Geld & Recht alle pijlers

Duo problemen

19-06-2017 17:30 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Ieder,

Mijn dochter zit in het buitenland voor werk , tijdelijk. Ik doe haar administratieve dingetjes.

Nu zit ik met het volgende ,ze betaald maandelijks een x bedrag terug , dit gaat via de a- incasso.

Ze heeft een ander rek nr willen opgeven, en dat moest ingaan vanaf deze maand. Via de site was de snelste termijn pas per juli. Ik dus naar de service balie geweest. (Gelukkig hadze een machtiging afgegeven , zodat ik haar zaken hier kan doen)

Dus ik naar het kantoor, daar aangekomen de situatie uitgelegd en het kon veranderd worden.
Nou mooi, vriendelijk bedankt. 3 Dagen later brief , met de wijzing per datum 14 juni.

Nu kijk ik vandaag op de site en staat er afgetrokken gaat worden van het oude rek nr, wat moet ik nou geloven?? Heb de hele dag aan de telefoon gehangen , maar daar kom je niet doorheen, steeds die stem dat het druk is en probeer later maar weer.

Ik ben nu wel een beetje boos je probeert alles netjes op te lossen , krijgt bevestiging en nu dit ,daarnaastde is de duo infolijn een drama.

Kort samengevat deze vragen:
Wat moet ik geloven de brief of de persoonlijke pagina op site

Wanneer is het beste qua tijd om te bellen?

Alvast dank, liefs
SPRUIT
Im a free bitch- I was born this way
Is de oude rekening waar het van afgeschreven moet worden nog actief? Zo ja, zet er genoeg geld op en maak je niet druk.

Zo nee, nog maar een keer bellen met DUO en dan op een rustiger moment proberen.
Staat niks op :-) is al opgeven, wat is een rustige tijd , was vandaag tussen 12-17 niet rustig dan
Im a free bitch- I was born this way
Als de incasso niet lukt krijg je wel een rekening, maak je de volgende maand 2x over.
Ik heb de laatste keer dit formulier gebruikt

https://duo.nl/particulier/images/wijzi ... biteur.pdf

Kun je dan mailen naar documenten @ duo.nl

Telefonisch zijn ze overigens bijna nooit te bereiken, Twitter is je beste optie.
v1k1ng wijzigde dit bericht op 19-06-2017 17:44
22.02% gewijzigd
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Ik zou meteen morgen om 09.00 aan de telefoon hangen. Gooien ze je eruit of mag je ook gewoon blijven wachten?

Daarnaast vind ik het persoonlijk niet zo slim om de rekening al op te heffen voordat alle zaken qua wijzigingen officieel geregeld zijn. Waarom zat hier zo'n bloedspoed achter? Dit levert jezelf alleen maar gezeik op.
Wat is het ergste wat er kan gebeuren. Dat ze gaan incasseren op een opgeheven rekening. Dan gaan ze dus een aanmaning sturen dat je alsnog moet betalen. Dat doe je dan van de rekening die je wilt gebruiken..... Volgende maand zal alles dan gewoon in orde zijn.
Pluisi schreef:
19-06-2017 17:43
Als de incasso niet lukt krijg je wel een rekening, maak je de volgende maand 2x over.
Dit. Je krijgt gewoon een herinnering, en dan kun je het bedrag rustig vanaf de nieuwe rekening overmaken. Relax.
Lariba schreef:
19-06-2017 18:46
Dit. Je krijgt gewoon een herinnering, en dan kun je het bedrag rustig vanaf de nieuwe rekening overmaken. Relax.

Dit dus.
Die incasso-batches worden meestal al een paar weken vooraf klaargemaakt; het heeft elkaar gewoon gekruist.
Niet iets om boos over te worden.
Lady_Vintage schreef:
19-06-2017 17:53
Ik zou meteen morgen om 09.00 aan de telefoon hangen. [...]

Daarnaast vind ik het persoonlijk niet zo slim om de rekening al op te heffen voordat alle zaken qua wijzigingen officieel geregeld zijn. Waarom zat hier zo'n bloedspoed achter? Dit levert jezelf alleen maar gezeik op.
Dit dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven