Geld & Recht alle pijlers

Contract niet verlengd, daarnaast nog nulurencontract. WW?

11-03-2011 14:02 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Hopelijk weten jullie hoe het zit, ik kom er zelf niet helemaal uit namelijk. Sinds vorig jaar mei heb ik een fulltime baan, helaas wordt dit contract niet verlengd, dus per 1 mei 2011 heb ik geen baan. Maar nu bedacht ik mij dat ik nog een nulurencontract heb van mijn bijbaantje. Sinds mei vorig jaar heb ik nog even misschien 1 dag in de maand nog bij dit bijbaantje gewerkt om ze uit de brand te helpen. De laatste keer dat ik er gewerkt heb, is juli 2010.

Doordat mijn fulltime baan niet wordt verlengd en ik aan de 26 weken eis voldoe, zou ik recht moeten hebben op ww. Maar is dit ook het geval als ik elders nog een nulurencontract heb lopen, ondanks dat ik daar al maanden niet meer heb gewerkt? Ik heb van bijbaan deze week wel een ontslagaanvraag gehad, maar met dit formulier vraag ik zelf het ontslag aan, terwijl zij willen dat ik er niet meer in dienst ben. Moet ik dit formulier wel of niet invullen ivm recht op ww?

Overigens wil ik graag weer aan de slag, maar kan momenteel niet solliciteren omdat ik met zwangerschapsverlof ben. Ben al wel aan het rondkijken, maar kan nu gewoon niet echt solliciteren, ben over een week uitgerekend namelijk.

Hopelijk kan iemand mij hier helderheid over verschaffen, ik kom er zelf nu even niet uit namelijk.

Alvast bedankt!

Groetjes Soup
Vraag het even bij het UWV, die weten dit allemaal.
Wat eten we vanavond?
Als het goed is heb je nu al zwangerschapsverlof. Dat gaat nu rechtstreeks door het UWV betaald worden. Na je verlof kom je pas in de WW.
...
Heb niet echt goede ervaringen met de telefonische antwoorden van het UWV helaas. Maar als niemand een antwoord weet, zal ik ze inderdaad even bellen. Hoopte hier iemand te treffen die toevallig ook in deze situatie heeft gezeten.

Ik weet ook dat ik pas na verlof in de WW kan komen, maar ben nu vast een en ander aan het uitzoeken, nu ik er nog tijd en puf voor heb.
De uren die je daar werkt worden na toekenning van je WW afgetrokken. Eén van de vragen als je je inschrijft is ook of je verder nog contracten hebt lopen. Verder heeft het geen invloed op je WW - recht.
Overigens: neem aan dat je contract ná je verlof stopt? Tijdens je verlof mag je namelijk geen ontslag krijgen.
Ja, ik heb net een hele goede ervaring gehad met het UWV en telefonische antwoorden. Iemand die mij wist te vertellen dat Zelfs ik recht heb op ww, terwijl ik nu nog werk. Maar veel minder verdien (minder uren kan werken dan ik wil) Zodra je verlies van inkomen hebt, heb je recht op ww. Ik zou toch echt even bellen om het precies te weten.
quote:eefje1980 schreef op 11 maart 2011 @ 14:50:

Overigens: neem aan dat je contract ná je verlof stopt? Tijdens je verlof mag je namelijk geen ontslag krijgen.Dat is niet waar. Je mag niet vanwege je zwangerschap/ verlof ontslagen worden. MAAR: als je een tijdelijk contract hebt dat van rechtswege afloopt, kan dat ook tijdens je verlof aflopen en dan neemt UWV de betalingsverplichting over en kom je na je verlof in de WW. OOk als er wegens re-organisatie een ontslagaanvraag is ingedient en goedgekeurd, ga je gewoon mee in de ontslagronde, ookal ben je met verlof.
Ik ben niet ontslagen, maar tijdelijk contract wordt niet verlengd. En dat mag inderdaad gewoon, ook als je zwanger bent en ook tijdens een zwangerschapsverlof. UWV neemt inderdaad betalingsverplichting over tijdens verlof.

Lobella, jij hebt dus wel goede ervaringen met telefonische antwoorden? Misschien moet ik het dan nog maar eens proberen en heb ik toevallig net een verkeerd persoon gesproken toen ik eerder een vraag had.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven