Geld & Recht alle pijlers

Discussie met autoverzekering

01-07-2012 20:16 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft in april een ongeluk gehad. Niet zijn schuld. Nu kregen we onlangs bericht van onze verzekeringsmaatschappij dat we voor de maxi-cosi maar ¤ 75,00 vergoed krijgen. Ik vind het ten eerste vreemd dat onze maatschappij dit beslist, iemand een idee hoe dit zit? Tevens vraag ik me af hoe het volgende zit: maxi cosi is aangeschaft tijdens begin zwangerschap voor ¤ 200,00. Zoon is in februari 2011 geboren. Maxi-cosi is voor vanaf 9 maanden dus we hebben hiervan vanaf december gebruik gemaakt, nog geen 5 maanden dus. Ik vind een afschrijving van ¤ 125,00 in 5 maanden tijd echt te veel en voel me absoluut niet schadeloos gesteld. Sta ik in mijn recht of mag de verzekering er vanuit gaan dat ze een jaar en acht maanden afschrijven?
Vraag het ze. Hoe ze aan dat bedrag komen.
ik denk dat de afschrijving begint op de dag van aanschaf, niet pas op de dag van eerste gebruik. Je verzekering zou toch ook nooit kunnen controleren? Ze zouden je dan op je woord moeten geloven.

Overigens is een maxicosi toch voor vanaf dag 0?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Ze heeft het over een Tobi denk ik zomaar
Hij is een jaar en 8 maanden oud. Het maakt voor de verzekering niet uit of hij nog in de verpakking zit of dat ie dagelijks gebruikt is vrees ik.

Als ze hem in 3 jaar afscrijven dan klopt het wel ongeveer denk ik.
quote:moontje371 schreef op 01 juli 2012 @ 20:16:

Mijn man heeft in april een ongeluk gehad. Niet zijn schuld.Schuld en aansprakelijkheid zijn niet altijd hetzelfde, zeker bij ongelukken met auto's.quote:Nu kregen we onlangs bericht van onze verzekeringsmaatschappij dat we voor de maxi-cosi maar ¤ 75,00 vergoed krijgen. Ik vind het ten eerste vreemd dat onze maatschappij dit beslist, iemand een idee hoe dit zit?Ja, de verzekeringsmaatschappij beslist dit doorgaans. Ben je het er niet mee eens, dan kun je in het uiterste geval 'n contra-expertise aanvragen maar als die tot hetzelfde bedrag komen dan mag je die kosten ook nog betalen. Maar je kunt natuurlijk ook gewoon contact met ze opnemen en vragen hoe ze tot dit bedrag zijn gekomen.quote:Tevens vraag ik me af hoe het volgende zit: maxi cosi is aangeschaft tijdens begin zwangerschap voor ¤ 200,00. Zoon is in februari 2011 geboren. Maxi-cosi is voor vanaf 9 maanden dus we hebben hiervan vanaf december gebruik gemaakt, nog geen 5 maanden dus. Ik vind een afschrijving van ¤ 125,00 in 5 maanden tijd echt te veel en voel me absoluut niet schadeloos gesteld. Sta ik in mijn recht of mag de verzekering er vanuit gaan dat ze een jaar en acht maanden afschrijven?

Afschrijving begint zodra 'n product de winkel verlaat, niet zodra je 't in gebruik neemt.

Maar ik zou beginnen met de verzekeraar te bellen, aangeven dat het bedrag wel erg laag uitvalt en dat ik graag wil weten hoe dat komt. Als er een aansprakelijke tegenpartij is, dan zou ik van de verzekeraar willen weten of zij die maxi-cosi op de tegenpartij gaan verhalen en zo ja, of ze geen hogere claim in kunnen dienen aangezien ik deze lage claim niet terecht vind.

Nee heb je, ja kun je krijgen.
Oké, ga ze morgen maar weer bellen. Bedankt voor reacties
Ik werk bij een verz.maatschappij en we hanteren wel afschrijvingstabellen maar houden ook zeker rekening met het gebruik. Ik vind de afschrijving zoals hier dan ook niet terecht. Dus ik zou even bellen en de situatie uitleggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven