Energieleverancier/netbeheerder
vrijdag 16 juli 2010 om 09:25
pff heb het er echt helemaal mee gehad en weet dus echt niet wat ik hiervan kan verwachten, zou het proberen kort te houden....
Ik ben hier maart 2008 komen wonen, en als 1 van de eerste dingen die ik heb gedaan was dus gas en licht aanvragen, netjes een bevestiging van gehad voor beide dat de aanvraag binnen was, daarna ook netjes alle rekeningen betaald.
Totdat maandag mijn netbeheerder aan de deur stond om te vertellen dat ik zou worden afgesloten, met de reden 'u heeft geen energieleverancier'
Dus ik bel de desbetreffende leverancier die ik in 2008 had uitgekozen, en die konden mij vertellen 'ja mevrouw, u heeft alleen gas van ons' 'ik kan wel zien dat u het netjes heeft aangevraagd'
Ik zelf wist niet anders dat ik beide betaalde. Toen kwam natuurlijk de vraag, van wie krijg ik dan 2.5 jaar lang het stroom? nou van de netbeheerder.
Netjes een afspraak gemaakt met een meneer die naar mijn meter kwam kijken, dat was allemaal in orde en wist mij te vertellen dat mijn aanvraag destijds was afgekeurd omdat mijn meter was afgesloten, en dat het een fout van hun was.(hiervan heb ik dus ook nooit bericht gehad) Ik als een dolle weer energie aangevraagd en hopend dat dit word goedgekeurd.
Maar nu zit ik straks met een rekening van ong. 2100 euro!
Ik wist niet beter dan dat ik beide betaalde, want op de facturen staan ook niet duidelijk vermeld dat het alleen gaat om gas!
Wat moet ik doen? netjes de 2100 euro gaan betalen omdat het hun fout is? ik snap wel dat ik het stroom moet gaan betalen, maar het voelt zo oneerlijk
Ik ben hier maart 2008 komen wonen, en als 1 van de eerste dingen die ik heb gedaan was dus gas en licht aanvragen, netjes een bevestiging van gehad voor beide dat de aanvraag binnen was, daarna ook netjes alle rekeningen betaald.
Totdat maandag mijn netbeheerder aan de deur stond om te vertellen dat ik zou worden afgesloten, met de reden 'u heeft geen energieleverancier'
Dus ik bel de desbetreffende leverancier die ik in 2008 had uitgekozen, en die konden mij vertellen 'ja mevrouw, u heeft alleen gas van ons' 'ik kan wel zien dat u het netjes heeft aangevraagd'
Ik zelf wist niet anders dat ik beide betaalde. Toen kwam natuurlijk de vraag, van wie krijg ik dan 2.5 jaar lang het stroom? nou van de netbeheerder.
Netjes een afspraak gemaakt met een meneer die naar mijn meter kwam kijken, dat was allemaal in orde en wist mij te vertellen dat mijn aanvraag destijds was afgekeurd omdat mijn meter was afgesloten, en dat het een fout van hun was.(hiervan heb ik dus ook nooit bericht gehad) Ik als een dolle weer energie aangevraagd en hopend dat dit word goedgekeurd.
Maar nu zit ik straks met een rekening van ong. 2100 euro!
Ik wist niet beter dan dat ik beide betaalde, want op de facturen staan ook niet duidelijk vermeld dat het alleen gaat om gas!
Wat moet ik doen? netjes de 2100 euro gaan betalen omdat het hun fout is? ik snap wel dat ik het stroom moet gaan betalen, maar het voelt zo oneerlijk
vrijdag 16 juli 2010 om 09:34
Ik ken het probleem.
1. Rustig alle feiten en papieren documenten bij elkaar zoeken.
2. Gesprek aanvragen (liefst face to face bij leverancier).
3. Tijdens gesprek rustig blijven (kweet het heel moeilijk).
4. Schikking van beide partijen voorstellen (ieder 50/50).
5. Betalingsregeling aanvragen als je het geld niet op de plank hebt liggen.
Succes
1. Rustig alle feiten en papieren documenten bij elkaar zoeken.
2. Gesprek aanvragen (liefst face to face bij leverancier).
3. Tijdens gesprek rustig blijven (kweet het heel moeilijk).
4. Schikking van beide partijen voorstellen (ieder 50/50).
5. Betalingsregeling aanvragen als je het geld niet op de plank hebt liggen.
Succes
vrijdag 16 juli 2010 om 09:39

vrijdag 16 juli 2010 om 16:01
Klinkt mij heel bekend in de oren.Wij zijn hier vorig jaar september komen wonen.En ik had al juni doorgegeven dat we gingen verhuizen.En het water,stroom en gas was in het begin niet goed 2 maand afgewacht nog steeds niks afgeschreven of een acceptgiro gehad nou ja dan maar eens gebeld en zou goed komen niet dus.Na veel heen en weer gebel,geschrijf,gemail.Is het nu goed als het goed is.We wachten nog op de eerste afschrijving van het gas.Stroom,water was al goed maar het gas niet en dat kwam omdat het nummer van het kastje niet klopte met het huisnummer (nieuwbouw).Maar wij hebben het geluk dat we het gas niet terug moeten betalen.Omdat het een fout van hun is.Dus wij hebben bijna een jaar lang gratis gas gehad.Hoop voor je dat je een regeling kan treffen zodat je niet alles in 1x terug moet betalen.
zondag 18 juli 2010 om 10:27
quote:Dahlia74 schreef op 16 juli 2010 @ 12:48:
Ik vind dus wel dat je aan die bedragen al kunt zien dat er iets niet klopt. En vind ze dus wel laag. Kennelijk heb je verschillende keren ook nog geld terug gekregen.
Heb je de eindafrekening wel eens goed bekeken?Heb 1 keer geld terug gekregen (anderhalf jaar terug) van de eindafrekeningen werd ik niet wijzer, ik moet wel zeggen ik ben een groentje wat dat betreft, heb geen vergelijkingsmateriaal van vrienden of wat dan ook dus dacht wel dat het goed zat Maar goed ik wacht het in spanning af!
Ik vind dus wel dat je aan die bedragen al kunt zien dat er iets niet klopt. En vind ze dus wel laag. Kennelijk heb je verschillende keren ook nog geld terug gekregen.
Heb je de eindafrekening wel eens goed bekeken?Heb 1 keer geld terug gekregen (anderhalf jaar terug) van de eindafrekeningen werd ik niet wijzer, ik moet wel zeggen ik ben een groentje wat dat betreft, heb geen vergelijkingsmateriaal van vrienden of wat dan ook dus dacht wel dat het goed zat Maar goed ik wacht het in spanning af!

dinsdag 20 juli 2010 om 11:25
Zij moeten je een kopie van je eindnota kunnen sturen en het verbruik kunnen ze berekenen aan de hand van de eindstanden van de oude bewoner en je huidige standen. 7000 kWh in 2,5 jaar zou heel goed kunnen. Dat komt neer op 2800 kWh per jaar, dat is niet gek. Heb je een enkele of dubbele meter?
Vraag om een kopie van de nota en kijk of zowel gas als elektra daar op staat. Zo nee, dan vrees ik het ergste voor je, tenzij je kunt bewijzen dat je je op de juiste manier hebt aangemeld. Ik hoop dat ze coulant zijn voor je!
Vraag om een kopie van de nota en kijk of zowel gas als elektra daar op staat. Zo nee, dan vrees ik het ergste voor je, tenzij je kunt bewijzen dat je je op de juiste manier hebt aangemeld. Ik hoop dat ze coulant zijn voor je!