Geld & Recht alle pijlers

een spaarrekening waar ik niets van weet?

07-01-2011 10:58 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren keek ik even op mijn rekening. Er was 6,65 bijgeschreven van een spaarrekening van een andere bank. Rente volgens de omschrijving.

Ik ben me helemaal niet bewust van een spaarrekening bij die bank! Ik weet wel dat ik een tijdje geleden een formulier kreeg van die betreffende bank waarop ik rekeningnummer moest invullen maar ik ben er eigenlijk vanuit gegaan dat dat om een oude spaarloonregeling ging.

Ik heb die bank gebeld, ze bevestigen dat het echt om een spaarrekening gaat maar verder kunnen ze niets zeggen.

Heeft iemand een idee hoeveel geld er ongeveer op zou staan? N.A.V. het rentebedrag?

Uiteraard kan ik naar de bank toe gaan om opheldering te vragen, maar ik vind het zoiets vreemds, dat ik toch hier even vast de vraag stel
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Geen idee, maar eh.. mooi meegenomen! (Dit overkomt mij dan weer nooit.. :(
Ik denk dat er al gauw een miljoen opstaat gezien de rente
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Euuh, even rekenen?

Als je uitgaat van een vrij gemiddelde 2 procent rente dan zal er net even meer dan 300 euro op de rekening staan.
Niet goed gelezen.. Maar een bank moet toch kunnen zien of wat met rekeningen.
Het gras aan de overkant is niet groen.
gemiddeld zou dat bedrag rond de 200 euro liggen...

Gemiddelde rente die je nu krijgt is 3% (ik weet niet welke bank jij hebt dus heb het gemiddelde genomen)

Nou 6.65 zou dan 3 % zijn.

6.65 x 100% = 665

665/3% = ¤221.66

Weet niet of k het goed heb uitgerekend maar lijkt mij de meest logische manier... hihi
Met een rente van 6,65 zal er wel niet veel op staan....maar leuk is het wel: Er nu achter komen wat voor rekening het is!
Of het is een spaarrekening met een extreem lage rente en er staat en fortuin op .
quote:Kampen86 schreef op 07 januari 2011 @ 11:03:

Niet goed gelezen.. Maar een bank moet toch kunnen zien of wat met rekeningen.

LE.ZEN! Heeft ze al gedaan nl.

EDIT: Toen ik je quote zag ik nog de andere tekst...grappig!

Post is dus niet meer van toepassing
Als ik zie wat er bij mij wordt bijgeschreven met een spaarrekening van 3000 ofzo, kan het nooit veel meer zijn dan tweehonderd euro.

Toch fijn als je daar "zomaar" over kunt gaan beschikken
dat is de rente die je over je gespaarde spaarloon krijgt. Die wordt over het algemeen overgemaakt naar je lopende rekening.
quote:JOJO1 schreef op 07 januari 2011 @ 11:05:

dat is de rente die je over je gespaarde spaarloon krijgt. Die wordt over het algemeen overgemaakt naar je lopende rekening.

Nee... want ik heb de bank gebeld en die hebben bevestigd dat het om een gewone spaarrekening gaat... en niet om een spaarloonrekening.

Alleen mogen ze telefonisch niet meer doorgeven ivm privacy
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
en nee, ik had ook geen fortuinen verwacht hoor.. maar 200 euro die ineens tot je beschikking staat is toch mooi!
Nou goed weet je wat je dan doet?

Dan ga je even naar de bank!
quote:Gebakje21 schreef op 07 januari 2011 @ 11:12:

Nou goed weet je wat je dan doet?

Dan ga je even naar de bank!

Als je mijn OP beter leest dan zie je dat ik dat zelf ook wel snap.. alleen heb ik daar op zijn vroegst pas volgende week donderdag een mogeljkheid toe, en dus stelde ik hier de vraag.

Vrolijkerd
quote:Gebakje21 schreef op 07 januari 2011 @ 11:03:

gemiddeld zou dat bedrag rond de 200 euro liggen...

Gemiddelde rente die je nu krijgt is 3% (ik weet niet welke bank jij hebt dus heb het gemiddelde genomen)

Nou 6.65 zou dan 3 % zijn.

6.65 x 100% = 665

665/3% = ¤221.66

Weet niet of k het goed heb uitgerekend maar lijkt mij de meest logische manier... hihi
wat wil je nu gebakje? Dat ik na jou eerste post het topic direct sluit ofzo? Doe eens even gewoon zeg... djiezz
Als het gaat om een oude spaarloonrekening maar die is omgezet in een gewone spaarrekening omdat de vier jaar om zijn??
huh, nee natuurlijk niet.

Maar je schrijft toch ook niet dat je pas donderdag naar de bank kan, en dan zeg je dat ik niet goed lees, terwijl ik juist de "moeite" nam om je even een indicatie te geven...djiezz graag gedaan hoor!
Gebakje, 3% is momenteel erg veel, met 2,5% mag je echt in je handen knijpen.

En of de rente klopt. Ligt eraan of dit jaarlijks wordt berekend of per kwartaal bijvoorbeeld. Ligt dus echt aan de soort spaarvorm. Bij spaarloon is het jaarlijks in januari.

Wij kunnen dus niet zinnigs zeggen over het bedrag wat op de rekening staat.

Op basis van het verhaal van TO , vind ik spaarloon het meest logische. Ook gezien de papaieren die ze heeft moeten invullen. Maar dat is het niet zegt TO. Van spaarloon krijg je een rekeningafschrift.

Als je geen rekeningafschrift ontvangt, ga dan met een geldig legitimatie bewijs naar de bank.
Gebakje moet een schop onder haar reet en en ban want gebakje is een vervelend sujet.
Is een spaarloonrekening. Echt waar.
quote:Paque_ schreef op 07 januari 2011 @ 11:45:

Gebakje moet een schop onder haar reet en en ban want gebakje is een vervelend sujet.Paque, hierbij toch het dringende verzoek om mij nu met rust te laten, ik negeer jou opmerkingen (die overigens constant off topic zijn naar mij toe) de laatste dagen ook. Het bevalt me prima en ik denk dat het jou ook zal doen! Geniet van je zwangerschap!!
quote:Gebakje21 schreef op 07 januari 2011 @ 11:53:

[...]

Paque, hierbij toch het dringende verzoek om mij nu met rust te laten, ik negeer jou opmerkingen (die overigens constant off topic zijn naar mij toe) de laatste dagen ook. Het bevalt me prima en ik denk dat het jou ook zal doen! Geniet van je zwangerschap!!Dat maak ik zelf wel uit dame. Jouw reacties in topics zijn buiten proportie en onnodig. Je weet je hier niet te gedragen en daar zeg ik wat van.
quote:Paque_ schreef op 07 januari 2011 @ 11:58:

[...]

Dat maak ik zelf wel uit dame. Jouw reacties in topics zijn buiten proportie en onnodig. Je weet je hier niet te gedragen en daar zeg ik wat van.Hou het dan ON topic dan mag je reageren, en niet zeggen dat ik "geschopt" moet worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven