Drugsgebruikende ex.. en omgangsregeling
vrijdag 22 oktober 2010 om 13:26
In het kort mijn verhaal. Mijn ex gebruikt drugs. Toen wij uit elkaar gingen is hij weer gaan gebruiken.
Ik kwam er zeg maar achter dat hij weer gebruikte, toen onze relatie op het einde liep. Ook dat hij nooit helemaal gestopt is in al die jaren. Wat altijd al bleef knagen, maar nooit heb kunnen bewijzen.
Ik had hem ermee geconfronteerd aan de hand van telefoonspecificaties en toen heeft hij het toegegeven. Ook was hij erg opvliegend in die tijd.
Ik weet wel dat hij gebruikt dus maar niet in welke mate. Er staat geen omgangsregeling op papier, maar hij ziet ons kind dus wel. Omdat hij wel gewoon een (redelijk) goede vader is. Kind is gewoon ook gek op hem. Maar goed een kind is altijd loyaal aan zijn ouders natuurlijk.
Toch maak ik me nu zorgen.
Toen ik deze week in ons verkochte huis kwam, vond ik daar in de asbak een half opgerookte joint.. en op het aanrecht lag een snuifbuis wat hij waarschijnlijk voor de coke gebruikt.
Cocaine is zijn grootste verslaving.
Overal papieren. Hij is ook te laat met dingen opsturen etc.
Goddank heeft hij nog wel een vaste baan.
maar ik schrok toch van wat ik aantrof. Ook boven, een bekrast cd hoesje met wat cokeresten op dat zwarte plastic..
En hoe weet ik dat hij niet gebruikt als ons kind daar is? In mijn goedgelovigheid heb ik hem laten beloven dat hij niet zou gebruiken als kind daar is. Zeg even kind ivm privacy.
Ex wist niet dat ik op die dag zou komen. Heb gewoon nog een sleutel en moest mijn laatste dingetjes ophalen.
Voelde me ook erg naar toen ik het zag.
Maar goed, ik weet niet zo goed wat ik ermee moet. Als ik zeg dat hij hulp moet zoeken doet hij het toch niet.
Kan ik het afdwingen?
volgens mij is het zo dat zolang hij "kind" niks aandoet dat je geen poot hebt om op te staan.
Wel heb ik foto's genomen van de gebruiksvoorwerpen.
Ben speciaal teruggegaan naar mijn eigen huis om camera op te halen.
Wat ik zou willen is dat hij verplicht iets volgt om af te kicken.. of psychische hulp krijgt.
Ik kan ook niet normaal met hem overleggen, meestal draait het op ruzie uit.
Ook kreeg ik regelmatig vervelende smsjes van hem.
Ik wil ons kind niet van hem afpakken, heb altijd gezegd zo'n moeder ben ik niet.
En dat wil ik ook niet, maar wel dat hij hulp krijgt. Juist voor de toekomst voor "ons kind". Hoe kan iemand een kind opvoeden, als je zelf eigenlijk nog hulp nodig hebt.
Wat kan ik doen. Is er iemand die het weet?
Omgangsregeling kan ik zo stop zetten, er staat niks op papier. Maar ook mijn kind is dan erg verdrietig.
Ik zie liever dat de vader hulpt krijgt.
Maar zolang ze geen gevaar zijn voor hunzelf of omgeving word er niks gedaan denk ik.
Heb in ieder geval wel foto's. Maar het voelt zo dubbel. Je kan er ergens niet bij dat het echt zo erg is.
Ik wist natuurlijk van zijn drugsverleden, het is jaren "goed" gegaan. Maar je weet dus niet in hoeverre iemand verslaafd is.
Toch is thuis coke snuiven, of naar die middelen grijpen als je je rot voelt erger dan iemand die eens een pilletje op een houseparty neemt. Of af en toe eens blowt.
Het was door de week! Weet niet wanneer hij coke gebruikt.. maar vond het wel veelzeggend dat het gewoon open en bloot ergens op het aanrecht lag.
Ik herkende het meteen als zodanig, omdat ik weet dat hij er wel pennen voor gebruikte.. uit elkaar gehaald. Om als snuifbuis te gebruiken. Kan overigens ook voor speed zijn.
Maar er zat nog wittigheid aan de rand van dat ding.
Maar goed daar gaat het nu niet om.
Wat kan ik hiermee? Heeft iemand er ervaring mee. Of tips/adviezen.
* het verhaal is helaas niet zo kort geworden*
Ik kwam er zeg maar achter dat hij weer gebruikte, toen onze relatie op het einde liep. Ook dat hij nooit helemaal gestopt is in al die jaren. Wat altijd al bleef knagen, maar nooit heb kunnen bewijzen.
Ik had hem ermee geconfronteerd aan de hand van telefoonspecificaties en toen heeft hij het toegegeven. Ook was hij erg opvliegend in die tijd.
Ik weet wel dat hij gebruikt dus maar niet in welke mate. Er staat geen omgangsregeling op papier, maar hij ziet ons kind dus wel. Omdat hij wel gewoon een (redelijk) goede vader is. Kind is gewoon ook gek op hem. Maar goed een kind is altijd loyaal aan zijn ouders natuurlijk.
Toch maak ik me nu zorgen.
Toen ik deze week in ons verkochte huis kwam, vond ik daar in de asbak een half opgerookte joint.. en op het aanrecht lag een snuifbuis wat hij waarschijnlijk voor de coke gebruikt.
Cocaine is zijn grootste verslaving.
Overal papieren. Hij is ook te laat met dingen opsturen etc.
Goddank heeft hij nog wel een vaste baan.
maar ik schrok toch van wat ik aantrof. Ook boven, een bekrast cd hoesje met wat cokeresten op dat zwarte plastic..
En hoe weet ik dat hij niet gebruikt als ons kind daar is? In mijn goedgelovigheid heb ik hem laten beloven dat hij niet zou gebruiken als kind daar is. Zeg even kind ivm privacy.
Ex wist niet dat ik op die dag zou komen. Heb gewoon nog een sleutel en moest mijn laatste dingetjes ophalen.
Voelde me ook erg naar toen ik het zag.
Maar goed, ik weet niet zo goed wat ik ermee moet. Als ik zeg dat hij hulp moet zoeken doet hij het toch niet.
Kan ik het afdwingen?
volgens mij is het zo dat zolang hij "kind" niks aandoet dat je geen poot hebt om op te staan.
Wel heb ik foto's genomen van de gebruiksvoorwerpen.
Ben speciaal teruggegaan naar mijn eigen huis om camera op te halen.
Wat ik zou willen is dat hij verplicht iets volgt om af te kicken.. of psychische hulp krijgt.
Ik kan ook niet normaal met hem overleggen, meestal draait het op ruzie uit.
Ook kreeg ik regelmatig vervelende smsjes van hem.
Ik wil ons kind niet van hem afpakken, heb altijd gezegd zo'n moeder ben ik niet.
En dat wil ik ook niet, maar wel dat hij hulp krijgt. Juist voor de toekomst voor "ons kind". Hoe kan iemand een kind opvoeden, als je zelf eigenlijk nog hulp nodig hebt.
Wat kan ik doen. Is er iemand die het weet?
Omgangsregeling kan ik zo stop zetten, er staat niks op papier. Maar ook mijn kind is dan erg verdrietig.
Ik zie liever dat de vader hulpt krijgt.
Maar zolang ze geen gevaar zijn voor hunzelf of omgeving word er niks gedaan denk ik.
Heb in ieder geval wel foto's. Maar het voelt zo dubbel. Je kan er ergens niet bij dat het echt zo erg is.
Ik wist natuurlijk van zijn drugsverleden, het is jaren "goed" gegaan. Maar je weet dus niet in hoeverre iemand verslaafd is.
Toch is thuis coke snuiven, of naar die middelen grijpen als je je rot voelt erger dan iemand die eens een pilletje op een houseparty neemt. Of af en toe eens blowt.
Het was door de week! Weet niet wanneer hij coke gebruikt.. maar vond het wel veelzeggend dat het gewoon open en bloot ergens op het aanrecht lag.
Ik herkende het meteen als zodanig, omdat ik weet dat hij er wel pennen voor gebruikte.. uit elkaar gehaald. Om als snuifbuis te gebruiken. Kan overigens ook voor speed zijn.
Maar er zat nog wittigheid aan de rand van dat ding.
Maar goed daar gaat het nu niet om.
Wat kan ik hiermee? Heeft iemand er ervaring mee. Of tips/adviezen.
* het verhaal is helaas niet zo kort geworden*
vrijdag 22 oktober 2010 om 13:39
vrijdag 22 oktober 2010 om 13:49
Ik heb dus bij een andere "zaak" gezien, dat de rechter ondanks alle bewijs wat er was had geoordeeld dat het los stond van het vaderschap.
Als ik mijn ex ook zie, samen met kind kan je het je niet voorstellen.
Kind komt ook meestal blij terug.
Het voelt heel raar, misschien zie je de ernst niet in. Hou ik mezelf voor dat het wel meevalt.
Zo lang iemand het doet als kind er niet is vind ik het ook niet oke. Maar toch heb je er dan niks over te zeggen. Maar die zekerheid heb je nooit 100%.
Maar weet dus wel dat een rechter weinig doet, als er geen bewijs is van verwaarlozing of mishandeling.
En dat is verder niet zo.
Maar ik weet ook niet hoe erg zijn verslaving is.
Toen wij nog samen waren en nog 1 rekening hadden, verdween er niet veel geld.
HIj is nooit helemaal gestopt, omdat hij dus achteraf vond dat je het best af en toe mocht gebruiken.
Maar hoe het er nu mee staat. Ja dat is lastig.
Iemand die gewoon naar zijn werk gaat, uitjes onderneemt met je kind op familie bezoek.
maar goed misschien snuift hij in de avond, als kind op bed ligt wel een lijn weg.
Hij heeft wel eens gezegd dat hij dat nooit zou doen.
Ook ruzie gehad met zijn broer, die ook gebruikte, die dat wel eens had gedaan. Toen hebben ze ook gebroken een tijd lang.
Maar goed het feit blijft wel dat hij blijkbaar geestelijk afhankelijk is van dat spul.
En als je je partner bijna 9 jaar (!) lang hebt voorgelogen over het gebruik, is het moeilijk voor mij om voor de rest nog wel iets van hem te geloven.
Als ik mijn ex ook zie, samen met kind kan je het je niet voorstellen.
Kind komt ook meestal blij terug.
Het voelt heel raar, misschien zie je de ernst niet in. Hou ik mezelf voor dat het wel meevalt.
Zo lang iemand het doet als kind er niet is vind ik het ook niet oke. Maar toch heb je er dan niks over te zeggen. Maar die zekerheid heb je nooit 100%.
Maar weet dus wel dat een rechter weinig doet, als er geen bewijs is van verwaarlozing of mishandeling.
En dat is verder niet zo.
Maar ik weet ook niet hoe erg zijn verslaving is.
Toen wij nog samen waren en nog 1 rekening hadden, verdween er niet veel geld.
HIj is nooit helemaal gestopt, omdat hij dus achteraf vond dat je het best af en toe mocht gebruiken.
Maar hoe het er nu mee staat. Ja dat is lastig.
Iemand die gewoon naar zijn werk gaat, uitjes onderneemt met je kind op familie bezoek.
maar goed misschien snuift hij in de avond, als kind op bed ligt wel een lijn weg.
Hij heeft wel eens gezegd dat hij dat nooit zou doen.
Ook ruzie gehad met zijn broer, die ook gebruikte, die dat wel eens had gedaan. Toen hebben ze ook gebroken een tijd lang.
Maar goed het feit blijft wel dat hij blijkbaar geestelijk afhankelijk is van dat spul.
En als je je partner bijna 9 jaar (!) lang hebt voorgelogen over het gebruik, is het moeilijk voor mij om voor de rest nog wel iets van hem te geloven.
vrijdag 22 oktober 2010 om 13:52
Ik zou in zo'n geval een omgangsregeling willen met begeleiding. Informeer eens bij het NIM. Vrienden van mij hebben daar gesprekken (niet i.v.m. drugs!) en dat helpt hen heel goed. Er worden dan ook duidelijke afspraken gemaakt, die op papier worden gezet.
Ik zou in elk geval niet willen dat mijn kind hiermee werd geconfronteerd en dus niet daarheen laten gaan.
Ik zou in elk geval niet willen dat mijn kind hiermee werd geconfronteerd en dus niet daarheen laten gaan.
vrijdag 22 oktober 2010 om 13:56
Als ik jullie reacties ook lees. het voelt zo raar. Ik zie hem niet als een junk. Maar is hij dat dus eigenlijk wel? Een junk, dan denk ik aan heroïne.
is iemand die af en toe een lijn wegsnuift ook meteen een junk?
Maar goed iemand die liegt over zijn gebruik is duidelijk wel verslaafd.
Hij heeft nooit een poging gedaan om echt compleet te stoppen bleek achteraf.. Blijkbaar wil hij dat dan niet (of kan hij het niet?)..
Ik moet hier echt over nadenken.
Het voelt nu alsof ik een slechte moeder ben. En dat ben ik zeker niet.
Ik ben zelf in therapie geweest, oa voor mijn relatie. en mijn psycholoog vond het allemaal niet zo schrikbarend dat ze actie wilde ondernemen.
Ik wil graag meer horen over welke mogelijkheden ik heb.
Ondanks dat ik foto's heb, is het geen bewijs dat hij het ook doet als kind er over de vloer komt.
maar ga zeker wel actie ondernemen. Omdat ik wil dat hij hulp krijgt.
Voor de toekomst van ons kind.
is iemand die af en toe een lijn wegsnuift ook meteen een junk?
Maar goed iemand die liegt over zijn gebruik is duidelijk wel verslaafd.
Hij heeft nooit een poging gedaan om echt compleet te stoppen bleek achteraf.. Blijkbaar wil hij dat dan niet (of kan hij het niet?)..
Ik moet hier echt over nadenken.
Het voelt nu alsof ik een slechte moeder ben. En dat ben ik zeker niet.
Ik ben zelf in therapie geweest, oa voor mijn relatie. en mijn psycholoog vond het allemaal niet zo schrikbarend dat ze actie wilde ondernemen.
Ik wil graag meer horen over welke mogelijkheden ik heb.
Ondanks dat ik foto's heb, is het geen bewijs dat hij het ook doet als kind er over de vloer komt.
maar ga zeker wel actie ondernemen. Omdat ik wil dat hij hulp krijgt.
Voor de toekomst van ons kind.
vrijdag 22 oktober 2010 om 14:01
quote:Nammma schreef op 22 oktober 2010 @ 13:56:
http://www.nim.nl/index.php
Thanks.. heb even gekeken maar het zit hier niet in de buurt. Maar kom wel aan adressen. No problem. Ik ga denk ik even naar de rechtswinkel op korte termijn. Vragen wat de juridische mogelijkheden zijn.
Heb vorig jaar al eens contact gehad met VNN (verslavingszorg noord nederland) en toen vonden ze het ook allemaal niet zo schrikbarend.
Hij werkt nog. Verwaarloosd kind niet. Zorgt goed voor hem qua eten/drinken.
Maar vind het drugsgebruik natuurlijk niet oke.
Weet van hem bijna wel zeker dat hij het niet laat slingeren, als kind er is. Maar dan nog... hoe ziet de toekomst er uit.
http://www.nim.nl/index.php
Thanks.. heb even gekeken maar het zit hier niet in de buurt. Maar kom wel aan adressen. No problem. Ik ga denk ik even naar de rechtswinkel op korte termijn. Vragen wat de juridische mogelijkheden zijn.
Heb vorig jaar al eens contact gehad met VNN (verslavingszorg noord nederland) en toen vonden ze het ook allemaal niet zo schrikbarend.
Hij werkt nog. Verwaarloosd kind niet. Zorgt goed voor hem qua eten/drinken.
Maar vind het drugsgebruik natuurlijk niet oke.
Weet van hem bijna wel zeker dat hij het niet laat slingeren, als kind er is. Maar dan nog... hoe ziet de toekomst er uit.
vrijdag 22 oktober 2010 om 14:08
Coke is rommel en daar kan iemand wel degelijk hardcore verslaafd aan raken. Jij kwam bij hem in huis en zag overal cokeresten. Wat als jouw kind het zou zien, of daaraan zou ruiken of proeven? Daar moet je niet aan denken.
Raadpleeg een jurist en ik wens je heel veel sterkte.
Edit: waar 'coke' staat kun je ook 'speed' lezen.
Raadpleeg een jurist en ik wens je heel veel sterkte.
Edit: waar 'coke' staat kun je ook 'speed' lezen.
vrijdag 22 oktober 2010 om 14:54
is er een oma,broer,zus,opa aan zijn kant die weet dat hij gebruikt? want als dat zo is dan is het misschien mogelijk dat het bezoek onder supervisie is? Dat hij bijvoorbeeld overdag met de kleine wat leuks kan gaan doen onder supervisie en dat de kleine dan bij oma slaapt?
het lijkt me in ieder geval geen gezonde omgeving voor een kind,iemand die drugs gebruikt is niet altijd capabel om situaties juist in te schatten en dat lijkt me een gevaar voor je kind.
Kan me ook voorstellen dat je zelf geen seconde rust hebt als die kleine daar is.
wellicht kun je "eisen"dat hij eerst hulp moet zoeken en dat je dan na gaat denken over een omgangsregeling en hoe deze er dan uit komt te zien.
het lijkt me in ieder geval geen gezonde omgeving voor een kind,iemand die drugs gebruikt is niet altijd capabel om situaties juist in te schatten en dat lijkt me een gevaar voor je kind.
Kan me ook voorstellen dat je zelf geen seconde rust hebt als die kleine daar is.
wellicht kun je "eisen"dat hij eerst hulp moet zoeken en dat je dan na gaat denken over een omgangsregeling en hoe deze er dan uit komt te zien.
vrijdag 22 oktober 2010 om 16:58
Het is niet alleen gevaarlijk als hij het gebruikt met kind erbij, maar ook dat hij zo slordig is. Straks vergeet hij het op te ruimen en likt het kindje dat op van een cdhoesje of wat dan ook.
Ik vind het goed van je dat je liever wil dat hij hulp krijgt. Je kan hem confronteren met wat je hebt gezien en hulp voorstellen, maar ik denk dat hij het niet zal doen omdat hij het jullie hele relatie blijkbaar gedaan heeft (stiekem).
Niet willen is naar mijn inziens dan wel een (eigen) keuze voor drugs ipv kind. En daar hangen dan dus ook consequenties aan.
Hoe het juridisch zit weet ik niet; ik ben bang dat je gelijk hebt.. Hopelijk kunnen andere mensen je wat dat betreft op weg helpen.
Ik vind het goed van je dat je liever wil dat hij hulp krijgt. Je kan hem confronteren met wat je hebt gezien en hulp voorstellen, maar ik denk dat hij het niet zal doen omdat hij het jullie hele relatie blijkbaar gedaan heeft (stiekem).
Niet willen is naar mijn inziens dan wel een (eigen) keuze voor drugs ipv kind. En daar hangen dan dus ook consequenties aan.
Hoe het juridisch zit weet ik niet; ik ben bang dat je gelijk hebt.. Hopelijk kunnen andere mensen je wat dat betreft op weg helpen.
woensdag 29 juni 2011 om 18:12
Ik lees net jouw bericht en vraag mij af hoe het nu met jou is. Ik zit in precies hetzelfde schuitje, kan mij precies vinden in alles wat je schrijft. Jouw verhaal is al een tijdje terug en daarom vraag ik mij af of jij nog stappen hebt ondernomen? Ik heb mij aangemeld om in contact met jou te komen en hoop dat je dit leest. Groetjes!
donderdag 30 augustus 2012 om 23:03
Hier nog iemand in (bijna) hetzelfde schuitje.. ik ben alleen nog niet uit elkaar.. het scheelt niet veel. 3 dagen geleden was hij er weer mee bezig, en toen heb ik duidelijk gezegd dat dit zn laatste kans is om te kiezen tussen vrienden en drugs of mij en ons kind.
Ik hoop dat je dit bericht nog leest en anders ebroertjes? Want ik kan en wil er niet met bekenden over praten. Het zou erg fijn zijn om er met iemand over te kunnen praten die weet hoe het is.
Groetjes
Ik hoop dat je dit bericht nog leest en anders ebroertjes? Want ik kan en wil er niet met bekenden over praten. Het zou erg fijn zijn om er met iemand over te kunnen praten die weet hoe het is.
Groetjes