Geld & Recht alle pijlers

Eindafrekening Nuon

05-05-2010 13:55 35 berichten
Ik zit met angst en beven te wachten op de eindafrekening van de Nuon. Bij ons komt die altijd pas in mei, volgens mij best laat.

Omdat we dit jaar een koude winter hadden en de gasprijzen flink zijn gestegen hou ik mijn hart vast.

Wie heeft hem al gehad en viel het mee, of tegen?

Vorig jaar stonden we quitte en is het maandbedrag verlaagd, waar ik niet blij mee ben.
Dank voor de reacties; Carrie, ook voor jullie dus een meevaller!

Ik heb inmiddels opgezocht hoe en wat en hebben vorig jaar in juni de meterstand moeten doorgeven. Net de standen bekeken alvast, maar kan daar niet uit opmaken of dat verbruik geld gaat kosten of niet. Moet maar wachten tot juli, helaas.
Alle reacties Link kopieren
quote:Julus schreef op 05 mei 2010 @ 23:00:

Dank voor de reacties; Carrie, ook voor jullie dus een meevaller!

Ik heb inmiddels opgezocht hoe en wat en hebben vorig jaar in juni de meterstand moeten doorgeven. Net de standen bekeken alvast, maar kan daar niet uit opmaken of dat verbruik geld gaat kosten of niet. Moet maar wachten tot juli, helaas.

Kun je niet op de vorige jaarafrekening kijken hoeveel jullie toen verbruikt hebben en dat vergelijken met het verbruik t.m. nu?

Als het goed is staan de oude meterstanden ook op de eindafrekening van vorig jaar.
Layla, ja die gegevens heb ik, maar dat zegt mij verder niet zoveel. Als je van bijv. 1100 naar 1300 gaat, wat zegt dat dan over het verbruik?? Geen idee.

En al helemaal niet wat en of ik moet bijbetalen. Kun je dit ergens nagaan dan?

Ik ga op vakantie, dus als ik een week niet meer reageer dan is dat de reden. Scheelt wel in energieverbruik .
Wij zijn verhuisd en namen het voorschot van de vorige eigenaar over. Kregen in oktober ruim 600 euro terug en hoefden het eerste maandbedrag niet te betalen! (wel bij Essent)

Dit jaar is ons voorschot met 35 euro verlaagd. En daar ben ik in dit geval wel blij mee.
Ik schrijf trouwens iedre 1e van de maand de meterstanden en waterstand op. Dan heb ik er overzicht over. En dan kun je ook vergelijken met voorgaande jaren en zo zelf ene beetje een schatting maken.

De gasprijzen zijn trouwens sterk gedaald, dus ik denk dat het wel voor je mee zal vallen.
@ Julus: ik begrijp dat je de tarieven voor 3 jaar hebt vastgezet.

Dat betekent dat jij drie jaar lang (=de looptijd van het contract), per m3 gas en kwh elektra een vast bedrag betaald.

Kijk eens op je afrekening van vorig jaar, als het goed is staat daar aangegeven op welke datum je welke standen hebt doorgeven en hoeveel je dan verbruikt hebt.

Stel dat je toen de stand 1100 hebt doorgegeven en de stand nu 1300 is dan heb je dus 200 verbruikt. Als op de afrekening van vorig jaar stat dat je verbruik toen 150 was moet je dit jaar meer betalen. Als er staat 250 dan heb je kans dat je iets terug krijgt.

Deze berekening zegt niet alles omdat je naast het pure verbruik (met vaste tarieven) ook vast bedragen betaald voor je aansluiting (kan wel veranderd zijn) en belasting betaald over je gebruik (idem).

Kan je hier iets mee?
Kaatje, dank je, dat is inderdaad duidelijk(er) voor mij. Dit soort dingen is niet mijn sterkste kant. Ik ga even mijn online afrekeningen in kijken.

Dotje, wat goed dat je dat elke maand doet, ik ben daar vrees ik te lui voor. Ben altijd al blij als ik de administratie een beetje bij kan houden. Hoop voor jou ook dat het weer een mazzeltje voor jullie wordt.
Even laten weten hoe het is afgelopen; met een sisser. Had het niet verwacht, maar we krijgen geld terug. En wederom is het maandbedrag verlaagd, dat moet ik nog laten aanpassen om te voorkomen dat we terug moeten betalen volgend jaar.
Nou, mooi toch?

Ik had het helemaal leuk. Ik zit bij oxxio en kreeg 350 euro terug. Nou, fijn, ben er mooi van gaan shoppen. Een week later kreeg ik nog een eindafrekening van oxxio, bleek dat ze gas en elektra apart afrekenen, moest ik 450 euro bijbetalen!!

Ahem, foutje dus....

Haha, volgende keer toch beter op de afrekening kijken of het wel om gas EN elektra gaat.
Wij zijn vorigjaar in een nieuwbouwhuis gaan wonen en kregen 800 euro terug.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven