Geld & Recht alle pijlers

Eneco Business sluit twee keer contract met eigen provider

14-03-2019 10:35 27 berichten
Wij hebben in December 2018 een huis gekocht en daarvoor een energiecontract afgesloten bij Energiedirect. De vorige bewoonster was zzp'er en had een eigen bedrijf. Zij heeft echter vergeten/verzuimd haar adreswijziging bij de Kamer van Koophandel door te geven en dus begon het gezeik. Ongeveer 3 weken na het afsluiten van een contract bij Energiedirect kreeg ik van hun een email dat ik mijn contract had opgezegd voor het stroomgedeelte. Wat dus helemaal niet waar is. Na lang zoeken kreeg de medewerker van Energiedirect en Eneco particulier boven water dat er een nieuw contract was afgesloten bij Eneco Business op mijn adres (niet op mijn naam, maar postcode). Na lang bellen en mailen met zowel Energiedirect als Eneco Business was dit na een maand opgelost.

MAAR: precies 6 dagen nadat alles was opgelost, kreeg ik half januari weer een email, weer het zelfde maar dit keer over gas! En weer Eneco Business. We zijn nu half maart en het is nog steeds niet opgelost. Na tig keer over en weer bellen met Energiedirect en Eneco Business is er nog steeds niks gebeurd.

Hoe is het in godsnaam mogelijk dat een energieprovider het recht heeft EENZIJDIG een bestaand contract bij een ander bedrijf zomaar op te zeggen zonder toestemming van mijn kant???? Waar ik, als Eneco Business zo incompetent is, voor moet gaan bloeden dmv incasso's etc straks??
Alle reacties Link kopieren
Wat is het verschil met hoeveel je anders zou betalen? Dan zou ik in elk geval betalen wat je normaal betaald zou hebben. Jullie hebben tenslotte dat gas verbruikt.
Alle reacties Link kopieren
Drackie schreef:
30-03-2019 19:57
Wat is het verschil met hoeveel je anders zou betalen? Dan zou ik in elk geval betalen wat je normaal betaald zou hebben. Jullie hebben tenslotte dat gas verbruikt.
Niet zonder meer, want als energiedirect het als een onterechte switch/verhuizing behandeld krijgt TO nog gewoon een rekening voor het gemiste verbruik. Als oude bewoner zou ik dit inderdaad ook niet zomaar willen betalen, Eneco huist het verkeerde adres in. To moet in ieder geval wel even bij de netbeheerder controleren of zij nu weer aangemeld is door een leverancier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven