Geld & Recht alle pijlers

Djoels & Belastingaangifte.. rare combinatie

11-03-2010 12:10 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi Allemaal,

Ben druk bezig met mijn belastingaangifte.

Vorig jaar heb ik dit laten doen door een zogenaamde 'Belastingexpert' en dat was drama! Allerlei fouten die ik zelf heb opgelost en mede dankzij jullie hier heb ik veel meer kunnen aftrekken dan die belastingman mij had gezegd...

Dus vandaar dat ik jullie hulp weer inschakel!

In het kopje eigen woning staat de vraag:

Eigen woningschuld op 31 december 2009:

Dit kan ik terugvinden op het papier van hypotheek verstrekker,

daar staat namelijk:

Restant lening per 31 december 2009: 240.000 euro

Berekende (verschuldigde) rente: 12.960

Dus ik vul in dat bedrag.

Dan vind ik verderop:

Aftrekbare rente en financieringskosten eigen woning:

Kan ik hierinvullen Rente *naam hypotheekverstrekker* en dan het bedrag van 12.960 euro, of gaat het niet om deze aftrekbare rente????

Sorry... ik weet het even niet meer...

Kunnen jullie mij helpen?

Vast wel!

In de aangifte van vorig jaar kan ik het niet terugvinden, omdat ik toen 2 hypotheekverstrekkers had (ivm uitkoop ex en nieuwe hypotheek etc.)
DTEEZ!
Ja, maar je heb wel een drempel en die is verbonden aan je inkomen, rekent het programma zelf uit.
ooh oke, heb de drempel even opgezocht bij de belastingdienst maar die is nog best hoog.

Dan blijft er toch niks over denk ik.
Nee , had ik nou ook....
Zusenzo, bedoel je de 52% dat je belast wordt??

Volgens mij val ik in de 52% categorie... staat volgens mij op mijn loonstrook of niet?? Pfff je ziet wel weer hoeveel verstand ik heb van belastingen... Grappig ook nog dezelfde rente, hebben we ook dezelfde hypotheek? Woon jij bij mij in toevallig of ik bij jullie?

Maar ik denk dan dus ook dat het klopt.... zou leuk zijn, had nergens op gerekend....

Vorig jaar was dat anders met tandartskosten en zo, toen kon ik veeeel aftrekken.. toen zeiden ze al dat het 't laatste jaar was of zo?? (weet het niet meer precies)
DTEEZ!
Man zit net in de 52% ja, geen idee waar je het terug kan zien, ooit is gezien toen ik ergens zijn salaris invulde bij een hypotheekberekening, voel er verder weingi van, behalve dat we best veel terug krijgen, maar ja de hypotheekrente is al 12000 dus ja dan valt er ook wel wat af te trekken niet waar (klinkt raar die zin )

Onze hypotheek is wel 40.000 hoger maar we betalen hetzelfde aan rente.

Tandartskosten ka je nog aftrekken maar de drempel is erg hoog geworden.
Ik heb mijn belastingaangifte dit jaar voor het eerst zelf ingevuld (uiteraard ook voor manlief erbij). Voorheen lieten wij dit doen door een accountant (gewoon voor de zekerheid, ik vond dat ik er toch te weinig van wist, ondanks dat ik voor mijn werk best wel veel overbelastingen heb moeten leren). Maar nadat onze vaste accountant met de VUT ging en de nieuwe vorig jaar 3 fouten maakte (die ik er dus zelf uithaalde toen ik de aangifte doornam) en de rekening 230,- was omdat we nu een eigen huis hebben, was ik er wel een beetje klaar mee.

Heb net in minder dan een uurtje alles bij elkaar gevist en ingevuld! Wijst zich eigenlijk prima. Moet alleen de jaaruimte van manlief nog even checken (ben niet thuis nl en de gegevens over 2008 had ik vergeten mee te nemen..) om te kijken of de aftrek voor lijfrentepremies onder de jaaruimte valt of dat ik hem gedeeltelijk onder de reserveringsruimte moet zetten.

Dus ik ga het voortaan mooi zelf doen.
Helemaal goed DTJ!

Ik heb gisteren met mijn schoonmoeder wat dingen besproken / gevraagd.... ik had de WOZ waarde gepakt die op het aanslagbiljet van dit jaar stond, maar zij wees me erop dat ik die van vorig jaar moest pakken, logisch natuurlijk, gaat om aangifte 2009.

Je hebt gelijk Zusenzo, voldoende rente betaald ook inderdaad
DTEEZ!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven