Geld & Recht alle pijlers

CV-ketel kapot: pas na volgende week vervangen

12-12-2008 14:23 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha, lekker dan!



Gister ging ineens mijn CV-ketel stuk. Dat wil zeggen: ik had ineens geen verwarming en geen warm water (douche!) meer. Vanochtend kwam het instalateursmannetje langs. Na een halve blik op mijn bakbeestachtige ketel geworpen te hebben was het hem duidelijk dat het ding echt en definitief overleden was. Ik (naief als ik ben) begon al te juichen: een nieuwe CV! Maar, nu blijkt het toch echt minstens een week en waarschijnlijk wel langer te gaan duren voor het ding ook echt vervangen is. En tot die tijd geen verwarming en geen douche.



Nu is overal wel een mouw aan te passen (douchen bij vrienden, 's avonds de kroeg in voor wat warmte, een dikke trui... ik ben niet voor 1 gat te vangen). Maar ik vraag wel af: wat is een schappelijke termijn om zo'n ketel te vervangen? Voor de goede orde: ik huur van een makelaar. De makelaar is geen eigenaar van het pand en moet dus overleggen met de eigenaar. Dit zorgt voor veel vertraging altijd... of is een goed excuus om noodzakelijke dingen zoals warmte niet goed te regelen.



Wat zouden jullie doen? Eerst maar eens afwachten of keihard gaan bellen met het makelaarskantoor?
Jemig, ik zit me hier toch een partij boos te worden op de makelaar en op de verhuurder! Wat een stelletje klootzakken zeg, dat ze iemand gewoon in de kou laten zitten. Ik zit niet snel zo te schelden, maar hier maar ik me echt heel kwaad over.



Efa, ik kan maar 1 ding verzinnen. Ga maandagochtend met je koffer naar het makelaarskantoor en zeg dat je daar niet weg gaat totdat je de fatsoenlijk verwarmde woonruimte tot je beschikking hebt die je via hun gehuurd hebt en waar je bovendien ook grof geld voor betaald. Lukt dat niet voor maandag einde van de dag, dan hebben ze tegen sluitingstijd een probleem, want jij gaat niet van je plek. Als ze genoodzaakt zijn de politie te bellen, dan kun je bij hun direct aangifte van oplichting doen!



Zijn de makelaars sowieso oplichters? Misschien is een belletje naar "Hart van Nederland" oid dan een goed idee?
Alle reacties Link kopieren
Of gewoon het programma "Opgelicht".
Met een broodtrommeltje en een thermoskan kwaad bij de portier van de IBG / Studiefinanciering op het bureau gaan zitten helpt wel, dus waarom zou het bij een makelaar niet helpen ?



Neem meteen je slaapzak mee, dan kun je er ook nog de nacht doorbrengen.
Alle reacties Link kopieren
Vervelende situatie, maar de reacties over de kou verbazen me echt. Heb het hele weekend mijn kachel niet aangehad en slaap gewoon met mijn raam open. Heb wel dubbele beglazing misschien dat dat zoveel scheelt. Natuurlijk moet je de optie hebben om je kachel wel te kunnen branden en is het belachelijk dat je daar een week op zou moeten wachten. Maar vinden jullie het allemaal echt zo koud dat je zelfs je eigen huis uit zouden gaan?
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Alle reacties Link kopieren
quote:ikbenikhetisnietanders schreef op 14 december 2008 @ 22:12:

Maar vinden jullie het allemaal echt zo koud dat je zelfs je eigen huis uit zouden gaan?

Ja! Ik ben een echte koukleum. Zeker met dit weer stook ik lekker op tot 23 graden.

Ik vond overigens het idee om met koffer en al bij het verhuurkantoor binnen te stappen best origineel!
Ik snap dat het niet direct kan, maar binnen een dag of 3 is het altijd te regelen.

Bellen dus, want het gaat heel snel heel erg koud worden in huis!
Alle reacties Link kopieren
Origineel is het zeker, maar ik wordt al gefrustreerd als ik ze moet bellen, laat staan als ik daar daar op kantoor zou gaan wortelschieten... hoewel ik wel vrolijk word van het idee die mensen een fijn lastig te vallen.



Maar goed; doodgevroren ben ik niet, vriend evenmin. Ben vandaag wel een uurtje eerder naar kantoor gegaan, het werd me te bar thuis. Ben gisterochtend in mn badjasje naar de buurman gelopen en heb daar gedoucht.





-later meer - werk roept!
quote:ikbenikhetisnietanders schreef op 14 december 2008 @ 22:12:

Maar vinden jullie het allemaal echt zo koud dat je zelfs je eigen huis uit zouden gaan?

Ja. Ik ben een koukleum, al vind ik stoken tot 23 graden nogal tropisch, de thermostaat staat hier op 20 graden.

Je wil niet weten hoe snel je huis door en door koud wordt, en hoe kil het dan wordt. En als je ook nog eens geen warm water hebt...

Heb het twee jaar geleden meegemaakt, ook de ketel kapot, en dat was echt niet te doen. Gelukkig was het toen maar voor 2 dagen...
Alle reacties Link kopieren
quote:ikbenikhetisnietanders schreef op 14 december 2008 @ 22:12:

Maar vinden jullie het allemaal echt zo koud dat je zelfs je eigen huis uit zouden gaan?Ja hoor. Twee weken geleden hadden we op zaterdagmiddag een CV probleempje. Dat was een koud weekend. Het werd langzaam steeds frisser, de volgende ochtend was het nog maar 14 graden (en dat in een erg goed geïsoleerd nieuw huis). Gelukkig hadden we nog wel warm water.
Alle reacties Link kopieren
Onze nieuwe huis is nog steeds koud door

bouwvocht, ik heb het vaak op 20,5 graden staan en dan heb ik nog koude handen.
Alle reacties Link kopieren
Het is nogal een verschil of het je eigen keuze is om in de kou te zitten of dat het een voldongen feit is omdat de CV ketel het niet doet. Die makelaar is gewoon te schijterig om extra kosten te maken voor een monteur in het weekend. Te achterlijk voor woorden, ik zou mijn licht op gaan steken bij je rechtsbijstandverzekering als je die hebt om na te gaan of je iets af kunt dwingen, of dat je misschien een 'huur per dag' kunt terugvorderen voor iedere dag waarin je onvrijwillig in de kou hebt gezeten. Ik vind het echt te gek voor woorden. Als het nu juli was geweest was het een ander verhaal,
Ik heb ooit één avond en nacht zonder verwarming gezeten (stroomstoring.) Zat nog in mijn bijzonder slecht geisoleerde studentenhuis en het was winter. Nou, ik vond het nogal eeeh koud. Overal kaarsjes neergezet en voor 's avonds de kroeg in gegaan, daarna direct in bed gekropen. Brrr. Dat is nog maar één avond en nacht, en toen was het huis al ijskoud.

Een week trek je toch niet in de winter? Zelfs al is het huis wél goed geïsoleerd, dan nog wordt het langzaamaan kouder en kouder...

Ik vind het belachelijk dat ze er niet meer spoed achter zetten, ben bang dat je toch echt héél erg boos moet worden....
Alle reacties Link kopieren
Oja, tip voor als het nog niet gemaakt is: heb je een oven? Ga een taart bakken. Of brood. Of iets anders. Scheelt toch weer een graadje (afhankelijk van de grootte van de ruimte).
Alle reacties Link kopieren
En is het al opgelost?
Alle reacties Link kopieren
Volgende keer (hoop voor je dat die er niet komt natuurlijk!) kun je beter direct met de verhuurder contact opnemen. De makelaar is slechts een bemiddelaar en het heeft dan waarschijnlijk ook niet veel zin om daar in het kantoor te blijven zitten. De eigenaar van het pand is aansprakelijk in dit geval en zal ook opdracht moeten geven aan een installateur om de ketel te vervangen.



Verder over het inhouden van een aantal dagen huur: doe dit in overleg en ga anders naar de huurcommissie. Zomaar niet betalen kan niet, da krijg je straks een incassobureau op je dak en dat wil je ook niet...misschien kun je even contact opnemen met de hc om te vragen wat je het beste kunt doen.



Succes ermee en ik hoop dat je snel weer in de warmte zit!
Alle reacties Link kopieren
Ik zit weer warm! Yihaaa! Het heeft dus echt een week geduurd, maar die ketel hangt en werkt!



Dank voor jullie meeleven en adviezen!
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig, je zit er weer warmpjes bij!
Alle reacties Link kopieren
Fijn, ik zou wel een week huur inhouden, wegens gewerfd woongenot.
Cum non tum age

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven