Dakdekker niet op komen dagen/onbereikbaar

woensdag 23 mei 2012 om 09:52
Het dak van onze uitbouw moet vervangen worden. We hebben een aantal dakdekkers uitgenodigd en een offere laten maken. Uiteindelijk eentje uitgezocht en afspraken mee gemaakt. Offerte ondertekent.
Eerste drie afspraken zijn niet door gegaan vanwege slecht weer, familieomstandigheden aan hun kant en eerdere klussen die nog niet af waren.
Vierde afspraak gemaakt en zodoende had ik ze hier vanochtend tussen 7.45-8.30h verwacht.
Maar ze zijn niet gekomen. Gebeld, vast nummer én mobiel, maar geen gehoor. VoiceMail ingesproken en sms gestuurd. Zojuist nog eens geprobeerd te bellen, maar nog steeds niks.
Ik baal. En vraag me af wat nu. Eigenlijk heb ik er niet zoveel vertrouwen meer in. Maar we hebben wel de offerte getekend. Best een fiks bedrag wat we niet weg willen gooien.
Kunnen we hier nog onder uit? Heeft iemand tips?
Eerste drie afspraken zijn niet door gegaan vanwege slecht weer, familieomstandigheden aan hun kant en eerdere klussen die nog niet af waren.
Vierde afspraak gemaakt en zodoende had ik ze hier vanochtend tussen 7.45-8.30h verwacht.
Maar ze zijn niet gekomen. Gebeld, vast nummer én mobiel, maar geen gehoor. VoiceMail ingesproken en sms gestuurd. Zojuist nog eens geprobeerd te bellen, maar nog steeds niks.
Ik baal. En vraag me af wat nu. Eigenlijk heb ik er niet zoveel vertrouwen meer in. Maar we hebben wel de offerte getekend. Best een fiks bedrag wat we niet weg willen gooien.
Kunnen we hier nog onder uit? Heeft iemand tips?
woensdag 23 mei 2012 om 10:04

woensdag 23 mei 2012 om 10:28
Dakdekkers, werkelijk praat me er niet van.
Vier afspraken?!
Ik zou ze nog een keer bellen/mailen en zeggen dat je de overeenkomst verbreekt. Heb je algemene voorwaarden gekregen? Ze komen de afspraak niet na, leveren dus niet hun deel van de overeenkomst. Weg ermee en een van de andere bedrijven bellen. Dit wordt alleen maar erger.
Vier afspraken?!
Ik zou ze nog een keer bellen/mailen en zeggen dat je de overeenkomst verbreekt. Heb je algemene voorwaarden gekregen? Ze komen de afspraak niet na, leveren dus niet hun deel van de overeenkomst. Weg ermee en een van de andere bedrijven bellen. Dit wordt alleen maar erger.

woensdag 23 mei 2012 om 10:30
Ik had bedacht: aangetekende brief sturen, met daarin de data die we afgesproken hadden en die niet nagekomen zijn, een aantal data in de komende weken waarop ze het alsnog kunnen komen doen en dat ik de overeenkomst ontbind als ze dat niet doen.
En dat ik binnen 5 werkdagen een schriftelijke reactie van ze wil hebben. En ook dat ik nu al vier vrije dagen heb opgenomen voor niets. Dat ik deze vervolgschade op ze verhaal als ze hun afspraken niet alsnog nakomen.
Het liefst zou ik gewoon niks meer met ze te maken hebben, maar ik vermoed dat ik ze nog één officiële laatste kans moet geven om hun werk te doen. Anders blijf ik in gebreke denk ik.
Veel verstand heb ik er niet van, iemand anders een idee of ik in de juiste richting denk?
En dat ik binnen 5 werkdagen een schriftelijke reactie van ze wil hebben. En ook dat ik nu al vier vrije dagen heb opgenomen voor niets. Dat ik deze vervolgschade op ze verhaal als ze hun afspraken niet alsnog nakomen.
Het liefst zou ik gewoon niks meer met ze te maken hebben, maar ik vermoed dat ik ze nog één officiële laatste kans moet geven om hun werk te doen. Anders blijf ik in gebreke denk ik.
Veel verstand heb ik er niet van, iemand anders een idee of ik in de juiste richting denk?

woensdag 23 mei 2012 om 10:38
Elina ik ben bang dat we geen hebben om op te staan als we ze niet nog een officiële laatste kans geven. Helaas kun je niet zomaar een overeenkomst ontbinden... Daarom. Denk dat ik wel even zorgvuldig moet zijn, anders kost t me straks geld.
Misschien gaan ze idd failliet. Voelt stom, terwijl ik toch echt alles nagegaan ben wat ik na kon gaan van tevoren.
Misschien gaan ze idd failliet. Voelt stom, terwijl ik toch echt alles nagegaan ben wat ik na kon gaan van tevoren.

woensdag 23 mei 2012 om 10:42
Niet alleen dakdekkers doen dat hoor. Wij hadden hetzelfde probleem met een spackspuiter. Via via waren we aan hem gekomen, maar omdat hij 2x verstek liet gaan hebben we voor het ondertekenen al afgekapt.
Toen hebben we iemand in de arm genomen en die wilde blijkbaar wel werken.
Ik zou bellen/mailen dat je ivm veelvuldige niet nagekomen afspraken van de overeenkomst afziet. Zorg wel voor bewijs dat je geannuleerd hebt.
Toen hebben we iemand in de arm genomen en die wilde blijkbaar wel werken.
Ik zou bellen/mailen dat je ivm veelvuldige niet nagekomen afspraken van de overeenkomst afziet. Zorg wel voor bewijs dat je geannuleerd hebt.
woensdag 23 mei 2012 om 10:42
Off topic: Lees toevallig binnen een uur twee verhalen over dakdekkers, jouw topic en artikel op telegraaf.nl. Heeft er niks mee te maken natuurlijk, maar je krijgt er toch vreemde ideeen van.
http://www.telegraaf.nl/b ... is_dakdekkersmoord__.html
http://www.telegraaf.nl/b ... is_dakdekkersmoord__.html

woensdag 23 mei 2012 om 10:50