Geld & Recht alle pijlers

Correctie van salaris

08-03-2017 11:50 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met het volgende probleem. Ik werk in de zorg, werk onregelmatige diensten....weekenden, avonden, Ochtenddiensten. Ik heb een contract van 15 uur per maandVaak werk ik meer,10 tot 15 uur in de week. Dit is wisselend waardoor ik dus ook steeds een wisselend inkomen heb. Nu had ik afgelopen maand een best salaris, veel gewerkt en veel avonden waarvoor he dus ook een onrefelmatigheidstoeslag ontvangt. Nu is er een nieuw systeem en daardoor is er een fout gemaakt en heb ik dus teveel uitbetaald gekregen. Mooi kut want dit moet dus worden gecorrigeerd. Snap ik best maar mijn werkgever wil dit nu dus inhouden op mijn volgende salaris. Ik houd dan bijna niks over terwijl ik wel gewoon mijn uitgaven/lasten heb.

Mag dit zomaar of zou ik kunnen voorstellen dat ze het terughalen over verschillende aankomende periodes? Of verekenen met het vakantiegeld?
Hoeveel heb je nu nog over dan?

Wat je over hebt gewoon direct apart houden.
Volgens mij mag dit, er is ook zoiets als eigen verantwoordelijkheid. Maar bespreek het met je werkgever, valt wel een mouw aan te passen toch?
Carpe Diem
Ik werk ook onregelmatig in de zorg en heb ook per maand een verschillend rooster ( min 16-max 40 )

Afgelopen maand ook meer salaris gekregen dan dat ik zelf verwacht had. Voordat ik dat geld ga uitgeven controleer ik eerste mijn loonstrook. Ik controleer of al mijn meer-uren en de bijbehorende ort goed berekend is. Deze maand had ik blijkbaar een bonus ( vanuit de cao ) waardoor ik een extraatje had.

Mijn tip voor jou, controleer je loonstrook zodat je weet of alle uren op de juiste manier zijn uitbetaald. En bel met de loonadministratie of je die 300 euro in delen terug kan betalen of bv verrekend met je vakantiegeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven