Geld & Recht alle pijlers

Definitieve berekening.

01-10-2013 10:36 119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik word niet goed geloof ik.. ik ben goed bezig mijn schulden te betalen.. redt het maandelijks amper. Vanaf 2011 40 uur per week gewerkt ( nu ziektewet maar bouw de uren langzaam op)

Probeer alles weer enigszins op de rails te krijgen.. krijg ik net een brief van de belasting..of ik even 2.615 euro terug wil betalen over het jaar 2012!!

Ik schijn volgens hun ( halen de info uit het BRI) een vastgesteld inkomen te hebben van 22921 euro... dit terwijl ik maandelijks tussen 1200 en 1250 euro had nu heb dus volgens hun 0 recht op huurtoeslag terwijl toen ik het aanvroeg het loon voor loonhef. of zo iets op mijn loonstrook gebruikte.

Ik kijk nu naar de jaaropgaaf 2012 van de werkgever en daar staat 23468?! maar dit kan toch niet? ik bedoel ik had max 1250 per maand, vaak minder...

Ik word echt gek want heb al zoveel rekeningen en als het zou betekenen dat ik met een inkomen van 1250 euro de maand geen recht op huurtoeslag zou hebben heeft dit erggg grote gevolgen.

Mijn concrete vraag klopt het totale jaarbedrag wel als je maar zo weinig per maand verdient?!
http://www.hetcak.nl/port ... -tegemoetkoming-wtcg.html

Bel hen morgen even, zij kunnen je meer vertellen. (gratis nummer)
Ja op 2 gebruikers idd, maar ik kreeg dit jaar niets terug, ja 30 euro maar die werd ingehouden op de nieuwe termijn zeg maar.

Ik ga zeker een afspraak maken voor een gesprek.

Ik zie op de site alleen een aanvraag voor 2010-2011-2012

de thermostaat geeft 20 graden aan nu, en ik heb hem op 18 staan, hij warmt dus niet op want het is hier warmer dan 18 graden.. ik stook niet... en idd de trui en fleece
quote:Doreia schreef op 01 oktober 2013 @ 20:09:

http://www.hetcak.nl/port ... -tegemoetkoming-wtcg.html

Bel hen morgen even, zij kunnen je meer vertellen. (gratis nummer)ja doe ik dankje
Dat water, dat is echt raar. Hier betalen we minder dan 30 euro per kwartaal met 2 personen, een vaatwasser en een tuin die in de zomer flink bewaterd wordt. Maar misschien kun je met dit soort vraagstukken ook wel terecht bij de hulp die Doreia aanbeveelt.
quote:Doreia schreef op 01 oktober 2013 @ 20:00:

Ga naar de tandarts. Ziekmelden van je werk vanwege tandpijn is ook niet in je beste voordeel.

Neem zoveel mogelijk papieren mee om te laten zien, inclusief deze terugbetaling en ook het verhaal dat je 2013 zal moeten terugbetalen. De Belastingdienst gaat vóór alle andere schulden en krijgt ook nog eens een dubbel aandeel bij een schuldregeling. Het is dus erg belangrijk om het met hen goed te regelen. En bij de gemeente kunnen ze een 'stabilisatie overeenkomst' naar je zorgverzekering sturen, waardoor je 8 maanden geen CVZ 'boete' hoeft te betalen alleen de basisverzekering.

Blijf doen zoals je nu doet, bel even met de WTCG http://www.rijksoverheid. ... -arbeidsongeschikten.html Misschien kom je hiervoor in aanmerking. Nooit geschoten is altijd mis. Ik wens je veel succes!Bovenstaande klopt helemaal, echter houd er rekening mee dat CVZ niet bepaald snel is en het een langdurig gedraai kan worden voor CVZ stopt met inhouden.
Ik zou helaas niet teveel hopen op wctg en cak. Wanneer je hier recht op hebt, ontvang je automatisch bericht. Dit wordt geregeld vanuit je ziektekostenverzekering.

Ik weet niet precies hoe het werkt. Ik heb beiden vorig jaar gebeld, maar kreeg te horen dat deze tegemoetkomingen automatisch toegekend werden.

Maar wie weet....
quote:Doreia schreef op 01 oktober 2013 @ 19:38:

[...]

Zo, ga jij even met een voldaan gevoel achter je pc'tje vandaan nu? Heb je je goede daad weer verricht vandaag? Effe iemand natrappen die erachter komt dat ze een denkfout heeft gemaakt?

Snowwhite is op de goede weg. 3 schulden afbetaald. Dat ze honden heeft, tja, anderen roken als ketters of zuipen als bootwerkers...

Snowwhite, volgend jaar draai je in de soep door deze schulden. De Belastingdienst zal je zorgtoeslag gaan verrekenen als je geen actie onderneemt voor een regeling. En dan zit je zonder huurtoeslag en zonder zorgtoeslag. En dan kun je je betalingsregelingen niet meer nakomen en dan draaien die de duimschroeven aan. Voor het te laat is, meld je bij de gemeente alsjeblieft voor schuldhulpverlening.

Stel je niet zo aan zeg, alsof ik me aangesproken voel, not!

Jij kan het hier wel over een 'denkfout' hebben, maar denk dat de meningen daarover wel verdeeld zullen zijn. TO heeft al bewezen financieel niet goed onderlegd te zijn gezien haar schulden uit het verleden. Als je dit weet, dan zorg je dat je hulp krijgt bij het invullen van papieren of laat je het checken voordat je het definitief gaat indienen.

Zojuist weer dubbeltje op z'n kant zitten kijken en ook daar had iedereen schuld behalve zij zelf. Denkfout hier, ongewisse daar etc.....

Alsof die mensen geholpen worden met een hand boven hun hoofd houden.
quote:banaanaap schreef op 01 oktober 2013 @ 19:56:

@merano

Ik weet niet waar je woont, maar een woning voor Max ¤ 375 per maand is tegenwoordig zeldzaam. Ook bij de sociale huur (en dan zijn daar nog lange wachttijden).

In de stad waar ik woon (niet Amsterdam) daar heb je voor ¤375 een kamer van max 14m2 in een studentenhuis. En dan is het maar de vraag of zo'n huis je met 33 jaar willen accepteren.

Hier ook, hoor. Maar het ging mij erom dat je met een huur net onder de huursubsidiegrens en een inkomen net erboven dus eigenlijk onverantwoord hoge woonlasten hebt.

Het feit dat we dat soort huren heel normaal vinden geeft toch te denken.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Tv heb je helemaal niet nodig als je die weg doet bespaar je 40/50 euro ofzo in de maand. Wat je aan water betaalt is inderdaad hoog dat kan vast ook wel lager ? wat ook al eerder is genoemd is de hond, waarom een hond als je zoveel schulden hebt... Ook zou je een goedkopere woning kunnen zoeken
quote:snowwhite2013 schreef op 01 oktober 2013 @ 20:12:

de thermostaat geeft 20 graden aan nu, en ik heb hem op 18 staan, hij warmt dus niet op want het is hier warmer dan 18 graden.. ik stook niet... en idd de trui en fleece

Ik hoop wel dat je hem 's nachts lager draait want 's nachts wordt het echt al ruim onder de 18 en als je hem dus zo laat staan ben je aan het stoken voor niets terwijl je in bed ligt!

Ik heb de verwarming ook nog niet aan en heb hem echt helemaal naar beneden gedraaid, om te voorkomen dat ik per ongeluk 's nachts ga stoken.

Het is nog niet zo koud dat je kans kan hebben op bevriezen van leidingen ofzo, en 's ochtends warmt het snel weer op door de zon, dus 's nachts stoken vind ik nog echt onzin.
Zeg maar Spijker.
De 2 hondjes heb ik al wat jaren... dus niet pas gekocht ofzo terwijl ik er zo voorzit.

Ik ben blij met ze en ze geven mij veel positiviteit voor sommige onvoorstelbaar.

Ben blij dat ik ze heb, mede dankzij hun ben ik aan het opknappen en had en heb ik een reden om mijn bed uit komen toen ik zwaar depressief was..nu ga ik iig niet ziek uit dienst, gelukkig maar had ik nog meer gekost he ;)
quote:Spijk-er schreef op 02 oktober 2013 @ 08:04:

[...]

Ik hoop wel dat je hem 's nachts lager draait want 's nachts wordt het echt al ruim onder de 18 en als je hem dus zo laat staan ben je aan het stoken voor niets terwijl je in bed ligt!

Ik heb de verwarming ook nog niet aan en heb hem echt helemaal naar beneden gedraaid, om te voorkomen dat ik per ongeluk 's nachts ga stoken.

Het is nog niet zo koud dat je kans kan hebben op bevriezen van leidingen ofzo, en 's ochtends warmt het snel weer op door de zon, dus 's nachts stoken vind ik nog echt onzin.Ja idd spijker, ik doelde met de 18 graden op overdag, als ik naar bed ga druk ik m naar beneden tot 15
Ik ga nu werken fijne dag allemaal.
quote:snowwhite2013 schreef op 01 oktober 2013 @ 20:02:

[...]

Dank voor je reactie, maar stel ik meld me aan bij schuldhulp, en ik krijg een maand later een tandarts rekening, gooien ze mij dan niet uit het traject heb dat weleens gehoord namelijk.. dit omdat je geen nieuwe "schulden" mag maken.

.

Dus je bezoekt je tandarts en je weet van te voren al dat je 't niet kan betalen. Ga je dat ook aan je tandarts vertellen?

Ik snap echt niet dat je je wel druk maakt over je nieuwe te ontstane schuld en niet over het belazeren van je tandarts.

Ik heb gister een topic geopend met als titel "bewust wanbetalen, waarom?".

De essentie van mijn topic: ik geef voorlichting over de behandeling, geef een begroting, reik betalingsmogelijkheden aan bij grote bedragen. En wat doet de patiënt, die zegt het te kunnen betalen. Ik doe 't werk, patiënt is dik tevreden en betaald vervolgens geen cent. Reageert niet op herinneringen en drukt me weg naar de voicemail.

Dan heb ik dus gratis gewerkt..

Waarom zeg je 't niet gewoon eerlijk en laat je een alernatieve behandeling plaats vinden, die goedkoper is? Of je vraagt gespreide betaling aan. Dan spreiden ze ook de behandeling.

Wanbetalers worden bij ons aangemerkt en na betaling zijn ze alleen nog welkom door voor de behandeling contant te betalen. Ik heb te vask achteraf 't smoesje; "mn pinpas vergeten" gehoord.
Tandheelkundige zorg is gewoon gruwelijk duur, en doordat mensen daarop besparen komen ze pas bij de tandarts als het écht niet meer gaat. Ik snap wel dat een tandarts niet voor niets kan werken, maar je kunt iemand toch ook niet met pijn en ontstekingen laten rondlopen. Een chirurg stuurt een onverzekerde met een blindedarmontsteking ook niet naar huis.

Voor wat betreft dat hele toeslagengedoe. Het is gewoon veel te moeilijk voor veel mensen. Ik ben bekend met belastingdienstjargon en ben hoog opgeleid, maar zelfs ik loop af en toe te puzzelen met de aanvragen en wijzigingen (voor mezelf en familieleden).

TO is er bij jou in de buurt niet een soort buurtwinkel (zoals BOOT in Amsterdam) waar ze je kunnen helpen met het invullen van formulieren?

Toen de huurtoeslag werd ingevoerd ben ik daar trouwens ook de mist mee in gegaan. Mijn vader heeft een laag inkomen, dus ik had gewoon de hele santekraam ingevuld (wist de norminkomens niet). Eerlijk zijn jaarinkomen ingevuld, maar omdat er toen van overheidswege haast achter zat zijn alle aanvragen maximaal toegekend. Kreeg pa, van het type 'geld moet rollen', dus een jaar lang honderden euro's toeslag terwijl hij er geen recht op had. En ik in de stress dat hij het wel apart moest zetten. Uiteindelijk hebben ze het pas 2 jaar later terug gehaald (en gelukkig had hij naar me geluisterd en het niet in een groot gat laten verdwijnen).
Wat een onnozelheid.

TO, zet geen stap zonder een professioneel persoon, want zo door gaat van kwaad naar erger. Doe je belastingaangifte ook niet zelf, doe niks zelf maar schakel iemand in die goed met je meekijkt.

Dat dat mogelijk iets kost is niet erg, dat betaalt zich vanzelf enorm terug. In jouw geval.
De kosten van de tandarts heb ik in de zomer gemaakt. Ik had een rekening van 750 euro en heb al 500 afgelost met mijn vakantie geld heb nu nog 250 openstaan en kan dat lenen van mijn moeder en haar terug betalen.

Dus dan heb ik eind deze maande gehele schuld betaald hoor

Echter moet de andere kant ook gedaan worden en die wil ik gewoon betalen ( mag in delen en zal veel goedkoper uitvallen )

Ik moest naar de tandarts, ik heb gegild en gejankt van de pijn ik moest wel hoor! en heb netjes bijna alles betaald.!

En nogmaals ik heb huurtoeslag aangevraagd met mijn loonstrook en loon voor loonheffing ingevuld van die maand.. en ja dat fluctueerde toen door bonussen en vakantie geld.
Beellicious, Snowwhite heeft geen tandartsverzekering, want ze is CVZ aangemeld. Maar zij heeft al eens een topic geopend dat ze enorm zere tanden en mond had omdat ze door geldgebrek niet naar de tandarts ging. En wat moet ze dan? Zit zij even in een spagaat...

Mensen met weinig geld en hoge ziektekosten en daarbij ook nog eens CVZ aangemeld hebben het echt niet makkelijk.

Succes vandaag vrouw! Hou je ons op de hoogte?
quote:WellieB schreef op 02 oktober 2013 @ 09:03:

Wat een onnozelheid.

TO, zet geen stap zonder een professioneel persoon, want zo door gaat van kwaad naar erger. Doe je belastingaangifte ook niet zelf, doe niks zelf maar schakel iemand in die goed met je meekijkt.

Dat dat mogelijk iets kost is niet erg, dat betaalt zich vanzelf enorm terug. In jouw geval.

Dankjewel het is nu wel duidelijk hoor
quote:Doreia schreef op 02 oktober 2013 @ 10:00:

Beellicious, Snowwhite heeft geen tandartsverzekering, want ze is CVZ aangemeld. Maar zij heeft al eens een topic geopend dat ze enorm zere tanden en mond had omdat ze door geldgebrek niet naar de tandarts ging. En wat moet ze dan? Zit zij even in een spagaat...

Mensen met weinig geld en hoge ziektekosten en daarbij ook nog eens CVZ aangemeld hebben het echt niet makkelijk.

Succes vandaag vrouw! Hou je ons op de hoogte?Ja dankje Doreia, doe ik
quote:loisnvt schreef op 01 oktober 2013 @ 19:05:

[...]

Ja, dus? Er zal ergens een grens getrokken moeten worden en altijd zal er net iemand naast de pot pissen, is met alles zo!

En het is ook maar goed dat het niet zo eenvoudig is om 'simpel een jaarinkomen met ¤1000 te verminderen', dan zou er nl nóg meer misbruik van allerlei toeslagen gemaakt worden.

Ik snap dan weer niet hoe het kan dat je met 1000,- euro minder inkomsten, uiteindelijk 716 euro meer overhoudt?! Dat is toch van de zotte?? Wat mij betreft zou de huurtoeslag nooit over de inkomensgrens heen moeten komen, anders krijg je dus juist dit soort zotte discussies.

Ik heb nog nooit mijn belastingformulier 'creatief' ingevuld, maar in situaties als die van Snowwhite, kan ik me het best voorstellen.
Ik heb het niet creatief ingevuld, ik heb ingevuld via de site wat er gevraagd werd, loon voor loonheffing...
Heb je wel het jaarloon genomen in plaats van je maandloon?
quote:iblamecoco schreef op 01 oktober 2013 @ 19:27:

@ Bertrade

Voor beginners is het verschil tussen bruto en netto ook niet altijd duidelijk, maar TS zegt budgetcoach te zijn geweest. Zou wel handig zijn als je dan op zijn minst het verschil kent tussen bruto en netto?

Maar wie zegt dat de budgetcoach de belasting voor to in orde heeft gemaakt?

Er staat nergens wanneer to naar de budgetcoach geweest is, kan best zijn dat to toen al schulden had.

En op dat soort momenten word de hulp van een budgetcoach pas aangevraagd.
Nee er werd gevraagd wilt u het doorgeven via jaaropgave , loonstrook, anders.. ik heb loonstrook gekozen van de laaste loonstrook toen het loon voor loonheffing overgenomen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven