Geld & Recht alle pijlers

Eindafrekening kinderopvangtoeslag

31-05-2019 22:37 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er al mensen die de eindafrekening van de KOT binnen hebben? Ik ben benieuwd of het wat sneller is dan vorig jaar. Toen duurde het heel lang, pas eind 2018. Dus ben even nieuwsgierig of jullie het al hebben ;-)
Alle reacties Link kopieren
Deze week eindelijk het bericht gekregen dat we bijna 2000 terug krijgen. Dagtekening 4 oktober. Dus dan denk ik dat het 20 oktober wordt gestort.
Alle reacties Link kopieren
marilene26 schreef:
21-09-2019 22:43
Deze week eindelijk het bericht gekregen dat we bijna 2000 terug krijgen. Dagtekening 4 oktober. Dus dan denk ik dat het 20 oktober wordt gestort.
Nee dat krijg je rond 4 oktober al. Want de uitbetalingen van de 20ste zijn de reguliere betalingen van het lopende jaar.
Definitieve jaren gaan in andere batchrondes mee en hebben daarom een andere betaaldatum.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook nog geen bericht ontvangen. Vorig jaar in juli. Zo lang hebben ze niet meer, beslissing moet voor het eind van dit jaar binnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
ieneminnie schreef:
20-10-2019 22:17
Wij hebben ook nog geen bericht ontvangen. Vorig jaar in juli. Zo lang hebben ze niet meer, beslissing moet voor het eind van dit jaar binnen zijn.
Ik hoop het voor je. Maar het termijn wat je noemt geldt alleen voor toeslag aanvragers (en hun toeslagpartner) die geen belastingaangifte plicht hebben ( art 19 lid 2 Awir).

Als aanvrager en toeslagpartner wel belastingaangifte plichtig zijn, dan moet de definitieve toeslag binnen zes maanden worden afgegeven nadat de inkomstenbelasting het inkomen definitief heeft vastgesteld (art 19 lid 1 Awir). Maar als aanvrager of toeslagpartner uitstel heeft ingediend om belastingaangifte te doen, kan het dus veel langer duren.

Maar de belastingdienst Toeslagen kan ook nog een informatieverzoek sturen naar de toeslagaanvrager omdat ze of geen gegevens van de kinderopvangorganisatie hebben, of het vermoeden hebben dat die onjuist zijn, of omdat ze geen informatie hebben over gewerkte uren, of doelgroepstatus van de toeslagaanvrager en evt partner.
In dat geval mogen ze ook het termijn verlengen (art 19 lid 3 Awir)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven