echtscheiding en studerend kind
woensdag 19 oktober 2016 om 21:06
woensdag 19 oktober 2016 om 21:12
quote:Annelleke schreef op 19 oktober 2016 @ 21:09:
Studiefinanciering is toch afgeschaft? Hij kan wel lenen als hij wil.
Ja, dat dacht ik ook.
En, geen aardige vraag, ik weet het, maar een 19-jarige die geen bijbaan kan vinden? Ik geloof niet dat ik in mijn omgeving ook maar één tiener weet die geen bijbaantje heeft.
Studiefinanciering is toch afgeschaft? Hij kan wel lenen als hij wil.
Ja, dat dacht ik ook.
En, geen aardige vraag, ik weet het, maar een 19-jarige die geen bijbaan kan vinden? Ik geloof niet dat ik in mijn omgeving ook maar één tiener weet die geen bijbaantje heeft.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
woensdag 19 oktober 2016 om 21:12
€200 is al vrij netjes toch? Door mijn vader's inkomen kan ik geen aanvullende beurs krijgen, maar ik krijg ook helemaal niks van hem (na een ruzie die nu al 1,5 jaar duurt, eerste jaar heeft hij collegegeld betaald). Ik weet niet waarom je zoon geen baan heeft, maar als student is er altijd wel wat te vinden (studentchauffeur, horeca, bijles geven, schoonmaken etc). Supermarkten ofzo zullen waarschijnlijk niet meer lukken, maar ik denk dat hij/jullie je beter kan/kunnen focussen op het zoeken van een baan in plaats van een vader meer dwingen te betalen terwijl hij al vrij ruim bijdraagt.
woensdag 19 oktober 2016 om 21:16
Nee. Hij is verplicht die 200 euro bij te dragen. Dat kind studeert maakt niet dat hij meer moet bijdragen. En geen bijbaan vinden!? Hier hebben de drie boven de 16 allemaal een bijbaan. Die Verplichten we als ouders ook. Niet voor de studie, die betalen wij, maar voor andere dingen. Zoals hun telefoon abo en extraatjes.
Studiefinanciering bestaat niet meer, alles is nu een lening. Dus kan kind een lening aangaan net als het gros van de studenten.
Studiefinanciering bestaat niet meer, alles is nu een lening. Dus kan kind een lening aangaan net als het gros van de studenten.
woensdag 19 oktober 2016 om 21:18
quote:Planner2016-2 schreef op 19 oktober 2016 @ 21:13:
[...]
Aanvullende beurs bestaat nog wel, maar dat is afhankelijk van het inkomen van de ouders.
Als het om de aanvullende beurs gaat vind ik het eigenlijk maar gezeur, zeker als pa al €200 bijdraagt. Dat is al het volledige collegegeld + boeken. Dat is dan inderdaad alimentatie, maar dat kan prima voor de studie worden gebruikt.
Dat wordt dan toch werken.
[...]
Aanvullende beurs bestaat nog wel, maar dat is afhankelijk van het inkomen van de ouders.
Als het om de aanvullende beurs gaat vind ik het eigenlijk maar gezeur, zeker als pa al €200 bijdraagt. Dat is al het volledige collegegeld + boeken. Dat is dan inderdaad alimentatie, maar dat kan prima voor de studie worden gebruikt.
Dat wordt dan toch werken.
woensdag 19 oktober 2016 om 21:19
https://www.ouders.nl/art ... ngmeerderjarigen-18-21-jr
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
woensdag 19 oktober 2016 om 21:20
woensdag 19 oktober 2016 om 21:20
Ik bedoelde ook aanvullende beurs..Dus ex is dat niet verplicht???
Zoonlief is nogal laks kwaliteit zoeken....heb hem ook al aangespoord. ..maar tis elke keer maar voor een paar weken
dus het komt er op neer dat de alimentatie zo blijft en wettelijk ...zoo geen recht heeft op aanvullende beurs..omdat ex teveel verdient...en ex niets hoeft....maar wel mag bijdragen?
Zoonlief is nogal laks kwaliteit zoeken....heb hem ook al aangespoord. ..maar tis elke keer maar voor een paar weken
dus het komt er op neer dat de alimentatie zo blijft en wettelijk ...zoo geen recht heeft op aanvullende beurs..omdat ex teveel verdient...en ex niets hoeft....maar wel mag bijdragen?
woensdag 19 oktober 2016 om 21:21
quote:memaria schreef op 19 oktober 2016 @ 21:20:
Dan snap ik zijn vader ook. Opbokken zeg en je gaat maar werken voor je geld. Niet werken betekent dus geen geld. Verder niet zeiken.
Dan snap ik zijn vader ook. Opbokken zeg en je gaat maar werken voor je geld. Niet werken betekent dus geen geld. Verder niet zeiken.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
woensdag 19 oktober 2016 om 21:22
dus het komt er op neer dat de alimentatie zo blijft en wettelijk ...zoo geen recht heeft op aanvullende beurs..omdat ex teveel verdient...en ex niets hoeft....maar wel mag bijdragen?Dus je ex moet opdraaien voor het feit dat jullie zoon te lui is om een baantje te zoeken?
dus het komt er op neer dat de alimentatie zo blijft en wettelijk ...zoo geen recht heeft op aanvullende beurs..omdat ex teveel verdient...en ex niets hoeft....maar wel mag bijdragen?Dus je ex moet opdraaien voor het feit dat jullie zoon te lui is om een baantje te zoeken?
woensdag 19 oktober 2016 om 21:22
quote:Enn schreef op 19 oktober 2016 @ 21:19:
https://www.ouders.nl/art ... ngmeerderjarigen-18-21-jrAls ik het goed begrijp is alimentatie dus genoeg?
https://www.ouders.nl/art ... ngmeerderjarigen-18-21-jrAls ik het goed begrijp is alimentatie dus genoeg?
woensdag 19 oktober 2016 om 21:23
dus het komt er op neer dat de alimentatie zo blijft en wettelijk ...zoo geen recht heeft op aanvullende beurs..omdat ex teveel verdient...en ex niets hoeft....maar wel mag bijdragen?Het kind wil geen extra geld, anders zou hij wel werken. Dus waar maak je je druk om?
dus het komt er op neer dat de alimentatie zo blijft en wettelijk ...zoo geen recht heeft op aanvullende beurs..omdat ex teveel verdient...en ex niets hoeft....maar wel mag bijdragen?Het kind wil geen extra geld, anders zou hij wel werken. Dus waar maak je je druk om?
woensdag 19 oktober 2016 om 21:24
woensdag 19 oktober 2016 om 21:26
woensdag 19 oktober 2016 om 21:29
woensdag 19 oktober 2016 om 21:29
quote:memaria schreef op 19 oktober 2016 @ 21:26:
Jullie hebben gelijk...Dit is ook wel erg makkelijk zo...maar wettelijk gezien kan er geen studiebijdrage geëist worden van ex?
Ik zie wel waar je kind het handje ophouden en niet willen werken vandaan heeft...
Je ex draagt al bij met alimentatie. Van 200 euro kan het gehele collegegeld worden betaald.
Jullie hebben gelijk...Dit is ook wel erg makkelijk zo...maar wettelijk gezien kan er geen studiebijdrage geëist worden van ex?
Ik zie wel waar je kind het handje ophouden en niet willen werken vandaan heeft...
Je ex draagt al bij met alimentatie. Van 200 euro kan het gehele collegegeld worden betaald.