Geld & Recht alle pijlers

Duur.... en spijt!

17-02-2017 10:19 394 berichten
Wat voor iets duurs heb jij gekocht, waar je achteraf spijt van hebt?

TO trapt af:

- een hele prijzige leren handtas, die leeg al veel weegt vanwege het dikke leer. En dus helemaal zwaar is als ie gevuld is. Ik gebruik hem bijna nooit.

- een fornuis van rond de €3000. Het kent alleen de standen 'turbo' en 'super turbo'. Mijn eten verbrand bijna altijd. Ik moet altijd aan de slag met sudderplaatjes.
Alle reacties Link kopieren
quote:Aurora_Australis schreef op 19 februari 2017 @ 10:44:

[...]

Ik ben wel een beetje nieuwsgierig was jouw vriend met jouw BH keuze te zeggen heeft? Heeft ie daar echt een mening over? Hij bedoelt het wel goed hoor. Ben nogal goed voorzien en normaal gezien zouden beugel BH's meer steun moeten geven. Kan best zijn maar enige wat ik ondervind is dat die beugels altijd wel ergens duwen. Gevalletje goed zitten in de winkel maar eenmaal thuis na een paar uur niet meer. Heb ik al heel vaak met schoenen gehad ook.
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
quote:Aurora_Australis schreef op 19 februari 2017 @ 10:42:

[...]

Sommige mensen zijn echt absoluut geen beelddenkers. Ik kan een bank/tafel/lamp in gedachte 'oppakken' uit de showroom en in een andere kamer/omgeving plaatsen. Ik kan het object zelfs een andere kleur of formaat geven in gedachte en rondschuiven.

Er zijn ook mensen die de showroom niet los kunnen zien van de meubels die er in staan en in de showroom zijn de meubels altijd passend en mooi. Daar wordt het op ingericht. Dit soort mensen zijn in de meerderheid en wordt bakken met geld aan verdient
Mijn naked pallete die gebroken aankwam uit Engeland :((

Terugsturen is er nooit van gekomen
- jurk van meer dan 100 euro die een paar jaar ongedragen in de kast heeft gehangen. Enthousiaste verkoopster zorgde ervoor dat ik hem toch kocht, ondanks dat ik mij er ongemakkelijk in voelde. Onlangs aan spullenhulp meegegeven.

- Tweedehands auto die we na dik een half jaar hebben moeten wegdoen. Heeft meer bij de garage gestaan dan dat we er mee gereden hebben en we kregen nog maar een fractie van het aankoopbedrag terug.
She Believed she could, so she did.
quote:Sweety2015 schreef op 20 februari 2017 @ 00:39:

Mijn naked pallete die gebroken aankwam uit Engeland :((

Terugsturen is er nooit van gekomenAuw
quote:aquake82 schreef op 19 februari 2017 @ 22:17:

[...]

Hij bedoelt het wel goed hoor. Ben nogal goed voorzien en normaal gezien zouden beugel BH's meer steun moeten geven. Kan best zijn maar enige wat ik ondervind is dat die beugels altijd wel ergens duwen. Gevalletje goed zitten in de winkel maar eenmaal thuis na een paar uur niet meer. Heb ik al heel vaak met schoenen gehad ook.Ahaa oké tip: doe in de winkel de bh aan en doe daarna je schoenen uit en aan. Lijkt een hoop gedoe maar een bh is duur en als hij je gebuk en getrek in de winkel doorstaat en nog lekker zit is de kans groter dat ie thuis ook nog aardig zit.
Ik heb een keer een Breitling horloge aangeschaft voor maar liefst 8800 euro. Hij glom alle kanten op en was op zijn minst ontzettend opvallend en dik. En in de kroeg trok het allerlei kamperige types aan die wilden weten hoeveel ik er voor betaald had en dan zei ik om er van af te zijn dat het een goeie nepper was. Als je hem per ongeluk iets te hard stootte was je minimaal 500 euro lichter; het glas ging beslaan aan de binnenkant wat betekende dat ie niet meer waterdicht was. En moest ie met ie naar een speciale Breitling service point om het weer waterdicht te maken en minimaal 6 weken kwijt en is vier keer gebeurt..... Hoofdpijn jankverhaal, ben blij dat ik er van af ben.
BUUUUUUUUURRRRRRRRPPP
quote:KroegFilosoof schreef op 20 februari 2017 @ 09:13:

Ik heb een keer een Breitling horloge aangeschaft voor maar liefst 8800 euro. Hij glom alle kanten op en was op zijn minst ontzettend opvallend en dik. En in de kroeg trok het allerlei kamperige types aan die wilden weten hoeveel ik er voor betaald had en dan zei ik om er van af te zijn dat het een goeie nepper was. Als je hem per ongeluk iets te hard stootte was je minimaal 500 euro lichter; het glas ging beslaan aan de binnenkant wat betekende dat ie niet meer waterdicht was. En moest ie met ie naar een speciale Breitling service point om het weer waterdicht te maken en minimaal 6 weken kwijt en is vier keer gebeurt..... Hoofdpijn jankverhaal, ben blij dat ik er van af ben. Hoe kwam je er ik om voor dat bedrag een horloge te kopen? Ik ben momenteel ook op p zoek naar iets anders (draag nu het tweede horloge in mijn volwassen leven) en de vorige horloges hebben niet meer dan 100,- euro gekost. Nu dacht ik: misschien moet ik het mijzelf gewoon eens gunnen om iets duurder en luxer te gaan. Ik durf die drempel alleen nog steeds niet over. 8800 voor een horloge? Ik vraag mijzelf echt af hoe je ooit tot dat punt kan komen dat je kan denken: ja en ik vind het voor mijzelf ook echt de moeite waard! Is geen kritiek verder, ik vraag me alleen af waarom ik over mijzelf alleen maar blijf denken: meer dan een Oozo/Fossil typetje ben je toch niet. Of met kleding, of met sieraden etc. Hoe kun je drempellozer worden?
Ik ben daar ook wel nieuwsgierig naar
Een huis met ex, met verlies verkocht, skeelers een gitaar, digitale camera, een mooi uitziende Alfa zonder garantie, te goedkope nikes, nu een stuk wijzer. Huis, Alfa en Nikes in de catagorie niets is wat het lijkt. Skeelers, gitaar en camera, gebrek aan motivatie.
quote:Aurora_Australis schreef op 20 februari 2017 @ 08:38:

[...]

Ahaa oké tip: doe in de winkel de bh aan en doe daarna je schoenen uit en aan. Lijkt een hoop gedoe maar een bh is duur en als hij je gebuk en getrek in de winkel doorstaat en nog lekker zit is de kans groter dat ie thuis ook nog aardig zit.

Heb ik wel degelijk gedaan want er zat een bijpassende slip bij (gepast over eigen slip uiteraard). Na een paar uur beginnen die beugels ergens te duwen met als gevolg een rode pijnlijke plek.

Zuur zeg van dat horloge! Precies een smartphone, veel geld en gevoelig scherm. Heb deze keer ook wat meer uitgegeven aan een horloge, 't is te zeggen, vriend want was voor verjaardag. Van de vorige was het scherm helemaal gekrast, moet wel erbij vertellen dat ik die constant droeg en al 10 jaar had. Deze zou een kraswerend scherm hebben. We zullen zien hé ...
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
quote:Auditor schreef op 18 februari 2017 @ 07:33:

De ergste: een maatpak (dus een echt op mijn maten gemaakt pak) dat nooit lekker heeft gezeten, ook niet na hermaken en zelfs een heel nieuw jasje. Hangt nu al meer dan een jaar in de kast en nog nooit gedragen. Alles bij elkaar zo'n €800 aan uitgegeven. En een eerder gemaakt pak én een los jasje bij dezelfde zaak zijn fantastisch.

Ooohh jaaa... een máátpak! Dat heb ik ook. Hilarisch. Past dus echt nooit. Eerst past het héél even.. daarna is het ontzettend lang te klein, dan past het weer heeeeeel even (maar dat had je niet door omdat het ergens in een hoes achterin je kast hangt) en daarna is het ding weer best lang te groot. En dan natuurlijk weer te klein. En eigenlijk ook alweer outdated. Heb het ding denkt ik 10x aangehad. Hooguit. Gelukkig was het een cadeau van m'n werk omdat ik zulke geweldige dingen gedaan had hahaha
He? Maar hoe kan dat dan?
quote:clemance schreef op 20 februari 2017 @ 17:56:

He? Maar hoe kan dat dan?Ik schommel over de maanden / jaren heen altijd wel wat kilo's. Vier meer of vier minder.. dan zit het meteen niet lekker meer. Het is echt helemaal gevormd naar de maat die je op dat moment had. Niks geen vergevingsgezinde stretch ofzo.
Een womanizer. Dik duur, men beloofd gouden orgasmes en dan veel achter is elkaar.

Ik vind m verschrikkelijk, veel achter elkaar? Nee, na 10 seconden wil je echt niet meer. Verkopen op marktplaats is niet echt een optie
Mijn skischoenen . 370 euro verder en huilend van de pijn de piste af. Ik ski al 20 jaar op oude achter instappers maar die gingen eigenlijk ook niet meer. Dus ik bij de plaatselijke skijuwelier schoenen gekocht die door middel van warmte op maat gemaakt zijn. Wat een k-dingen. Na 5 minuten al dode tenen en een rechterkuit die verkrampt. Nu staan ze hier bij de oostenrijkse skiwinkel die me wist te vertellen dat ze het bij de skijuwelier in NL helemaal fout hadden gedaan. Voor 40 euro worden ze nu wijder gemaakt. Morgenochtend mag ik ze weer ophalen. Ik ben benieuwd.

En dan vind ik het skigebied waar ik nu zit ook nog eens stom. Veel te druk en geen fijne pistes.
quote:bibaboe schreef op 20 februari 2017 @ 18:02:

[...]

Ik schommel over de maanden / jaren heen altijd wel wat kilo's. Vier meer of vier minder.. dan zit het meteen niet lekker meer. Het is echt helemaal gevormd naar de maat die je op dat moment had. Niks geen vergevingsgezinde stretch ofzo.

Dus eigenlijk zijn maatpakken gewoon kut . Want schommelen tussen 2 kilo (of in jouw geval 4) is heel normaal volgensmij.

Die womanizer, je leest daar inderdaad heel veel goede dingen over. Dat is met lucht toch? Wel zuur, dat ding is duur en je kunt hem idd niet meer verkopen
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
quote:KroegFilosoof schreef op 20 februari 2017 @ 09:13:

Ik heb een keer een Breitling horloge aangeschaft voor maar liefst 8800 euro. Hij glom alle kanten op en was op zijn minst ontzettend opvallend en dik. En in de kroeg trok het allerlei kamperige types aan die wilden weten hoeveel ik er voor betaald had en dan zei ik om er van af te zijn dat het een goeie nepper was. Als je hem per ongeluk iets te hard stootte was je minimaal 500 euro lichter; het glas ging beslaan aan de binnenkant wat betekende dat ie niet meer waterdicht was. En moest ie met ie naar een speciale Breitling service point om het weer waterdicht te maken en minimaal 6 weken kwijt en is vier keer gebeurt..... Hoofdpijn jankverhaal, ben blij dat ik er van af ben.

8.800 euro voor een horloge???

Was dat ding van goud? Zaten er 7 diamanten in?

En voor 8.800 euro verwacht ik wel een glaasje dat tegen een stoot kan.
quote:dannas schreef op 20 februari 2017 @ 18:17:

Mijn skischoenen . 370 euro verder en huilend van de pijn de piste af. Ik ski al 20 jaar op oude achter instappers maar die gingen eigenlijk ook niet meer. Dus ik bij de plaatselijke skijuwelier schoenen gekocht die door middel van warmte op maat gemaakt zijn. Wat een k-dingen. Na 5 minuten al dode tenen en een rechterkuit die verkrampt. Nu staan ze hier bij de oostenrijkse skiwinkel die me wist te vertellen dat ze het bij de skijuwelier in NL helemaal fout hadden gedaan. Voor 40 euro worden ze nu wijder gemaakt. Morgenochtend mag ik ze weer ophalen. Ik ben benieuwd.

En dan vind ik het skigebied waar ik nu zit ook nog eens stom. Veel te druk en geen fijne pistes.

Is het nu al druk op de pistes ja? Ik gong met mijn ouders vroeger altijd naar Oostenrijk ivm de gezelligheid, maar de pistes vonden wij altijd al klote. Sneeuw was gewoon vaak slecht (pap of poeder). En idd die drukte..

Wij zijn toen een aantal jaren naar Zwitserland gegaan. In de avond is er niet veel leven meer op straat, maar de sneeuw is daar echt vrijwel altijd geweldig en uiteindelijk kom je daar toch voor. Hangt wel een hoger prijskaartje aan, maar puur voor de pistes is het dat wel waard.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Ik heb een vrij dure chi stijltang gekocht die ik eigenlijk nooit gebruik omdat mijn haar nu een lengte heeft dat het automatisch steil valt.

Maargoed mocht ik het ooit korter willen dan komt hij weer van pas.
quote:aquake82 schreef op 19 februari 2017 @ 22:17:

[...]

Hij bedoelt het wel goed hoor. Ben nogal goed voorzien en normaal gezien zouden beugel BH's meer steun moeten geven. Kan best zijn maar enige wat ik ondervind is dat die beugels altijd wel ergens duwen. Gevalletje goed zitten in de winkel maar eenmaal thuis na een paar uur niet meer. Heb ik al heel vaak met schoenen gehad ook.Ik zou de beugels eruit slopen. Klein knipje en je trekt ze eruit.
Ok...Quooker, of hoe schrijf je het. 1500 euro en ik bleef mijn handen maar verbranden, wat niet kon. Handig voor een kopje thee, maar niet als je de blaren aan je duim hebt hangen van de keren ervoor.
quote:Muurhanger schreef op 20 februari 2017 @ 18:22:

[...]

Is het nu al druk op de pistes ja? Ik gong met mijn ouders vroeger altijd naar Oostenrijk ivm de gezelligheid, maar de pistes vonden wij altijd al klote. Sneeuw was gewoon vaak slecht (pap of poeder). En idd die drukte..

Wij zijn toen een aantal jaren naar Zwitserland gegaan. In de avond is er niet veel leven meer op straat, maar de sneeuw is daar echt vrijwel altijd geweldig en uiteindelijk kom je daar toch voor. Hangt wel een hoger prijskaartje aan, maar puur voor de pistes is het dat wel waard.Ik vind Zwitserland geweldig maar niet te doen qua budget. Maar als de kinderen niet meer op les hoeven, gaan we daar weer heen.
quote:biobitch1984 schreef op 20 februari 2017 @ 18:15:

Een womanizer. Dik duur, men beloofd gouden orgasmes en dan veel achter is elkaar.

Ik vind m verschrikkelijk, veel achter elkaar? Nee, na 10 seconden wil je echt niet meer. Verkopen op marktplaats is niet echt een optie Daar was ik stiekum wel nieuwschierig naar, slurpt zo'n ding niet ?
For whom the bell tolls
quote:MsMuscle50enmeer schreef op 20 februari 2017 @ 18:31:

Ok...Quooker, of hoe schrijf je het. 1500 euro en ik bleef mijn handen maar verbranden, wat niet kon. Handig voor een kopje thee, maar niet als je de blaren aan je duim hebt hangen van de keren ervoor.Ohh.. herkenbaar! Het zou zgn. een soort sproeistand hebben, geheel ongevaarlijk, duh... Ook blaren hier en met kinderen in huis heb er snel afscheid van genomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven