Geld & Recht alle pijlers

Consuminderaars, mustachians en knieperds gezocht ;)

04-08-2015 13:14 3007 berichten
Zijn er hier nog meer consuminderaars, mustachians en knieperds?

Ik geloof niet dat er al een echt leuk kletstopic is voor "zuinigerds". Ja, natuurlijk wel het vrekkentopic maar dat is meer om echt tips te delen voor geld terug acties. Maar ik ben benieuwd of er hier ook mensen zijn die bijvoorbeeld:

- Een staycation houden

- De hypotheek versneld aflossen

- Kiezen voor goedkope uitstapjes

En het leuk vinden om daarover te kletsen.

Nou, ik ben benieuwd

Op zoek naar een Roamler invite?? Kijk dan in dit topic: Roamler
Alle reacties Link kopieren
Bellen durf ik helemaal niet omdat ik geen vergelijkbare provider heb gevonden.

Maar ja, misschien moet ik het maar even zo laten en mij focussen op andere bespaar mogelijkheden.

En ja ben idd goed bezig met aantal dingen maar het geld "lekt" aan de andere kant helaas weer weg....
Prrrr, mauw miawwwww.
Gewoon bellen. Heb ik vorig jaar ook gedaan. Wij hadden nog steeds geen digitale televisie omdat ik te knijperig was om zo'n kastje aan te schaffen. Vorig jaar heb ik de moed bijeen geschraapt en gebeld. Zo van: "Ik ben al x jaren klant bij jullie. Jullie hebben wel aanbiedingen voor nieuwe klanten, maar hebben jullie ook aanbiedingen voor bestaande klanten." Ik heb toen een digitaal kastje die ook kan opnemen voor ¤ 49 gekregen. Dus gewoon bellen, heel aardig blijven en dan is er vast iets te regelen.
Ons abonnement van de provider loopt ook af in februari. Op de kalender staat wanneer ik moet bellen. (Blijven toch wel bij hun maar als we een goede aanbieding kunnen krijgen is het altijd goed).
Ik werd zelf gebeld door mijn provider. Of ik wist dat mijn abonnement afliep en of ik voor hetzelfde bedrag (nou ja, eigenlijk 3 euro pm meer bleek later...) een abo wilde met hogere internetsnelheid. Toen heb ik gevraagd of korting op mijn huidige abo ook mogelijk was en nu krijgen we de eerstkomende 3 maanden 12 euro korting (net zoals nieuwe klanten). Het enige is dat we weer een jaar vastzitten aan het abonnement en anders altijd op hadden kunnen zeggen, maar we waren toch niet van plan over te stappen. Dus inderdaad gewoon bellen!
Jeej, ik ben met roamler eindelijk in niveau 3! Nu kan ik ook eindelijk iemand blij maken met een invite

Ik heb laatst weer even uit laten betalen, nu voor de tweede keer en ik heb in totaal toch ruim 60 euro verdient. Vind ik best aardig, kost me haast geen moeite of tijd.

December is bij ons ook een dure maand, maar dat komt vooral omdat we twee keer uit eten gaan (wel met de AHrestaurantzegels ), een nieuw zwembadabonnement (198¤ voor 100 keer) hebben gekocht en we de eindrekening voor de VVE uit 2014 moesten betalen (177¤), maar nu is heel de buitenkant van ons appartementen gebouw weer helemaal aangepakt.

Verder gaat het hier financieel wel goed
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Ik heb dit jaar de verzekeringen onder handen genomen. Ik ben een tijdje geleden samen gaan wonen en we bleken nog wat dingen dubbel te hebben. Daarnaast verschillende polissen met elkaar vergeleken. In veel gevallen was overstappen goedkoper dan blijven bij een van de bestaande verzekeraars. Scheelt nu circa 30 % premie, zonder dat de dekking minder is geworden.
@Analivia, goed bezig! Volgens mij voor iedereen een nuttige exercitie om eens in de paar jaar te doen.

Hier gaat het ook lekker. Als ik zo doorga, ga ik deze maand (in mijn geval 21 nov - 20 dec) prima met mijn budgetten uitkomen!
Ik heb mezelf voor deze lopende maand ¤100,- vrij te besteden geld gegeven (daar valt ook kleding, ceadeautjes etc onder). En tot nu toe gaat dat wel aardig, ik heb nog de helft over. Ik wil as weekend naar een salsafeest (entree + drankjes), wat gaan drinken met een vriendin, en volgend weekend naar de bioscoop met vriend. Hopelijk kom ik precies uit. Scheelt dat ik geen alcohol drink.

Vriend begon zowaar vandaag zelf over extra aflossen op de hypotheek vanaf volgend jaar. Dus wij gaan vanaf januari extra sparen voor de aflossing. Is het nou zo dat het vanwege rente trekken op de spaarrekening beter is om eens per jaar een aflossing te doen in december? Of heeft dat vanwege de lage spaarrente nu eigenlijk geen zin en kun je net zo goed maandelijks aflossen. Het zou bij ons niet om een groot bedrag gaan, zo'n ¤200,- pm.
Ligt eraan hoeveel rente je netto betaalt over je hypotheek Moondancer. Want zodra je aflost, krijg je over dat bedrag geen spaarrente meer, maar hoef je er ook geen hypotheekrente meer over te betalen.
Wij lossen altijd zo snel mogelijk kleine bedragen af. Dat houdt ook goed de motivatie erin, vind ik. Elke keer zien dat het maandbedrag weer net iets lager is geeft een snellere beloning
Wij lossen ¤ 200,- per maand extra af per maand. Gaat met kleine stapjes omlaag maar je ziet dat het bedrag omlaag gaat.

Ik denk dat ik de laatste grote storting van mijn kant deze week nog ga doen. Scheelt ons snel nog even ¤ 20,- per maand aan hypotheek.

Heb dan gelijk mijn budgetten weer duidelijk omdat dat grote bedrag er niet meer staat.

(en dan is het schuiven met potjes voor mij voorbij)
Roxy zou je mij willen uitnodigen voor Roamler? Ik hoor jullie er vaak over en ben nu toch wel erg benieuwd geworden!
Ligt inderdaad aan je spaar- en hypotheekrente moondancer. Spaarrente is volgens mij ondertussen onder de 1% gezakt dus dan is aflossen eigenlijk altijd rendabel.

Ik wil eigenlijk ook extra aflossen op de hypotheek maar door wisselend inkomen is dat soms wat lastig. In 2016 maar weer proberen.
Ooh geweldig topic dit. Ik ga meelezen/doen
Zou iemand mij ook kunnen uitnodigen voor roamler? Hoe kan ik een pb sturen/ontvangen? Ik ben nieuw hier
quote:fala1989 schreef op 09 december 2015 @ 16:07:

Roxy zou je mij willen uitnodigen voor Roamler? Ik hoor jullie er vaak over en ben nu toch wel erg benieuwd geworden!Je hebt een berichtje!
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Vanavond komt er iemand bij ons eten, een programmeur. Het is een vriend van een oud-collega van mijn man die misschien ook bij het bedrijf wil komen werken waar mijn man werkt. Vanavond hebben ze een soort orienterend gesprek, mijn man gaat wat vertellen over het bedrijf enzo.... En als die man dan wil gaan solliciteren gaat het ook via mijn man en als hij word aangenomen ontvangen we een aanbreng-bonus van ¤1.500.... Zou wel heel leuk zijn
Wauw dats lekker Bumba! Ik duim voor jullie!
Prrrr, mauw miawwwww.
Dat zou mooi zijn (dit bedrag is meestal voor belastingen maar dan alsnog mooi meegenomen).

Bij ons op het werk geven ze stedentrips ipv geld als je iemand aanbrengt (belastingtechnisch beter 😉).
quote:elefante schreef op 09 december 2015 @ 17:45:

Zou iemand mij ook kunnen uitnodigen voor roamler? Hoe kan ik een pb sturen/ontvangen? Ik ben nieuw hierIk heb nog wel een invite voor je
Ik heb je een pb gestuurd elefante
quote:annavanandelle schreef op 09 december 2015 @ 19:01:

[...]

Ik heb nog wel een invite voor je

Volgens mij heb je er honderd

Wel lief van je.
Prrrr, mauw miawwwww.
Ben nu weer aan t besparen / consuminderen etc.

Willen kerstversiering voor het keukenraam hangen dus ben doorzichtige oude kerstballen aan het glitteren.

Heb nu dus hele mooie rode en zilveren kerstballen voor het raam hangen zonder dat ik naar de winkel hoef
quote:Jane-Ice schreef op 09 december 2015 @ 19:20:

[...]

Volgens mij heb je er honderd

Wel lief van je.Wel bijna
[quote]maiskip schreef op 09 december 2015 @ 18:32:

Dat zou mooi zijn (dit bedrag is meestal voor belastingen maar dan alsnog mooi meegenomen).

Bij ons op het werk geven ze stedentrips ipv geld als je iemand aanbrengt (belastingtechnisch beter 😉).[/quotep]

¤1500 is het netto bedrag gelukkig :D

Voor mezelf hadden we ook een klein bedragje gekregen. Bruto krijg je meer zodat netto overblijft wat ze zeggen / beloven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven