Geld & Recht alle pijlers

Dure schoenen binnen 4 maanden kapot, wat te doen?

30-11-2010 12:02 80 berichten
Zoals de titel aan aan+geeft, wat zouden jullie doen als je dure schoenen (200 Euro) binnen 4 maanden kapot zijn. En dan bedoel ik echt scheuren tussen zool en schoen en complete verkleuring van het leer.

In de winkel zeggen ze: ja pech dan, had je er niet met nat weer op moeten lopen....

Is dit gewoon nu pech, of zou het zin hebben om de fabrikant te bellen?
Alle reacties Link kopieren
Ben je al terug geweest naar de winkel?
Ja, en daar zeggen ze dat je er niet mee door nat weer mee moet lopen.... Gaat nogal in dit landje denk ik dan....
quote:AlettaJacobs schreef op 30 november 2010 @ 12:03:

Ben je al terug geweest naar de winkel?

In de winkel zeggen ze: ja pech dan, had je er niet met nat weer op moeten lopen....

Wat voor materiaal is het?

Hoe heb je het behandeld?

Scheur tussen zool en schoen, kun je dit duidelijker maken, de schoen is dus niet gestikt maar geplakt?
Ligt er een beetje aan wat voor schoenen het zijn. Met suede of van die stoffen Uggs enzo kan ik me voorstellen dat je er niet teveel mee door de regen moet lopen.
Tja, je kunt de fabrikant bellen, ik denk dat je weinig kans maakt. Misschien mag je ze dan opsturen, en beoordelen hun of je evt. vergoeding o.i.d. krijgt.
quote:EvenWatAnders schreef op 30 november 2010 @ 12:06:

Ja, en daar zeggen ze dat je er niet mee door nat weer mee moet lopen.... Gaat nogal in dit landje denk ik dan....Lekker deugdelijke schoenen dan, als je er niet mee naar buiten kunt. Niet deugdelijk = nieuw product. Ik zou nog even doorzeuren daar
God, ik lees ook echt niet hè. Muts
quote:heleen1234 schreef op 30 november 2010 @ 12:08:

Wat voor materiaal is het?

Hoe heb je het behandeld?

Scheur tussen zool en schoen, kun je dit duidelijker maken, de schoen is dus niet gestikt maar geplakt?Leer, dat is nu helemaal verkleurd. En inderdaad de zool is niet gestikt, lijkt het. Heb het behandeld met de spray van de winkel, speciaal voor die schoenen...
quote:AlettaJacobs schreef op 30 november 2010 @ 12:09:

[...]

Lekker deugdelijke schoenen dan, als je er niet mee naar buiten kunt. Niet deugdelijk = nieuw product. Ik zou nog even doorzeuren daar Dat zei ik ook, dan kan ik net zo goed op pantoffels naar buiten...
Bij welke winkel was het?
Mag ik dat noemen? Hmm, Arendonk in Groningen
heb je een plaatje van de schoenen? In nieuwstaat bedoel ik, misschien via google te vinden, ik werk in een schoenenwinkel, als ik het materiaal zie kan ik kijken hoe en wat.

Is het gladleer, glimmend, matleer (vettig) of ander speciaal leer?
wat voor schoenen zijn het? Laarzen, sandaaltjes, ...

Hoe vaak heb je ze gedragen?

Mijn eerste indruk zegt: belachelijke reactie van die winkel en ik zou er daar zeker nog op terugkomen.

Maar als het bijvoorbeeld open sandaaltjes zijn en je hebt er mee door de plassen gelopen, dan kan ik me voorstellen dat ze niet zo lang mee gaan.
Bekend verhaal.

Voor mij bruiloft had ik Jimmy choco stilleto's gekocht.

300 euro.

Echte killer hills , waren echte enkel brekers.

En was ook bang dat op het moment dat ik naar het altaar zou lopen ik een enkel zou breken.

Maar ze waren zo mooi dat ze het risico waard waren.

Echter hebben ze veder maar 4 maanden geleefd.

En nu met een afgebroken hak die er zelf weer onder gelijmt zijn , staan ze in de huiskamer voor de sier.

Ik heb echter wel nieuwe Jimmy Choco sandaaltjes van van 200 euro mogen uitzoeken.

Waar ik jarenlang op vakantie op heb gelopen.
Het zijn Rehab mannen schoenen, DANIQUE GREY BLACK. (nee, heb ze zelf niet aan maar mijn vriend durft niet meer te vragen, beetje mietje ;) )
Jimmy Choco? Je bedoelt Jimmy Choo mag ik hopen.
Als je de bon nog hebt, kan je er mee naar het juridisch loket en dan helpen ze je daar verder. Het mag niet gebeuren dat schoenen al zo snel stuk gaan, zeker niet als ze zo duur zijn.
Niet dagelijks gedragen, zo'n 3 keer per week naar kantoor. Nooit in de kroeg aan gehad oid.
Haha, Jimmy Choco...

Arendonk leek mij altijd wel een nette winkel, heb er zelf nooit wat gekocht, dus geen ervaring.

Maar gewoon teruggaan en flink op je strepen staan hoor.
http://www.omoda.nl/shop/ ... veterschoen-danique/15370

Nu voor 99 euro op Omoda. Nieuwprijs was trouwens 159,95
Ze zien er ook niet bepaald stevig uit, maar dat kan aan mij liggen.
quote:Sylphide75 schreef op 30 november 2010 @ 12:20:

Haha, Jimmy Choco...

Arendonk leek mij altijd wel een nette winkel, heb er zelf nooit wat gekocht, dus geen ervaring.

Maar gewoon teruggaan en flink op je strepen staan hoor.

Dat leek mij dus ook, maar vriend is er gister geweest en kreeg dit dus te horen.

Ik ga morgen nog eens, ik kan net even iets grotere bek opzetten als het nodig is. Hij is zo bescheiden.
quote:Blackdress schreef op 30 november 2010 @ 12:20:

http://www.omoda.nl/shop/ ... veterschoen-danique/15370

Nu voor 99 euro op Omoda. Nieuwprijs was trouwens 159,95 nog te veel betaald ook. Grr, ik ga eens kijken of ik iets van ze los krijg... (even bonnetje zoeken)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven