Geld & Recht alle pijlers

Creditcard; ja of nee Visa of Mastercard?

28-05-2010 20:37 52 berichten
Hallo!

Ik denk erover om een creditcard te nemen. Het lijkt me wel handig met aankopen doen via internet, uitjes, kaartjes kopen ed. In principe heb ik zoiets van geld dat je niet heb moet je niet uitgeven, maar soms is het wel fijn dat de "klap" een maand later komt

Daarnaast uiteraard met vakantie.

Ik kan dan bij mijn eigen bank zitten: ING. Zij hebben Mastercard en bieden voor studenten een speciale creditcard aan voor 12,50 per jaar met een limiet van 1000 euro. Persoonlijk vind ik dat erg weinig, want een creditcard wil ik (met name) gebruiken voor noodgevallen. Bij wijze van spreken wil ik vanuit vakantieland in het geval van nood direct een vlucht terug kunnen nemen naar NL of als je een auto huurt moet je ook vaak een fikse borg betalen etc.

Bij Ohra hebben ze een creditcard, Visa, voor 17,50 per jaar en dan heb je een limiet van 2500,- of hoger. Dat is 1500 meer dan ING.

Maar goed, voor het geld ben ik geneigd om te gaan voor Ohra. Betaal 5 euro meer voor 1500 euro meer bestedingsruimte. Maar zij hebben Visa. Ik las op het forum wat dat Visa minder geaccepteerd wordt. Maar volgens mij valt dat mee, klopt dat?? Iemand hier wat zinnigs over te zeggen?

En dan natuurlijk ook de vraag of ik uberhaupt een creditcard wil, maar misschien is deze vraag al beantwoord
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een VISA-card (World Card). Die was het eerste jaar gratis, daarna heb ik 'm opgezegd en op naam van vriend een nieuwe aangevraagd (dus weer een jaar gratis) . Wij hebben 'm voor de verzekerde aankopen, vliegtickets etc. en just in case op vakantie (in Afrika was het vaak de enige manier om te pinnen, daar wordt niet altijd Maestro geaccepteerd is onze ervaring). We hebben er meestal een positief saldo op staan waar ook nog een redelijke creditrente voor wordt gegeven. (Pas wel op: dit saldo is niet verzekerd bij diefstal van de kaart. Card ligt hier doorgaans in de kluis, dus dat risico nemen wij bewust) Gebruiken 'm echt puur als betaalkaart en niet om schulden mee te maken.

Vind het wel heel prettig om er een te hebben, maar ben zelf een type dat niet in de verleiding komt om er schulden mee te maken.
Ik ben wat betreft Wa-jong en creditcard helemaal eens met Immaculata *zwaait*

Het gaat inderdaad hoe je ermee omgaat. Nu wil ik geen creditcard aanschaffen met het idee om "lekker schulden" te maken, bewust of onbewust. Het is handig in Nederland voor internetaankopen ed en op vakanties. Uiteraard ook voor "noodgevallen", maar ik kan niet zo 1-2-3 niet verzinnen wat dat zou kunnen zijn.

Overigens heb ik er nog steeds geen 1, maar ik ga er wel 1 aanvragen. Het wordt de creditcard van de Bijenkorf. Om bovenstaande redenen.

Ik ben overigens zo panisch voor schulden en de risico's die je loopt met creditcards dat ik het heel voorzichtig ermee omga

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven