Definitieve berekening Kinderopvangtoeslag 2009

donderdag 3 februari 2011 om 15:25
Bij mijn weten (vriendinnetje werkt bij de BelastingTelefoon en weet er alles van) is het zo dat je de definitieve berekening pas ontvangt zodra ze over je inkomensgegevens van dat jaar beschikking. Je zou denken dat dit bekend is zodra je aangifte hebt gedaan/het jaar voorbij is, maar soms kan het nog wel een heeeeeele tijd (maanden, misschien wel een jaar) duren. Er is dus niet sprake van een bepaalde termijn voor wanneer je de defintieve berekening binnen zou moeten hebben, afwachten dus. Al zou ik er niet op gaan zitten wachten
donderdag 3 februari 2011 om 16:05

donderdag 3 februari 2011 om 16:40
Mijn inkomensgegevens zijn bekend, waarom het zo lang moet duren begrijp ik ook niet. Het kan jaren duren als er onduidelijkheden zijn, maar in mijn geval zijn die er niet. Daarnaast is het streven van de belastingdienst een jaar na het jaar dat het betreft uit te betalen.... Van 2008 heb ik februari 2010 gekregen!
donderdag 3 februari 2011 om 17:29
Ik heb ook nog niets gehoord, vind het ook wel belachelijk lang duren. En ook al verwacht ik geen spectaculaire teruggave en maakt het me op dat vlak niet zoveel uit, vind ik het toch vreemd dat het zo lang moet duren.
Ik kreeg vandaag trouwens toevallig wel mijn definitieve aanslag inkomstenbelasting 2009, dus misschien moet die eerst afgerond zijn?
Ik kreeg vandaag trouwens toevallig wel mijn definitieve aanslag inkomstenbelasting 2009, dus misschien moet die eerst afgerond zijn?

donderdag 3 februari 2011 om 21:38
quote:mormeltje08 schreef op 03 februari 2011 @ 15:53:
Nou ik moest bijbetalen maar zowel van 2009 als 2010 heb ik al een afrekening gehad.
Ik moet ook bijbetalen over 2009, maar toch nog niks gezien.
En die van 2010 kan je nog helemaal niet binnen hebben gekregen, daar heb je ook nog niks voor ingevuld en opsturen, en dat invullen en opsturen gebeurd pas op zijn vroegst juli 2011.
Nou ik moest bijbetalen maar zowel van 2009 als 2010 heb ik al een afrekening gehad.
Ik moet ook bijbetalen over 2009, maar toch nog niks gezien.
En die van 2010 kan je nog helemaal niet binnen hebben gekregen, daar heb je ook nog niks voor ingevuld en opsturen, en dat invullen en opsturen gebeurd pas op zijn vroegst juli 2011.
donderdag 3 februari 2011 om 21:40
zondag 6 maart 2011 om 15:25