Geld & Recht alle pijlers

De dierenbescherming

09-10-2010 14:34 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Afgelopen week heb ik samen met mijn partner gecollecteerd voor de dierenbescherming en kregen wij van veel mensen te horen dat ze niets wilden geven omdat de dierenbescherming (en het salaris van de directeur) veel negatief in het nieuws is geweest, sommige mensen werden hier zelfs echt boos om.

Nu wil ik van jullie weten, wat vinden jullie hiervan en wat kunnen jullie je herinneren over negatief nieuws omtrent de dierenbescherming? Zijn hier mensen die om bovengenoemde reden niets hebben gegeven?
-
Alle reacties Link kopieren
Ik geef wel aan collectes maar ben nergens lid van. Hou dan ook zeker niet van mensen die in de stad (of onlangs aan de deur!) nieuwe leden komen werven. Als ik ergens lid van wil worden regel ik dat zelf wel....

Verder vind ik goede doelen erg ondoorzichtig. Vaak is er wel een jaarverslag maar dit is erg algemeen. Ook staat er niets in over de fouten of mindere resultaten die zijn behaald. Dit zou alles een stuk realistischer maken. Ik heb ook een grote hekel aan goede doelen die een bekende nederlander inhuren en die (op hun kosten en vaak jaarlijks) naar hun projecten sturen. BN er die dan even verteld hoe vreselijk het wel niet is Dat kan ik zelf ook wel zien en informatie krijg ik liever van een hulpverlener ter plaatse (die wel verstand van zaken heeft en werkelijk weet hoe het er aan toe gaat). Zelfs is van toepassing op dure reclamecampagnes. Dat geld kan het doel wel beter besteden en een bekende nederlander heeft voldoende middelen om zelf zijn tripjes te bekostigen (ook nog goed voor het imago).

Steun dus allen kleinschalige goede doelen en bij voorkeur van mensen die daar zelf wonen om het te runnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven