Geld & Recht alle pijlers

Deursticker: wel collecte, geen donateurwerving?

18-10-2019 18:34 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is vast een vraag die al 100x gesteld is, maar ik had hier zojuist weer zo'n tablet aan de deur.

Op zich was dit een doel wat ik best wel zou willen steunen, maar ik doe sinds enige tijd uit principe niet meer mee aan dit soort donateurswerving. Ik moet al mijn gegevens verstrekken, en ook de werving zelf vind ik ontzettend vervelend en storend. Het komt altijd ongelegen, er komt een ellenlang verhaal aan te pas, ze zijn vaak ook nog eens goed getraind en laten zich niet makkelijk onderbreken, en met een 'nee, bedankt' nemen ze meestal ook niet zomaar genoegen.

Een ouderwetse collectebus daarentegen vind ik helemaal prima. Persoon zegt waar hij voor komt, ik geef geld, persoon vertrekt weer. Soms zelfs met PIN mogelijkheid, nog beter. Het is snel, en ik zit verder nergens aan vast.

Nu zijn er wel veel stickers te vinden die helemaal anti-collecte zijn, en dat hoeft voor mij dus niet. Dan vind ik wel stickers die aangeven Geen verkopers, wel collectes, maar ik vrees dat de donateurswerver zich dan tot de collectanten zal rekenen. Is er een deursticker verkrijgbaar die specifiek die werving afhoudt, maar wel collectebus-vriendelijk is?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Misschien zo’n anti collectie sticker plakken en zelf een sticker maken “donatie bussen welkom!”.
Let’s go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
Kan je niet zelf een briefje op de deur plakken?

Hoe irritant ook, zelf zou ik nooit een sticker daarvoor op de deur plakken.

Daarom hou ik van onze ‘ring’ deurbel :-)
Kunnen we eerst even bekijken wie er voor de deur staat.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je het niet tegen houdt. Gewoon kort en bondig zijn bij de deur; vertellen dat je geen interesse hebt, hen vriendelijk bedanken en de deur sluiten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb stickers verkopers niet welkom collectanten wel. Tot nu toe zijn de donateur mensen doorgelopen. Wel een nadeel, mijn overbuurmeisjes liepen met kinderpostzegels, ik had ze gezien dus deed de deur open terwijl ze net weer wegliepen. Ja, maar we verkopen iets...... dat was nu ook niet mijn bedoeling.
Alle reacties Link kopieren
https://www.neesticker.com/product/wel- ... ertuigers/

Ik heb deze: werkt uitstekend

En de buurtkinderen met kinderpostzegels, grote clubactie e.d. weten dat zij wel gewoon mogen komen
Maak zelf een 'sticker' met de door jou gewenste tekst in een mooie letter.
'Plastificeer' het met bijvoorbeeld breed doorzichtig plakband.
Plak de sticker op je deur.

Ik heb zo een eigen NEE NEE sticker gemaakt, die ik opplak als ik met vakantie ga....

Wat bij mij ook werkt is nooit de deur opendoen als je niemand verwacht. Men kan niet zien of ik thuisben.
anoniem_28780 wijzigde dit bericht op 18-10-2019 19:15
17.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het schijnt een gewoonte te worden om je gegevens te noteren en het bedrag.

Laatst kwam ik kinderen tegen die me geld vroegen voor een goed doel; ik gaf een hand vol munten uit mijn jaszak en toen werd me gevraagd of ik op wou schrijven op hun tabelletje naam, adres en bedrag.

Ik had vlug voorbij willen lopen maar ineens moest ik gaan tellen en schrijven. Ik heb wel mijn huisnummer achterwege gelaten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Laatst hier onze tiener naar de deur gestuurd...helpt perfect!

"Zijn je ouders er ook...ja wel maar die boeit het niet zoveel. Oh ok...tot ziens".
Alle reacties Link kopieren
Polsjef schreef:
18-10-2019 19:17
Laatst hier onze tiener naar de deur gestuurd...helpt perfect!

"Zijn je ouders er ook...ja wel maar die boeit het niet zoveel. Oh ok...tot ziens".
:-D Moet je wel de juiste puber voor hebben. Ik zie de puberella van de buren al een full blown guilttrip ontwikkelen als haar pa weigert de gehandicapte zeeleeuwtjes in Verweggistan maandelijks te steunen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ik heb zelf iets gemaakt met NEE en JA, gelamineerd en achter het raam geplakt.


NEE

geen verkopers
geen fondsenwervers

JA

collectanten welkom
Nu moeten alleen de schoorsteenvegers en dakgootreinigers nog gaan beseffen dat zij verkopers zijn.

Al twee keer die discussie gehad, dat ze niks verkochten maar hun diensten aanboden. Dus geen verkopers waren. Diensten tegen betaling, dat wel, dus zijn het diensten verkopers.
Alle reacties Link kopieren
Of de mensen van de Postcodeloterij "Ja maar ik kom gratis loten geven,"....
Of die van de energiemaatschappij "ja maar ik verkoop niets, ik geef alleen advies,"

Grrr.
mater_matuta schreef:
18-10-2019 20:00
Of de mensen van de Postcodeloterij "Ja maar ik kom gratis loten geven,"....
Of die van de energiemaatschappij "ja maar ik verkoop niets, ik geef alleen advies,"

Grrr.

Eentje meende ooit op te mogen opmerken dat ik hem wel lang had laten wachten tot ik open deed. Tja, dan had hij dus genoeg tijd gehad om de kaartjes bij de bel te lezen.

Ook het kaartje waarop stond dat ik niet zo snel was omdat ik met twee voeten in het gips zat. Dat was kennelijk te veel moeite.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon zoiets werkt wel hoor.

https://www.stopsticker.nl/product/geen ... en-sticker

Bij ons bellen alleen de collectanten met bus aan en donateurwervers lopen voorbij. Of idd zelf een briefje ophangen.
Alle reacties Link kopieren
Fijn om te horen dat zo'n sticker vaak wel goed werkt. Dan toch maar eens proberen denk ik. En mocht het niet het gewenste resultaat opleveren dan is die sticker natuurlijk ook zo weer verwijderd.

En inderdaad zorgen dat de buren weten dat hun kinderen zeker wel langs mogen komen met kinderpostzegels, Club-acties en dat soort initiatieven.

Vorige week had ik ook al twee dames aan de deur, die mij de positieve boodschap van de Bijbel wilden brengen. Die vroegen trouwens wél eerst netjes of het schikte, en gingen ook zonder aandringen direct weg toen ik aangaf daar geen behoefte aan te hebben.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Collectanten vind ik ook niks bij de deur
Alle reacties Link kopieren
Superhuisvrouw schreef:
18-10-2019 22:26
Collectanten vind ik ook niks bij de deur
In dat geval zijn er stickers in overvloed te krijgen.

Ik collecteer zelf voor een goed doel, en dan is zo'n sticker ook heel erg fijn. Kun je gewoon door naar het volgende adres zonder aanbellen, wachten, nee bedankt.... vergeefse moeite voor beide partijen.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Ik heb een bord op het hek die waarschuwt voor waakhonden, dat scheelt al enorm. :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik heb tegenwoordig een nee/nee sticker, collectanten ook niet meer welkom. Fantastisch, lekker duidelijk en geen discussie over tot welke categorie ze behoren. Niets tegen goede doelen of collectanten op zich maar ze kwamen hier echt te vaak, altijd tijdens de avondspits wanneer ik echt geen tijd heb om voor 'niks' naar de deur te rennen. Verkopers had ik al eerder geweerd, sticker werkt perfect!

Als je wilt bijdragen aan goede doelen kan dat ook op andere manier dan collecte, en het is gebleken dat kinderen met clubactie/kinderzegels me ook wel op een andere manier weten te vinden.
Wat is dat dan, een tablet aan de deur?
chocoladerijstwafel schreef:
18-10-2019 18:50
Ik denk dat je het niet tegen houdt. Gewoon kort en bondig zijn bij de deur; vertellen dat je geen interesse hebt, hen vriendelijk bedanken en de deur sluiten.
Dit.
Je ziet meestal meteen wel wat voor vlees je in de kuip hebt. Ik zeg dan meteen 'nee, geen interesse ' en dan doe ik de deur dicht.
Als ze nog gaan vragen 'waarom niet'. Zeg ik eenvoudigweg dat ik hun geen verantwoording verschuldigd ben, nog een prettige dag, doei. En deur dicht.
Werkt ook bij jehova's, verkopers en wervers op straathoeken. (Behalve dat je dan geen deur dicht kan doen).
Gewoon wat harder worden dus, verhaal onderbreken en afkappen.
Ik doe open met “Oooh, ik zie een ipad! Dat is een nee. Fijne dag!” En de deur gaat weer dicht.
RodeRoosOpWitteZijde schreef:
18-10-2019 23:24
Wat is dat dan, een tablet aan de deur?
Dat ze, na het ontvangen van je donatie, ook nog even je gegevens willen noteren, inclusief emailadres en telefoonnummers.
Dan kunnen ze nog eens contact met je opnemen...
Alle reacties Link kopieren
Ik zat (lang geleden) op de bank mijn kind borstvoeding te geven. Toen kwam er een geloofsovertuiger aan de deur. Ik ben met mijn kind aan de borst naar de deur gelopen en heb opengedaan. De persoon in kwestie wist niet waar hij moest kijken. Mompelde nog iets van: "ik zie dat u het druk heeft" en is weer vertrokken. Was heeel efficiënt ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven