Creditcard scam?
zondag 24 juni 2012 om 23:04
Is dit ook een scam? Dit berichtje kreeg ik in mijn mailbox.Samen met een teken van visa en masterdcard:
Het is tot op heden gebleken dat uw creditcard rekening
geupdate dient te worden.Ten gevolge hiervan, hebben
wij uw creditcard rekening beperkt totdat u uw creditcard
gegevens volledig update en bevestigt.
Indien u verified by visa wachtwoord of Mastercard securecode
heeft dient u dit verplicht in te vullen.
Om uw identiteit te bevestigen en uw rekeningsbeperking te
verwijderen Klik Hier
Het is tot op heden gebleken dat uw creditcard rekening
geupdate dient te worden.Ten gevolge hiervan, hebben
wij uw creditcard rekening beperkt totdat u uw creditcard
gegevens volledig update en bevestigt.
Indien u verified by visa wachtwoord of Mastercard securecode
heeft dient u dit verplicht in te vullen.
Om uw identiteit te bevestigen en uw rekeningsbeperking te
verwijderen Klik Hier
zondag 24 juni 2012 om 23:08
Ja! Er zijn hier zoveel mensen die dit soort mailtje krijgen en niet eens een Visa kaart hebben.... De creditcard maatschappijen zullen nóóit, echt nooit, informatie van je vragen per mail.
Mocht je ons niet geloven, kun je altijd even telefonisch contact opnemen. Let op: dan niet een nummer bellen dat evt in de mail staat, maar dat wat bv op je afschriften staat, of in andere papieren post die je hebt gekregen van de cc maatschappij zelf.
Mocht je ons niet geloven, kun je altijd even telefonisch contact opnemen. Let op: dan niet een nummer bellen dat evt in de mail staat, maar dat wat bv op je afschriften staat, of in andere papieren post die je hebt gekregen van de cc maatschappij zelf.

zondag 24 juni 2012 om 23:34
Hoe vaak ze mijn visa en mastercard al hebben geblokkeerd en ik mijn gegevens moest geven om het op te heffen. Nou ik heb nooit iets van de blokkade gemerkt en op delete gedrukt in plaats van mijn gegevens mailen.
Helaas zijn er nog steeds genoeg mensen die nog in dit soort spam mail geloven.. Ja dan houd het nooit op.
Helaas zijn er nog steeds genoeg mensen die nog in dit soort spam mail geloven.. Ja dan houd het nooit op.
maandag 25 juni 2012 om 02:06
Mijn creditcard is recentelijk geskimd en voordat ik zelf iets doorhad had ik al mail van Visa of ik direct wilde bellen ivm fraude. Ze bleken mijn goede telefoonnummer niet te hebben. Dit soort dingen gaat nooit via websites en telefonisch hoefde ik alleen te bevestigen welke transacties wel en niet van mij afkomstig zijn. De oude pas is onmiddellijk geblokkeerd en een nieuwe is opgestuurd. Visa vraagt niet om codes oid, die weten ze zelf wel.
maandag 25 juni 2012 om 06:45
Dank jullie wel. Ik heb hem niet geopend, maar juist omdat hij in het echt Nederlands was, twijfelde ik een tikkie. Verder is een topic als dit ook weer een eyeopener voor anderen.
Ik heb een tijd in het buitenland gewoond en niet alle rare dingen uit Nederland meegemaakt en meegekregen.Lijkt me niet echt een schande om een beetje naïef te zijn.
Ik heb een tijd in het buitenland gewoond en niet alle rare dingen uit Nederland meegemaakt en meegekregen.Lijkt me niet echt een schande om een beetje naïef te zijn.
maandag 25 juni 2012 om 07:30
Goed dat je het vraagt.
Maar als dit werkelijk een eye-opener voor anderen zou moeten zijn, is het met Nederland niet best.
Iedereen zou inmiddels moeten weten dat je je bankgegevens+inlog/beveiligingscodes noooooit moet afgeven.
En zoiets als een creditcardbeperking kan je vrij simpel even checken.
Los daarvan?
- Mastercard EN visa???
- Gebrekkig Nederlands ("Het is tot op heden gebleken dat uw creditcard rekening geupdate dient te worden." Wattes?)
- Je wordt niet eens met je naam aangesproken. Geen rekeningnummer. Adres. Niks. Als ze weten dat je moet updaten, zouden ze je je persoonlijke gegevens moeten hebben.
- Heeft je bank dit e-mail adres eigenlijk wel?
- Etc etc
Ik mag toch hopen dat niemand meer hierin trapt.
Maar als dit werkelijk een eye-opener voor anderen zou moeten zijn, is het met Nederland niet best.
Iedereen zou inmiddels moeten weten dat je je bankgegevens+inlog/beveiligingscodes noooooit moet afgeven.
En zoiets als een creditcardbeperking kan je vrij simpel even checken.
Los daarvan?
- Mastercard EN visa???
- Gebrekkig Nederlands ("Het is tot op heden gebleken dat uw creditcard rekening geupdate dient te worden." Wattes?)
- Je wordt niet eens met je naam aangesproken. Geen rekeningnummer. Adres. Niks. Als ze weten dat je moet updaten, zouden ze je je persoonlijke gegevens moeten hebben.
- Heeft je bank dit e-mail adres eigenlijk wel?
- Etc etc
Ik mag toch hopen dat niemand meer hierin trapt.

maandag 25 juni 2012 om 08:45
quote:Rosetrea schreef op 25 juni 2012 @ 06:45:
Ik heb een tijd in het buitenland gewoond en niet alle rare dingen uit Nederland meegemaakt en meegekregen.Lijkt me niet echt een schande om een beetje naïef te zijn.Ik heb niet de illusie dat dit soort mailtjes alleen naar Nederlandse mailadressen verstuurd wordt hoor, dit gebeurt wereldwijd.
Ik heb een tijd in het buitenland gewoond en niet alle rare dingen uit Nederland meegemaakt en meegekregen.Lijkt me niet echt een schande om een beetje naïef te zijn.Ik heb niet de illusie dat dit soort mailtjes alleen naar Nederlandse mailadressen verstuurd wordt hoor, dit gebeurt wereldwijd.
maandag 25 juni 2012 om 10:40
Laatst heb ik voor het eerst in jaren mijn creditcard weer gebruikt. Om vijf pond te doneren aan mijn vriendin in Engeland die een race liep voor het goede doel. Die transactie verliep via internet.
Nog geen vijf minuten later had ik iemand van de bank aan de telefoon die wilde verifieren of er wellicht onrechtmatig gebruik was gemaakt van mijn creditcard.
Ze zitten er dus best bovenop. En ze benaderen je echt wel persoonlijk.
Een mail zoals hierboven belandt bij mij dus onmiddelijk in de prullenbak.
Nog geen vijf minuten later had ik iemand van de bank aan de telefoon die wilde verifieren of er wellicht onrechtmatig gebruik was gemaakt van mijn creditcard.
Ze zitten er dus best bovenop. En ze benaderen je echt wel persoonlijk.
Een mail zoals hierboven belandt bij mij dus onmiddelijk in de prullenbak.
maandag 25 juni 2012 om 14:34
Ik stuur dat soort e-mails meestal door aan de bank; de meeste banken hebben daar wel een emailadres voor.
Zij blokkeren dan direct de link/website. Aan de ene kant is het een druppel op een gloeiende plaat, aan de andere kant denk ik dan dat elke valse link die er minder is, toch scheelt.
Zij blokkeren dan direct de link/website. Aan de ene kant is het een druppel op een gloeiende plaat, aan de andere kant denk ik dan dat elke valse link die er minder is, toch scheelt.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen