Consuminderaars, mustachians en knieperds gezocht ;)

dinsdag 4 augustus 2015 om 13:14
Zijn er hier nog meer consuminderaars, mustachians en knieperds?
Ik geloof niet dat er al een echt leuk kletstopic is voor "zuinigerds". Ja, natuurlijk wel het vrekkentopic maar dat is meer om echt tips te delen voor geld terug acties. Maar ik ben benieuwd of er hier ook mensen zijn die bijvoorbeeld:
- Een staycation houden
- De hypotheek versneld aflossen
- Kiezen voor goedkope uitstapjes
En het leuk vinden om daarover te kletsen.
Nou, ik ben benieuwd
Op zoek naar een Roamler invite?? Kijk dan in dit topic: Roamler
Ik geloof niet dat er al een echt leuk kletstopic is voor "zuinigerds". Ja, natuurlijk wel het vrekkentopic maar dat is meer om echt tips te delen voor geld terug acties. Maar ik ben benieuwd of er hier ook mensen zijn die bijvoorbeeld:
- Een staycation houden
- De hypotheek versneld aflossen
- Kiezen voor goedkope uitstapjes
En het leuk vinden om daarover te kletsen.
Nou, ik ben benieuwd
Op zoek naar een Roamler invite?? Kijk dan in dit topic: Roamler

donderdag 5 november 2015 om 08:26

donderdag 5 november 2015 om 08:36
Hier hebben we nu het plan om met een sabbatical te gaan. Het is maar 2 maanden ( 1 maand betaald en 1 maand onbetaald) maar toch. De budgetten zijn aangemaakt en de opbrengsten van de MP verkopen gaan daar naartoe.
Nu weten we alleen niet wat we gaan doen met het huis en de auto's als we die 2 maanden van huis weg zijn. ( koopwoning + 2 auto's). Iemand een idee?
Nu weten we alleen niet wat we gaan doen met het huis en de auto's als we die 2 maanden van huis weg zijn. ( koopwoning + 2 auto's). Iemand een idee?
donderdag 5 november 2015 om 08:42
quote:maiskip schreef op 05 november 2015 @ 08:36:
Eh... niets? Maar ik begrijp dat jij misschien overweegt om het te verhuren of zo? Dat zou mij echt teveel rompslomp zijn voor zo'n (relatief korte) periode. Het enige wat je kunt doen als je die auto's ergens op privéterrein kunt stallen is ze tijdelijk laten schrappen voor de wegenbelasting en verzekering.
Ik heb ooit een sabbatical van drie maanden gehad waarin ik toen ook een grote reis heb gemaakt, en toen stond de auto gewoon voor de deur. Mijn moeder ging regelmatig naar mijn huis voor de post en de plantjes. Wel had ik toen een nee/nee-sticker op de brievenbus, de koelkast en vriezer helemaal leeggemaakt en de verwarming zo ingesteld dat de boel niet kon bevriezen, maar verder heb ik niets speciaals gedaan dat ik ook niet voor een kortere vakantie zou doen.
Eh... niets? Maar ik begrijp dat jij misschien overweegt om het te verhuren of zo? Dat zou mij echt teveel rompslomp zijn voor zo'n (relatief korte) periode. Het enige wat je kunt doen als je die auto's ergens op privéterrein kunt stallen is ze tijdelijk laten schrappen voor de wegenbelasting en verzekering.
Ik heb ooit een sabbatical van drie maanden gehad waarin ik toen ook een grote reis heb gemaakt, en toen stond de auto gewoon voor de deur. Mijn moeder ging regelmatig naar mijn huis voor de post en de plantjes. Wel had ik toen een nee/nee-sticker op de brievenbus, de koelkast en vriezer helemaal leeggemaakt en de verwarming zo ingesteld dat de boel niet kon bevriezen, maar verder heb ik niets speciaals gedaan dat ik ook niet voor een kortere vakantie zou doen.

donderdag 5 november 2015 om 09:27
donderdag 5 november 2015 om 09:40
Een onbekende officiële huurder zoeken lijkt me inderdaad wat veel rompslomp voor 2 maanden Maiskip. En een risico, ik ken een geval waarin (via een verhuur-bemiddelingsbureau nota bene) iemand een huurder kreeg die de boel totaal uitwoonde, de huur niet betaalde en de huisraad verkocht. Maar misschien zijn er in je familie- en kennissenkring wel mensen die een paar maanden in je huis willen wonen voor een paar honderd euro? Ik zou het gewoon een beetje rondbazuinen, wie weet is er wel iemand die zijn huis uit moet of een student die nog geen kamer heeft gevonden.
donderdag 5 november 2015 om 09:59
Ik ben ooit een keer een paar maanden weggeweest; toen was er toevallig een vriend die een maand in het land moest zijn, dus die hebben we (gratis, uiteraard) laten logeren. Wij waren er eerder bang voor dat er ingebroken zou worden als het er al te leegstaand uitzag. De auto hebben we ook uitgeleend aan vrienden.
donderdag 5 november 2015 om 14:51
Je kunt ook aan een house sitter denken, bijv https://www.mindmyhouse.com/ https://www.trustedhousesitters.com/

donderdag 5 november 2015 om 19:30
Ik ben niet zo lang geleden vier maanden op reis geweest. Heb mijn huis toen wel verhuurd. Via via inderdaad en ik heb er een heel schappelijk bedrag voor gevraagd. Vond vier maanden leeg laten staan ook een risico (net zo goed als verhuren een risico kan zijn). Ik heb geluk gehad. Ik kon mijn huis door een ringetje halen toen ik weer thuis kwam. Maar twee maanden is inderdaad wel erg kort.
donderdag 5 november 2015 om 19:56
donderdag 5 november 2015 om 20:02
Ik heb twee vragen waar ik graag jullie mening/inzichten over hoor:
- onze potjes waren iets groter dan we dachten. We wilden 10% van onze aflossingsvrije hypotheek aflossen, maar we kunnen bijna 20% aflossen. Rente: variabel 2,5%. ik denk er alleen over om een deel te gaan beleggen om niet alles in de stenen te stoppen en rendement te maximaliseren. Hoe zouden jullie procentueel dit potje verdelen tussen aflossen en beleggen? We hebben al een buffer op spaarrekening met 1,4% staan, dus sparen kunnen we buiten beschouwing laten.
- variabele rente hebben we dus: 2,5%. We kunnen 10 jaar vast zetten op 2,9%. Lekker laag en veilig. Maar de verwachting is dat de hypotheekrente voorlopig nog niet gaat stijgen volgens mij. Dus ik neig naar wachten. Wat zouden jullie doen?
- onze potjes waren iets groter dan we dachten. We wilden 10% van onze aflossingsvrije hypotheek aflossen, maar we kunnen bijna 20% aflossen. Rente: variabel 2,5%. ik denk er alleen over om een deel te gaan beleggen om niet alles in de stenen te stoppen en rendement te maximaliseren. Hoe zouden jullie procentueel dit potje verdelen tussen aflossen en beleggen? We hebben al een buffer op spaarrekening met 1,4% staan, dus sparen kunnen we buiten beschouwing laten.
- variabele rente hebben we dus: 2,5%. We kunnen 10 jaar vast zetten op 2,9%. Lekker laag en veilig. Maar de verwachting is dat de hypotheekrente voorlopig nog niet gaat stijgen volgens mij. Dus ik neig naar wachten. Wat zouden jullie doen?
Only dead fish go with the flow.

vrijdag 6 november 2015 om 17:42
quote:sannennas schreef op 05 november 2015 @ 20:02:
20% aflossen
Ik zou pas gaan beleggen als het geld echt over is
20% aflossen
Ik zou pas gaan beleggen als het geld echt over is

vrijdag 6 november 2015 om 17:43
Woeiiii.
Heb op je blog gezien waar je werkt (ben er trouw klant, hele zolder staat vol met blauwe dozen
). Jammer dat ik jou vorige week niet trof op de service desk .
Zelf vandaag voor ¤16,- de gang een opknapbeurt gegeven. Heb een muur geverfd en wat flesjes een make-over gegeven.
Ziet er gelijk weer anders uit .
Heb op je blog gezien waar je werkt (ben er trouw klant, hele zolder staat vol met blauwe dozen
Zelf vandaag voor ¤16,- de gang een opknapbeurt gegeven. Heb een muur geverfd en wat flesjes een make-over gegeven.

vrijdag 6 november 2015 om 17:43
Woeiiii.
). Jammer dat ik jou vorige week niet trof op de service desk .

vrijdag 6 november 2015 om 17:49
Zou wel grappig zijn als ik iemand die de blog leest aan de telefoon krijg.... Maar de kans is klein met 130 klantenservicemedewerkers. En daarnaast ook nog eens dat ik maar 16 uur werk en de rest vaak meer... De kans is dus helaas erg klein.
Wat heb je gekocht vorige week? Of belde je ergens anders voor?
Wat heb je gekocht vorige week? Of belde je ergens anders voor?

vrijdag 6 november 2015 om 18:56
vrijdag 6 november 2015 om 20:12
Ja en nee, we wisten wel dat er wat speelde maar in eerste instantie zou hij verlenging voor een jaar krijgen, uiteindelijk is hij zelf gaan solliciteren en kreeg hij daarna dus te horen dat ze het contract voor 3 maand wilden verlengen ipv een jaar om hem zo de kans te geven wat anders te vinden (wat ik wel weer netjes vind, anders zat hij per 1 december al thuis), dus hopelijk wordt dit wat want we wonen net 4 maand in ons nieuwe koophuis met een baby van 2 maand, dus op de spaar staat op het moment nou niet bepaald een flinke buffer voor zulke tegenvallers

zaterdag 7 november 2015 om 08:33
quote:maiskip schreef op 06 november 2015 @ 18:56:
[...]
Mijn sportarmband lag na het hardlopen in 2. Maandag gebeld, dinsdag op de post en donderdag een nieuwe bezorgd (net optijd voor de Bootcamp!).Wow, super! Natuurlijk vervelend dat ie in tweeën lag maar wel fijn om te horen dat het zo snel is gegaan.
[...]
Mijn sportarmband lag na het hardlopen in 2. Maandag gebeld, dinsdag op de post en donderdag een nieuwe bezorgd (net optijd voor de Bootcamp!).Wow, super! Natuurlijk vervelend dat ie in tweeën lag maar wel fijn om te horen dat het zo snel is gegaan.
zaterdag 7 november 2015 om 09:39
quote:sannennas schreef op 05 november 2015 @ 20:02:
- variabele rente hebben we dus: 2,5%. We kunnen 10 jaar vast zetten op 2,9%. Lekker laag en veilig. Maar de verwachting is dat de hypotheekrente voorlopig nog niet gaat stijgen volgens mij. Dus ik neig naar wachten. Wat zouden jullie doen?Dat zou ik laten afhangen van hoe lang de hypotheek nog loopt, denk ik. Je betaalt relatief weinig rente op dit moment, beleggen levert veel meer op. Hebben jullie maandlasten die je (zelfs als het leven ineens heel erg tegen zou zitten) nog goed kunnen betalen? Dan zou ik waarschijnlijk die tien procent aflossen en de rest beleggen. Zeker als de hypotheek nog wel even loopt.
- variabele rente hebben we dus: 2,5%. We kunnen 10 jaar vast zetten op 2,9%. Lekker laag en veilig. Maar de verwachting is dat de hypotheekrente voorlopig nog niet gaat stijgen volgens mij. Dus ik neig naar wachten. Wat zouden jullie doen?Dat zou ik laten afhangen van hoe lang de hypotheek nog loopt, denk ik. Je betaalt relatief weinig rente op dit moment, beleggen levert veel meer op. Hebben jullie maandlasten die je (zelfs als het leven ineens heel erg tegen zou zitten) nog goed kunnen betalen? Dan zou ik waarschijnlijk die tien procent aflossen en de rest beleggen. Zeker als de hypotheek nog wel even loopt.

zaterdag 7 november 2015 om 10:09
Zo, al ons spaargeld staat inmiddels bij de Rabobank. Nu nog even de ASN bank opzeggen en dan is alles onder 1 dak. Niet de hoogste rente, maar omdat ik daar toch verplicht een betaalrekening heb vanwege korting op de hypotheek vind ik het toch wel het prettigste.
Maargoed, deze maand dus weer een hoop heen en weer geschuif met geld. Hopelijk is dat vanaf volgende maand nu dan voor eens en voor altijd voorbij. Fijn vooruitzicht!
En toch weer ¤3 per maand bespaard doordat we geen bankkosten meer hoeven te betalen
Maargoed, deze maand dus weer een hoop heen en weer geschuif met geld. Hopelijk is dat vanaf volgende maand nu dan voor eens en voor altijd voorbij. Fijn vooruitzicht!
En toch weer ¤3 per maand bespaard doordat we geen bankkosten meer hoeven te betalen