En nu? Wachten of zelf actie ondernemen?
zondag 27 juni 2010 om 17:03
Wij kregen begin mei een brief van een incassobureau. We zouden een aantal facturen van de KPN niet hebben betaald. Na een hele hoop navraag(want er stond niks in de brief) zou het om 4 facturen gaan, lopend van begin 2008 tot halverwege 2009. Ik weet vrijwel zeker dat we die facturen nooit hebben gekregen, het gaat om bedragen die ons volkomen onbekend voorkomen en we kunnen er helemaal niets van terugvinden in onze administratie die altijd keurig op orde is.
We hebben navraag gedaan bij onze rechtsbijstandsverzekering, die ons vertelde dat we de vordering moeten betwisten. Dat hebben we dus gedaan, aangetekend, met het verzoek om de facturen te overleggen en wel binnen 14 dagen. Keurig bericht terug van het incassobureau, zij zouden het de KPN laten uitzoeken.
Nou niks dus. Niets meer gehoord van het incassobureau, noch van de KPN en we zijn nu bijna 2 maanden verder.
Wat is het verstandigst? Gewoon afwachten of ze er nog op terug komen of weer een aangetekende brief erheen en eisen dat ze nu met die facturen op de proppen komen? Ik wil het graag de wereld uit hebben namelijk. We hebben nog nooit te maken gehad met een incassobureau en het zit me helemaal niet lekker.
We hebben navraag gedaan bij onze rechtsbijstandsverzekering, die ons vertelde dat we de vordering moeten betwisten. Dat hebben we dus gedaan, aangetekend, met het verzoek om de facturen te overleggen en wel binnen 14 dagen. Keurig bericht terug van het incassobureau, zij zouden het de KPN laten uitzoeken.
Nou niks dus. Niets meer gehoord van het incassobureau, noch van de KPN en we zijn nu bijna 2 maanden verder.
Wat is het verstandigst? Gewoon afwachten of ze er nog op terug komen of weer een aangetekende brief erheen en eisen dat ze nu met die facturen op de proppen komen? Ik wil het graag de wereld uit hebben namelijk. We hebben nog nooit te maken gehad met een incassobureau en het zit me helemaal niet lekker.
zondag 27 juni 2010 om 17:07
zondag 27 juni 2010 om 17:15
Wij nemen verschillende diensten af van de KPN. Internet, telefonie en een mobiel abonnement. Deze facturen hebben we altijd gekregen en betaald, daar hebben we de originele facturen nog van en de afschriften. De bedragen zijn maandelijks ongeveer hetzelfde, met enkele euro's verschil. Internet en mobiel gingen automatisch. De bedragen van de niet ontvangen facturen lijken totaal niet op de bedragen die normaal gesproken betaalden. De KPN kon de factuurnummers niet traceren.
En die facturen kwamen niet later, die kwamen helemaal niet.
Maar goed, dat was mijn vraag niet. Moet ik het incassobureau nu sommeren de facturen nu eens te overleggen of gewoon nog langer afwachten?
En die facturen kwamen niet later, die kwamen helemaal niet.
Maar goed, dat was mijn vraag niet. Moet ik het incassobureau nu sommeren de facturen nu eens te overleggen of gewoon nog langer afwachten?
zondag 27 juni 2010 om 17:18
zondag 27 juni 2010 om 17:22
zondag 27 juni 2010 om 17:23
quote:lirio schreef op 27 juni 2010 @ 17:18:
Niks doen. Waarschijnlijk is het een fout van hun kant en hoor je er ook nooit meer wat van. Zodra je weer wat hoort kun je weer actie ondernemen.
En het is geen proces verbaal ....een incassobureau is echt geen schande hoor. Zeker als het zo'n geval is.
Ja, ik weet dat het geen schande is. Maar het voelt wel een beetje zo en het zit me ook niet lekker dat ik niet weet wat voor facturen het zijn. Straks is er iemand op onze naam ergens mee bezig geweest. Maar dan zou diegene daar waarschijnlijk niet mee gestopt zijn.
Het gaat nl om 4 bedragen in anderhalf jaar tijd. Die diensten van de KPN nemen we al 8 jaar onafgebroken af zonder wijzigingen of veranderingen in het contract. Maar ineens houden die bedragen die we zouden moeten betalen ook weer op...
Niks doen. Waarschijnlijk is het een fout van hun kant en hoor je er ook nooit meer wat van. Zodra je weer wat hoort kun je weer actie ondernemen.
En het is geen proces verbaal ....een incassobureau is echt geen schande hoor. Zeker als het zo'n geval is.
Ja, ik weet dat het geen schande is. Maar het voelt wel een beetje zo en het zit me ook niet lekker dat ik niet weet wat voor facturen het zijn. Straks is er iemand op onze naam ergens mee bezig geweest. Maar dan zou diegene daar waarschijnlijk niet mee gestopt zijn.
Het gaat nl om 4 bedragen in anderhalf jaar tijd. Die diensten van de KPN nemen we al 8 jaar onafgebroken af zonder wijzigingen of veranderingen in het contract. Maar ineens houden die bedragen die we zouden moeten betalen ook weer op...
zondag 27 juni 2010 om 17:26
quote:gelukkigmeisje schreef op 27 juni 2010 @ 17:22:
Ik begrijp uit je tweede post dat je elke maand een 'redelijk' bedrag hebt betaald voor de diensten die je afneemt?
(dus niet opeens een paar maanden een lager bedrag ofzo?)
Ik zou er nog wel achteraan gaan. Om bewijs te ontvangen dat het goed zit...anders zou het mij niet lekker zitten...
Ja, met een paar euro verschil ongeveer, niet ineens een veel lager bedrag. De niet ontvangen facturen zijn lager en precies hetzelfde bedrag steeds.
Ik wil idd graag bewijs dat wij niet degenen waren die fout zitten. En als dat wel het geval is, wil ik het graag oplossen.
Ik begrijp uit je tweede post dat je elke maand een 'redelijk' bedrag hebt betaald voor de diensten die je afneemt?
(dus niet opeens een paar maanden een lager bedrag ofzo?)
Ik zou er nog wel achteraan gaan. Om bewijs te ontvangen dat het goed zit...anders zou het mij niet lekker zitten...
Ja, met een paar euro verschil ongeveer, niet ineens een veel lager bedrag. De niet ontvangen facturen zijn lager en precies hetzelfde bedrag steeds.
Ik wil idd graag bewijs dat wij niet degenen waren die fout zitten. En als dat wel het geval is, wil ik het graag oplossen.
zondag 27 juni 2010 om 17:33
Misschien kan je een aangetekende brief naar het incassobureau sturen met daarin (met verwijzing vorige brief) dat er geen facturen zijn overlegd dus dat jij de zaak als afgedaan beschouwt en dat je hier graag een bevestigign van ontvangt?
Weet niet of ze dat laatste doen trouwens (zo niet, dan kun je het er beter uit laten)
Weet niet of ze dat laatste doen trouwens (zo niet, dan kun je het er beter uit laten)
zondag 27 juni 2010 om 17:33
Ik zou ze gewoon bellen of mailen om het uit te zoeken. Ik heb het idee/gevoel dat ze erachter zijn gekomen dat ze een fout hebben gemaakt. Anders hadden ze allang weer op de stoep gestaan! Om precies weten wat er nou aan de hand is, en misschien een excuus te krijgen van hun kant, zou ik het wel uitzoeken als ik jou was.
Succes!
Succes!
zondag 27 juni 2010 om 20:39
Daar hebben wij ook aan gedacht, vooral omdat de KPN de factuurnummers helemaal niet kan herleiden. Maar dat kwam volgens de KPN omdat zij de vordering uit handen hebben gegeven, daardoor hadden zij de gegevens niet meer. Onzin natuurlijk, die moeten ze 7 jaar bewaren, ik neem aan dat ze kopieën hebben. En als zij de facturen niet meer hebben, moet het incassobureau ze hebben. En die verwijzen weer naar de KPN voor die facturen...want zij hebben ze niet.
Overigens hebben we ook nooit herinneringen of aanmaningen van de KPN gehad voor die facturen, maar dat wordt uiteraard niet geloofd.
En de vraag waarom we dan niet afgesloten zijn na al die tijd niet betalen konden ze ook niet beantwoorden. Van een buurman, die wèl regelmatig zijn facturen niet betaald zijn ze daar behoorlijk vlot mee.
Overigens hebben we ook nooit herinneringen of aanmaningen van de KPN gehad voor die facturen, maar dat wordt uiteraard niet geloofd.
En de vraag waarom we dan niet afgesloten zijn na al die tijd niet betalen konden ze ook niet beantwoorden. Van een buurman, die wèl regelmatig zijn facturen niet betaald zijn ze daar behoorlijk vlot mee.
zondag 27 juni 2010 om 21:31
zondag 27 juni 2010 om 22:14
ik neem aan dat er op de brief van het incassobureau een telefoonnummer staat? Pak morgen de telefoon draai het nummer: "goedenmorgen mevrouw, u spreekt met huppeldehuppel. Ik heb op .....2010 een brief van u ontvangen. op ......2010 heb ik u daar een reactie op gezonden. Ik wil graag weten hoe er voor staat. En dan even afwachten op het antwoord.
maandag 28 juni 2010 om 07:25
Nee, bellen doe ik niet meer met die lui. Alles gaat aangetekend via een brief. Telefonisch heb je geen poot om op te staan, bovendien wordt je onbeschoft te woord gestaan en is het enige wat ze kunnen zeggen "we zijn er mee bezig".
Ja, we moeten de Rechtsbijstand maar eens bellen. Probleem is dat er een vrij grote kans is dat ze de zaak niet willen aannemen. De telefoonrekening stond destijds nog op de bedrijfsnaam(al betaalden we prive omdat het bedrijf "slapende" is, man heeft een fulltime baan inmiddels) en niet op onze eigen naam. De meneer van de rechtsbijstand waarschuwde al dat de kans bestond dat ze daarom de zaak niet willen aannemen. Maar advies geven kon hij wel.
Ja, we moeten de Rechtsbijstand maar eens bellen. Probleem is dat er een vrij grote kans is dat ze de zaak niet willen aannemen. De telefoonrekening stond destijds nog op de bedrijfsnaam(al betaalden we prive omdat het bedrijf "slapende" is, man heeft een fulltime baan inmiddels) en niet op onze eigen naam. De meneer van de rechtsbijstand waarschuwde al dat de kans bestond dat ze daarom de zaak niet willen aannemen. Maar advies geven kon hij wel.
donderdag 1 juli 2010 om 11:21
Omdat ik dit uit de wereld wil hebben, daarom. Ik heb er een hekel aan als dit soort zaken onopgelost blijven. En ik heb er ook een hekel aan om onterecht aangemerkt te worden als wanbetaler. En als het niet onterecht is wil ik het gaan betalen. Mooi weer of geen mooi weer.
En ik heb er ook een hekel aan om onbeschoft behandeld te worden door een incassobureau. En zolang het niet opgelost is loop ik nog steeds het risico om lastiggevallen te worden door die lui.
En ik heb er ook een hekel aan om onbeschoft behandeld te worden door een incassobureau. En zolang het niet opgelost is loop ik nog steeds het risico om lastiggevallen te worden door die lui.

maandag 5 juli 2010 om 16:40
Persoonlijk zou ik dit ook liever uit de wereld hebben en niet afwachten. Heb zelf ooit een afwachtende houding aangenomen en hoorde toen bijna een jaar niks meer. En toen kwam er ineens een ander, nóg agressiever incassobureau om de hoek kijken en heb ik van ellende uiteindelijk maar betaald (t ging om een rekening waarvan ik vond dat ik 1/3 (hooguit 30 euro) niet hoefde te betalen, maar daar was dus niet uit te komen. uiteindelijk betaalde ik bijna 150 euro).
woensdag 7 juli 2010 om 15:16
Ook ik zou er achteraan gaan.
Voor hetzelfde geld ligt er volgend jaar weer een brief op de mat en dit alles kan vergaande gevolgen hebben. te denken aan negatieve BKR registratie, deurwaarders en alle andere problemen die hier uit voort komen. Ik zeg; blijven bellen, mailen, schrijven met zowel KPN en het incassobureau en juridisch advies vragen. De wereld uit met dit probleem.
Voor hetzelfde geld ligt er volgend jaar weer een brief op de mat en dit alles kan vergaande gevolgen hebben. te denken aan negatieve BKR registratie, deurwaarders en alle andere problemen die hier uit voort komen. Ik zeg; blijven bellen, mailen, schrijven met zowel KPN en het incassobureau en juridisch advies vragen. De wereld uit met dit probleem.