Lidl....
Ik mis vooral mijn volkoren producten. Ik haal altijd volkoren pasta enzo.... Bij onze Lidl nog niet kunnen vinden helaas.... Ik weet dat ze het bij sommige andere Lidls wel weer hebben...Ik ken helemaal niemand die echt alleen maar bij de Lidl komt, wat is precies je doel?
[...]
Omdat dat het experiment niet ten goede komt.... het enige dat ik nu ergens anders haal is rijstemelk, omdat ze dat echt niet hebben bij de Lidl. Maar verder wil ik graag ervaren hoe het is, echt alles bij de Lidl....
Ik mis vooral mijn volkoren producten. Ik haal altijd volkoren pasta enzo.... Bij onze Lidl nog niet kunnen vinden helaas.... Ik weet dat ze het bij sommige andere Lidls wel weer hebben...Ik ken helemaal niemand die echt alleen maar bij de Lidl komt, wat is precies je doel?

woensdag 16 september 2015 om 13:27
quote:Goede-Fee schreef op 16 september 2015 @ 12:45:
[...]
Ik ken helemaal niemand die echt alleen maar bij de Lidl komt, wat is precies je doel?
Ik probeer erachter te komen hoeveel ik kan besparen als ik alles bij de Lidl koop. Net zoals ik in het verleden een maandje alles zelf heb gemaakt, een maandje alleen euroshopper-producten etc. Daar schrijf ik dan over op mijn blog.
En eerlijk gezegd had ik ook een beetje een verborgen agenda: ik krijg zó vaak te horen dat de AH zooo duur is, dus ik wilde bewijzen dat het verschil tussen AH en Lidl wel meevalt. Maar in sommige gevallen loopt het dus écht flink op Had ik niet verwacht eerlijk gezegd
Waar ik het meeste op bespaard heb tot nu toe:
- Vegetarisch gehakt scheelt ¤1,08 ten opzichte van dat van de AH
- Walnoten scheelt ¤1,04
- Hamburgers scheelt ¤1,06
- Amerikaans ijs ala ben en jerry's scheelt 1,08
Verder zijn het vaak niet supergrote verschillen. Soms eens 30 cent of 50 cent... Maar alles bij elkaar opgeteld had ik toch ¤12,67 meer uitgegeven als ik al deze spullen bij de AH had gekocht. Maar bijvoorbeeld Amerikaans ijs wat ik nu heb geprobeerd omdat ik wilde weten hoe het smaakte zou ik bij de AH nooit zomaar kopen omdat ik dat te duur vind.... Dus dat vertekent de boel dan ook weer.
[...]
Ik ken helemaal niemand die echt alleen maar bij de Lidl komt, wat is precies je doel?
Ik probeer erachter te komen hoeveel ik kan besparen als ik alles bij de Lidl koop. Net zoals ik in het verleden een maandje alles zelf heb gemaakt, een maandje alleen euroshopper-producten etc. Daar schrijf ik dan over op mijn blog.
En eerlijk gezegd had ik ook een beetje een verborgen agenda: ik krijg zó vaak te horen dat de AH zooo duur is, dus ik wilde bewijzen dat het verschil tussen AH en Lidl wel meevalt. Maar in sommige gevallen loopt het dus écht flink op Had ik niet verwacht eerlijk gezegd
Waar ik het meeste op bespaard heb tot nu toe:
- Vegetarisch gehakt scheelt ¤1,08 ten opzichte van dat van de AH
- Walnoten scheelt ¤1,04
- Hamburgers scheelt ¤1,06
- Amerikaans ijs ala ben en jerry's scheelt 1,08
Verder zijn het vaak niet supergrote verschillen. Soms eens 30 cent of 50 cent... Maar alles bij elkaar opgeteld had ik toch ¤12,67 meer uitgegeven als ik al deze spullen bij de AH had gekocht. Maar bijvoorbeeld Amerikaans ijs wat ik nu heb geprobeerd omdat ik wilde weten hoe het smaakte zou ik bij de AH nooit zomaar kopen omdat ik dat te duur vind.... Dus dat vertekent de boel dan ook weer.

woensdag 16 september 2015 om 16:36
quote:lechatrose schreef op 16 september 2015 @ 14:04:
Maar uiteindelijk bewijs je hiermee dus dat mensen die roepen dat de AH zooo duur is ongelijk hebben. Het is niet zo dat alles bij de AH duurder is dan bij de Lidl. Daarom zijn er zoveel mensen die zowel naar een prijsvechter als naar de AH gaan.Nja, ze hebben enigzins gelijk. Als je alle boodschappen bij de AH doet ben je wel degelijk duurder uit.... Maar ik zou idd ook niet aanraden om alles bij de Lidl te halen
Maar uiteindelijk bewijs je hiermee dus dat mensen die roepen dat de AH zooo duur is ongelijk hebben. Het is niet zo dat alles bij de AH duurder is dan bij de Lidl. Daarom zijn er zoveel mensen die zowel naar een prijsvechter als naar de AH gaan.Nja, ze hebben enigzins gelijk. Als je alle boodschappen bij de AH doet ben je wel degelijk duurder uit.... Maar ik zou idd ook niet aanraden om alles bij de Lidl te halen

woensdag 16 september 2015 om 16:39
Leuk dat mijn gevoel daarin dan toch klopt, ik vind het een leuk experiment Bumba. Ik vind een combi van winkels ook erg fijn, de ene keer ga ik naar de Lidl de andere keer naar de Jumbo of de Dirk. Ik ga niet naar meerdere supermarkten op dezelfde dag, ik eet gewoon wat ik bij die supermarkt voordelig kan krijgen. Ik doe altijd voor meerdere dagen boodschappen. Dingen die langer houdbaar zijn en die ik lekkerder vind bij de Lidl haal ik als ik daar ben direct voor langere tijd op voorraad.

woensdag 16 september 2015 om 16:52
Wij gingen ook eerst naar lidl maar waren iedere keer bijna net zo duur uit als vij de ah. Daarbij moesten we nog naar andere winkel rijden is 10 km dus onder aan de streep was het niet goedkoper voor ons.
Nu gaan we naar de jumbo. Scheelt vooe obs toch ongeveer e15 per week en tijd en km.
Vandaag voor het eerst een was die niet snel genoeg droogt en een was die ligt te wachten. Gad gehoopt op een droog moment om het buiten te hangen maar niet dus.
Nu gaan we naar de jumbo. Scheelt vooe obs toch ongeveer e15 per week en tijd en km.
Vandaag voor het eerst een was die niet snel genoeg droogt en een was die ligt te wachten. Gad gehoopt op een droog moment om het buiten te hangen maar niet dus.

woensdag 16 september 2015 om 17:47
quote:maiskip schreef op 16 september 2015 @ 17:35:
Woehoo. Eerste ¤2,- verdiend met Roamler
. Nu wachten tot ik genoeg punten heb voor level 2
leuk, Maiskip! Dat kan nooit lang meer duren.... Ik was zelf in anderhalve dag door level 1 heen
Vandaag 2 Roamlertjes gedaan, ik was toch in de buurt
En gratis bonbons gescoord. Er was een AH opnieuw geopend na verbouwing en iedereen die meer dan ¤15 uitgaf kreeg een doosje bonbons. Ik ging er alleen heen omdat er een meet en greet met de hamster was. Maar kon hem niet vinden. Toen ik door de kassa's heen liep kreeg ik zo'n doosje bonbons aangeboden. Ik heb eerlijk gezegd dat ik niks had gekocht, maar dat maakte niks uit... Ik kreeg alsnog een doosje bonbons En het zijn nog lekkere bonbons ook
Woehoo. Eerste ¤2,- verdiend met Roamler
leuk, Maiskip! Dat kan nooit lang meer duren.... Ik was zelf in anderhalve dag door level 1 heen
Vandaag 2 Roamlertjes gedaan, ik was toch in de buurt

En gratis bonbons gescoord. Er was een AH opnieuw geopend na verbouwing en iedereen die meer dan ¤15 uitgaf kreeg een doosje bonbons. Ik ging er alleen heen omdat er een meet en greet met de hamster was. Maar kon hem niet vinden. Toen ik door de kassa's heen liep kreeg ik zo'n doosje bonbons aangeboden. Ik heb eerlijk gezegd dat ik niks had gekocht, maar dat maakte niks uit... Ik kreeg alsnog een doosje bonbons En het zijn nog lekkere bonbons ook
woensdag 16 september 2015 om 21:30
Dat is leuk!
Wij gaan super met het boodschappenbudget, houden echt wel wat over. Helaas net een brief gekregen dat we nog wat extra geld moeten lappen voor de VVE. Maar goed, dat hoeven we dat in ieder geval niet van de spaarrekening af te halen.
Wij gaan super met het boodschappenbudget, houden echt wel wat over. Helaas net een brief gekregen dat we nog wat extra geld moeten lappen voor de VVE. Maar goed, dat hoeven we dat in ieder geval niet van de spaarrekening af te halen.
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher

woensdag 16 september 2015 om 22:10
Ik ben slecht aan het consuminderen hier. Wij zijn bezig na te denken over het huis dat we gekocht hebben, en alles telt vlot aan als je gaat verbouwen. Dus ik hou de folders een beetje in de gaten m.b.t. verf, maar dat is lastig want ik heb een nee-nee-sticker, dus ik moet alles online zoeken
. En verder bedenken we ons steeds meer dingen (gordijnen, lampenkappen) die ook allemaal geld gaan kosten, en dan lijkt de spaarrekening opeens weer een stuk minder groot (lees: toereikend) dan eerst. Eens even creatief worden de komende weken!
Qua boodschappen: wij halen alles qua groente, fruit, kaas, eieren en brood op de markt, want die is hier goedkoop en supergroot. De rest haal ik bij de AH, en ik sla extra in tijdens hamsterweken

Qua boodschappen: wij halen alles qua groente, fruit, kaas, eieren en brood op de markt, want die is hier goedkoop en supergroot. De rest haal ik bij de AH, en ik sla extra in tijdens hamsterweken

donderdag 17 september 2015 om 10:16
Ja, een verhuizing is best duur, veel onverwachte kosten...
Maar heb je al eens overwogen om voor klusspulletjes bij de Action te kijken? Ze hebben daar best veel leuke dingen. Soms ook verf enzo. Maar ook lampenkappen en dergelijke. Of bij de Xenos kun je dat vaak ook redelijk goedkoop vinden....
Wij moeten ook nog nieuwe gordijnen, maar het spaargeld dat we voor huisverbetering hadden gemaakt is nu bijna leeg. Dus eerst maar weer even sparen...
Maar heb je al eens overwogen om voor klusspulletjes bij de Action te kijken? Ze hebben daar best veel leuke dingen. Soms ook verf enzo. Maar ook lampenkappen en dergelijke. Of bij de Xenos kun je dat vaak ook redelijk goedkoop vinden....
Wij moeten ook nog nieuwe gordijnen, maar het spaargeld dat we voor huisverbetering hadden gemaakt is nu bijna leeg. Dus eerst maar weer even sparen...

donderdag 17 september 2015 om 10:22
Dat is wel een goeie, ik kom eigenlijk nooit bij de Action (want dan neem ik zooi mee die ik niet nodig heb
). De huidige bewoners laten hun gordijnen hangen, dus we hebben iig iets voor zolang de verbouwing duurt, maar het is helemaal niet mijn smaak (en past dus ook niet bij de kleuren die wij op de muren doen) dus het moet wel anders. Ik denk dat ik mijn naaimachine maar even weer tevoorschijn haal en voor de slaapkamers enzo iig zelf wat ga maken

donderdag 17 september 2015 om 18:26
Bijna elke week heeft een bouwmarkt wel een 20% korting actie. Ik had een lijstje wat ik nodig had en ging weken lang alle folders door. Soms een specifieke actie voor dat product, soms een 20% korting bon. Ik heb echt heel veel met korting gekocht (en bij gamma en karwei spaar je met klantenkaart ook korting)
Mijn lokale Gamma en Karwei gaven bij een koophuis een aantal maanden korting op vertoon van de koopakte.
Mijn lokale Gamma en Karwei gaven bij een koophuis een aantal maanden korting op vertoon van de koopakte.
If chocolate can't fix it, it's a real problem

vrijdag 18 september 2015 om 11:29
Zoon plast iedere keer de bril en pot onder ( ondanks dat hij op de wc zit) pak iedere keer maar zo een geel weg werp doekje maar dat is nou niet echt budget besparend. Volgende weekend pas tijd om van die wegwerphygienischedoekjes te kopen maar iemand een goedkope goeie manier om de wc lekker schoon te houden?

zondag 20 september 2015 om 12:56