Geld & Recht alle pijlers

eenzijdig scheiden en verkoop huis

05-07-2011 08:14 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi. mijn partner wil niet meewerken aan onze scheiding. Eerst wel en dan weer niet. Het betekent dat ons huis verkocht moet worden omdat we er afzonderlijk niet ik kunnen blijven wonen.

We hebben geen kinderen.

Omdat ik zo niet verder wil heb ik op advies van een advocaat de procedure opgestart om hem te laten dagvaarden om de verkoop van de woning met toestemming van de rechter te verkopen.

Ik vind het verschrikkelijk dat het op deze manier moet, maar we kunnen zo niet verder. Hij vind van wel, hij heeft geen last van mij zegt hij. Wie heeft er ervaring met deze procedure.

Of goede tips.

Bedankt alvast
een vriendin van mij heeft dat anderhalf jaar geleden gedaan. Het was niet de leukste tijd voor haar om mee te maken maar was wel hard nodig.

zorg in ieder geval dat je iemand hebt die je bij kan staan naast je advocaat.

Mijn vriendin had haar zwager die met haar meeging naar alle afspraken bij de advocaat, bank, rechtbank etc etc.

Dit alleen al om te zorgen dat je in je emoties iets niet helemaal begrijpt of juist mee krijgt
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Vervelende situatie! Gelukkig geen ervaring mee, bij mij was dreigen met een rechtzaak voor zo'n machtiging gelukkig voldoende (weliswaar met een brief van een advocaat).

Ik heb toen ook richting ex aangegeven dat het huis zowieso verkocht zou worden, met zijn handtekening of zonder waarbij ook hij in het laatste geval juridische kosten zou krijgen.

De situatie stond ten wel meteen op scherp en de rest van de communicatie is via advocaten gelopen wat veel geld heeft gekost. Maar anders had ik nu nog met dat huis gezeten en mogelijk ook een schuld omdat hij het niet zo nauw nam met zijn betalingsverplichtingen.

Nadat hij had toegegeven mee te werken aan de verkoop hebben we wel discussie gehad over de vraagprijs (die wilde hij absurd hoog stellen) en welke makelaar (niet-nvm buiten de regio had zijn voorkeur).

Wellicht kun je met je advocaat overleggen in hoeverre dat in de eerste rechtzaak al af te spreken is? Ook kun je een dwangsom laten aanvragen / vaststellen voor als hij op de een of andere manier toch niet meewerkt aan de verkoop (bijv. door bezichtigingen te frustreren en anders ben je nog een rechtzaak verder).

Sterkte!
Ik hoop ook dat dit voor hem de trigger is om in te zien dat dit zo niet verder kan.

Het is al zo vervelend om je partner na zo'n lange tijd te vertellen dat je niet samen verder willen. Hij is nu alleen op vakantie en als hij terug is hoop ik dat hij om tafel wil om alles in overleg af te ronden.

Ik heb hem ook voor het blok gezet nadat hij eerst zelf aan mij gevraagd had om het netjes in overleg op te lossen. Zodat het veel overbodige kosten bespaard. Na een aantal makelaar waarbij eruit kwam dat de vraagprijs niet zo hoog is als verwacht begon hij dit gedrag te vertonen.

Hij is gewoon boos en gekwetst. Hoop maar dat de vakantie hem een ander kijk op de situatie geeft en dat we het zonder rechter op kunnen lossen. Advocaat zegt dat je dit gewoon wint.
Hij is dus inmiddels terug van vakantie. Hij reageerde verward en boos op de brief. Heb gezegd dat hij maar naar zijn advocaat moest gaan en ik hoop dat hij dat gedaan heeft.

Ik ben de volgende dag naar mijn werk gegaan en hij heeft er tot op heden niets meer over gezegd.

Hij is vriendelijk en beleefd. Op zo'n manier dat ik er bijna de kriebels van krijg.

Ik hoop maar de dagvaardiging snel verloopt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven