Dure bijsluiter ?!?!

maandag 17 januari 2011 om 13:34
Goedemiddag,
Mijn moeder kreeg onlangs een hoestdrank voorgeschreven, die niet vergoed werd door de verzekering.
Het flesje kostte ruim ¤ 15.
Toen het op was en het hoesten nog niet over, werd een tweede flesje geleverd.
Dit kostte ruim ¤ 9.
Op de vraag waar dit prijsverschil door kwam, werd als antwoord gegeven : "Bij het eerste flesje hebben we een bijsluiter gevoegd". ( Een bijsluiter van enkele A4-tjes ).
Is dit normaal?
Lijkt me erg duur!
Mijn moeder kreeg onlangs een hoestdrank voorgeschreven, die niet vergoed werd door de verzekering.
Het flesje kostte ruim ¤ 15.
Toen het op was en het hoesten nog niet over, werd een tweede flesje geleverd.
Dit kostte ruim ¤ 9.
Op de vraag waar dit prijsverschil door kwam, werd als antwoord gegeven : "Bij het eerste flesje hebben we een bijsluiter gevoegd". ( Een bijsluiter van enkele A4-tjes ).
Is dit normaal?
Lijkt me erg duur!

maandag 17 januari 2011 om 13:41
nee dit heeft met het eerste uitgifte tarief te maken. dit is een landelijk bepaald tarief voor alle medicatie op recept die je voor het eerst krijgt. lijkt flauw,maar het ene recept heb je zo klaar en het andere kost je een half uur bellen met artsen ed. dat het de bysluiter is is niet helemaal correct dus

maandag 17 januari 2011 om 14:11
http://www.apotheek.nl/Up ... %201%20januari%202010.pdf

maandag 17 januari 2011 om 15:12
quote:Charly schreef op 17 januari 2011 @ 13:41:
nee dit heeft met het eerste uitgifte tarief te maken. dit is een landelijk bepaald tarief voor alle medicatie op recept die je voor het eerst krijgt. Dit dus. Want bij een eerste uitgifte krijg je (als het goed is) uitleg en advies over het medicijn en het gebruik er van. Daarom is dit tarief hoger dan bij herhaalrecepten.
nee dit heeft met het eerste uitgifte tarief te maken. dit is een landelijk bepaald tarief voor alle medicatie op recept die je voor het eerst krijgt. Dit dus. Want bij een eerste uitgifte krijg je (als het goed is) uitleg en advies over het medicijn en het gebruik er van. Daarom is dit tarief hoger dan bij herhaalrecepten.