Geld & Recht alle pijlers

december dure maand

10-12-2013 20:29 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik dacht ik ben goed op weg met sparen de afgelopen maanden, maar dat lukt nu niet, tsjee we zitten pas op 10 december maar wat een uitgaven, nu al!!!

wie heeft er zuinige december tips?!!!
Niet gekker doen dan je normaal doet?

Met kerst gaat het toch om gezelligheid (met je gezin) en niet om het meest exclusieve en dus dure eten?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Je kan geen heel rund opeten, dus een beetje normaal voer op tafel zetten. Raar vreetfeest.
quote:sunnyk schreef op 10 december 2013 @ 20:29:

ik dacht ik ben goed op weg met sparen de afgelopen maanden, maar dat lukt nu niet, Of gaat het je om niet kunnen sparen deze maand? dan spaar je een maand niet.
Want? Wat MOET er extra uitgegeven worden. Januari wordt pas een dure maand. Dan zijn er weer diverse vaste lasten die gaan worden afgeschreven.
Wat voor dure uitgaven heb je gedaan dan? Als het om cadeaus/etentjes etc gaat dat doe je toch echt gewoon zelf.
quote:dolfje schreef op 10 december 2013 @ 20:36:

Wat voor dure uitgaven heb je gedaan dan? Als het om cadeaus/etentjes etc gaat dat doe je toch echt gewoon zelf.En daar heb je dan andere maanden al geld voor opzij gelegd als je weet dat je die uitgaven gaat hebben.
Dat moet wel een dure maand zijn als je het in 11 maanden niet bij elkaar gespaard krijgt
quote:bootje_op_de_golven schreef op 10 december 2013 @ 20:43:

Dat moet wel een dure maand zijn als je het in 11 maanden niet bij elkaar gespaard krijgt Hij was er opeens. Zomaar. Uit het niets. Die decembermaand.
Wat heb je dan allemaal extra moeten betalen?
Je kan het zo duur maken als je zelf wilt
.
De ware kerstgedachte: vreten op aarde en in de magen een welbehagen.

Wat natuurlijk nonsens is. De ware kerstgedachte is:

Yule

En dat hoeft echt niet zoveel te kosten, toch?
Nou je kan tenminste 11 maanden wel sparen.. zeur niet zo.
Ik snap nooit hoe december voor mensen de duurste maand kan zijn. Bij mij is de hele zomer toch echt het duurst. Terrasje hier, terrasje zus, dagje strand, festivals, barbecue, vakantie die wat duur uitvalt. Etc.
In december heb ik altijd extra inkomen, eindejaarsuitkering, bonus en woon/werkvergoeding. Dus december is juist niet een dure maand, want ik hoeft het geld ook niet zo nodig te besteden. Kan allemaal op de spaarrekening.
Welke onverwachtte uitgaven heb jij dan precies in december?

Ik zat net aan de gasrekening te denken, maar zo koud was het deze maand niet. Ben benieuwd waarom december precies zo duur maakt. Of is het dat er 31 dagen in de maand gaan?

Hier is december ivm allerlei financiele extras ook altijd een leuke maand!
Life is fun. Live it.
Deecember valt sowieso wat vroeger dit jaar.
quote:Zebraa schreef op 11 december 2013 @ 02:07:

Welke onverwachtte uitgaven heb jij dan precies in december?

Ik zat net aan de gasrekening te denken, maar zo koud was het deze maand niet. Ben benieuwd waarom december precies zo duur maakt. Of is het dat er 31 dagen in de maand gaan?

Hier is december ivm allerlei financiele extras ook altijd een leuke maand!

Inderdaad, decembermaand is een maand van financiele extraatjes plus een kerstpakket, ben benieuwd wat we dit jaar krijgen, want de afgelopen jaren hebben we nutteloze dingen gekregen die gelijk de prullenbak in is gegaan .

Verder doen wij financieel niet veel gekker dan andere maanden dus we houden extra veel over.
quote:sunnyk schreef op 10 december 2013 @ 20:29:

ik dacht ik ben goed op weg met sparen de afgelopen maanden, maar dat lukt nu niet, tsjee we zitten pas op 10 december maar wat een uitgaven, nu al!!!

wie heeft er zuinige december tips?!!!Dit zag je niet aankomen? Kwestie van goed plannen en als je niet veel geld te besteden hebt dan moet je dat ook niet doen. Leuk al die kado's kopen en feest vieren maar als je aan het eind van de maand geen geld meer hebt voor eten...
Ik ben het wel met je eens hoor dat december een dure maand is.

Niet iedereen heeft een eindejaaruitkering of bonus van het werk. Sterker nog niet eens een kerstpakket gehad de afgelopen jaren. Tel daarbij op 2 kinderen en man jarig in december en kerst/ Sint kadootjes....

En ja je kan dat zelf zo duur maken als je wilt. Maar ook eters krijgen kost meer geld dan met 4 man aan tafel zitten. Wat je ook eet.

Ik verzamelde voor de kado's al heel het jaar door wat bij elkaar. En ik zet nog steeds iedere maand een bedrag opzij voor december als extra. Soms gebruik ik er wat van soms niet meer ( iets ruimer budget dan paar jaar geleden) dan gaat het terug op de gewone spaarrekening.

Misschien de idee voor volgend jaar?

Voor nu.... Zuinig inkopen met eten letten op aanbiedingen etc maar als dat soort tips zijn wel te vinden op andere bezuinigingstopics.
Voor mij was het toch wel een beetje nieuw. Dit is voor het eerst dat ik een december alleen met de kids meemaak in mijn eigen huis en dan merk je toch dat deze maand (nu al) duurder is.

En dan heb ik echt geen dure kado's gekocht voor Sinterklaas!

Ik hoop dat ik mijn eindejaars-uitkering kan behouden, dat de belastingdienst lief voor me zal zijn ;)
Je kan het zelf zo duur maken als je wilt maar goed wij vieren sinterklaas ook niet met kado's en met kerst eten we ook thuis.
Voor ons is december ook de duurste maand.

2 kinderen, geloven niet meer in de Sint, maar helemaal overslaan wil ik ook niet.

We hebben toevallig 2 bruiloften, dus nieuwe kleren en kadootjes.

Kerst met kadootjes, boom kopen, kinder vakantie met uitjes, feestje oud en nieuw, 2 verjaardagen waarvan 1 mijn partner.

Dus ja een dure maand.

Ga er niet over klagen je kunt het best wzm in de hand houden.

In januari gaan we altijd vasten, qua eten en uitgaven.
Wij krijgen 9 man te eten op 1e kerstdag, dat is eigenlijk het enige wat teveel geld gaat kosten. Ik ga dit jaar echt proberen het eten niet al te duur te maken, maar meestal kost het toch behoorlijk wat met drank erbij. Sinterklaascadeaus had ik in november al gekocht, dus die tellen niet meer mee

Natuurlijk is er nog de kerstvakantie met de kinderen, maar we hebben een museumkaart, dus gaan we die maar veel gebruiken.
Ik vind het ook een dure maand, hoor. Maar dat vind ik niet erg. We kiezen er zelf voor. Wij doen in de familie wel veel en vaak ook dure cadeaus met kerst en ik vind het ook leuk om dan nieuwe kleren te kopen. Dat is een keuze. Oudste zoon verjaart dus dat zijn ook extra kosten, net als Sinterklaas. Bovendien is december de maand van de brandverzekering, was er nog een behoorlijke visa-afrekening na een Londentripje in november en zijn we een huisje aan het renoveren.

Maar inderdaad, ook hier extra inkomsten in december dus het kan allemaal wel zonder een gat in de spaarrekening te slaan. En daar ben ik alleen maar heel erg blij om. Mocht dat niet kunnen, gingen we niet naar Londen, skipten we de etentjes en waren de cadeaus ook een stuk minder en dat was dan maar zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven