Geld & Recht alle pijlers

Definitieve berekening Kinderopvangtoeslag 2009

03-02-2011 15:08 95 berichten
Tot op heden nog steeds geen bericht van de belastingdienst over de kinderopvangtoeslag 2009. Volgens mij krijg ik een kleine 1000 euro terug, ben dus heel benieuwd. Iemand die hem ook nog niet gehad heeft, of misschien wel???
Ook nog niets gehoord.
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn weten (vriendinnetje werkt bij de BelastingTelefoon en weet er alles van) is het zo dat je de definitieve berekening pas ontvangt zodra ze over je inkomensgegevens van dat jaar beschikking. Je zou denken dat dit bekend is zodra je aangifte hebt gedaan/het jaar voorbij is, maar soms kan het nog wel een heeeeeele tijd (maanden, misschien wel een jaar) duren. Er is dus niet sprake van een bepaalde termijn voor wanneer je de defintieve berekening binnen zou moeten hebben, afwachten dus. Al zou ik er niet op gaan zitten wachten
Nou ik moest bijbetalen maar zowel van 2009 als 2010 heb ik al een afrekening gehad.
Hier ook nog niets gehoord, maar wel erg benieuwd naar.

Als diegene die moest betalen 'm al terug heeft, dan hebben we misschien mazzel.
Ik vul altijd een te hoog loon in zodat ik terug krijg. Maar heb het over 2009 ook nog niet terug. Kreeg wel een paar weken geleden de definitieve berekening Kindgebonden budget over 2009. Heb toen gebeld waar de DB KOT bleef. Kreeg als antwoord dat dat in het slechtste geval nog jaren kon duren..
Hier ook nog niks gehad en verwacht het eerlijk gezegd pas tegen de zomermaanden. Absurd dat dit zo lang moet duren, echt belachelijk.
Ik heb het zelfs van 2008 nog niet terug.
Mijn inkomensgegevens zijn bekend, waarom het zo lang moet duren begrijp ik ook niet. Het kan jaren duren als er onduidelijkheden zijn, maar in mijn geval zijn die er niet. Daarnaast is het streven van de belastingdienst een jaar na het jaar dat het betreft uit te betalen.... Van 2008 heb ik februari 2010 gekregen!
Ik heb er een paar keer over gebeld, maar er staat geen termijn voor wanneer het afgehandeld moet zijn,dus ik moet gewoon afwachten. Ik baal er ook van dat het zo lang duurt, maar er is niets aan te doen.
Ik heb ook nog niets gehoord, vind het ook wel belachelijk lang duren. En ook al verwacht ik geen spectaculaire teruggave en maakt het me op dat vlak niet zoveel uit, vind ik het toch vreemd dat het zo lang moet duren.

Ik kreeg vandaag trouwens toevallig wel mijn definitieve aanslag inkomstenbelasting 2009, dus misschien moet die eerst afgerond zijn?
Ik heb ook nog niks gehoord, wacht ook rustig af want ik moet bijbetalen.......
De definitieve aanslag 2009 inkomstenbelasting hebben wij september gekregen.... daar was volgens de belasting toen het wachten op... Ach ja het zal wel komen als we het niet meer verwachten!
Wat vreemd dat sommige zo lang moeten wachten. Ik heb een week of 5 geleden een wijziging over 2010 doorgegeven en kreeg 3 weken later het bedrag gestort!
Met wijzigingen zijn ze idd wel heel snel, daar heb ik ook nooit problemen mee.
2009 is voor mij al afgehandeld, maar 2010 echt nog niet. Hebben jullie dan al de jaaropgave van de kinderopvang voor 2010 moeten inleveren? Ik heb die brief nog echt niet binnen gehad.
Er worden 2 dingen door elkaar gehaald: voorschotten (voorlopige teruggave) en definitieve aanslag. Die van 2010 is zeker nog niet binnen hoor Mormeltje en Hebbes.
In 2009 heb je voorschotten ontvangen en in 2010 wordt deze definitief berekend aan de hand van je inkomen etc. Die definitieve berekening is nog niet binnen. Dat van 2010 komt met een beetje geluk eind 2011 of in de loop van 2012!
quote:mormeltje08 schreef op 03 februari 2011 @ 15:53:

Nou ik moest bijbetalen maar zowel van 2009 als 2010 heb ik al een afrekening gehad.

Ik moet ook bijbetalen over 2009, maar toch nog niks gezien.

En die van 2010 kan je nog helemaal niet binnen hebben gekregen, daar heb je ook nog niks voor ingevuld en opsturen, en dat invullen en opsturen gebeurd pas op zijn vroegst juli 2011.
quote:flint schreef op 03 februari 2011 @ 21:08:

2009 is voor mij al afgehandeld, maar 2010 echt nog niet. Hebben jullie dan al de jaaropgave van de kinderopvang voor 2010 moeten inleveren? Ik heb die brief nog echt niet binnen gehad.welnee, die krijg je pas op zijn vroegst juli 2011.
Ik heb de def. afrekening over 2009 ook nog niet gehad. Jammer want ik verwacht wel een flink bedrag terug.

Gek dat het zolang moet duren! Alle gegevens zijn allang bekend zou je denken.
Het zal hopelijk niet lang meer duren!
Misschien een hele stomme vraag. Maar waar en hoe kun je definitief aangifte doen over 2010? Dit is het eerste jaar voor ons!! ;) en naar mijn idee heb ik iedere site sl 3x gehad, vast niet goed genoeg...,
Normaal gesproken krijg je een brief dat je de jaaropgave van de kinderopvang moet opsturen. Aan de hand daarvan wordt dan berekend of je teveel/te weinig/genoeg betaald hebt. Ik heb die brief nog niet gekregen, volgens a nick is born (hierboven) komt die pas in juli.
Ok bedankt! Zat al te stressen dat het ook voor 1 april moest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven