Geld & Recht alle pijlers

ESSENT voorschot

23-08-2012 14:22 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is 160,- een normaal bedrag van Essent voor een tussenwoning, waarvan er 3 inwoners zijn, soms 4?
dat is gas en elektra? lijkt mij wel.
Ligt ook aan welke kosten er meegerekend worden, die kunnen per regio verschillen dus moeilijk te zeggen zo.
Ik vind het wel een normaal bedrag als het voor gas en elektra en inclusief de netwerkkosten is (sommige mensen betalen dit apart aan hun netbeheerder)

Maar het ligt natuurlijk aan het verbruik.

Wonen jullie net in dit huis?
Wij zijn met zen 2en. Ook een tussen woning en wij betalen ¤100.- per maand aan voorschot. Ik vind ¤160,- voor 3 soms 4 redelijk.
Wij betalen 145 euro per maand een nieuwbouwwoning, tussenwoning voor elektra en stadsverwarming.

Wij zijn met 2 volwassenen 2 en soms 3 inwonende kids.

En verbruiken i.v.m. bedrijf in huis (gastouder) meer stroom dan gemiddeld gezin i.v.m. vaker wasmachine, droger en vaatwasser aan.

-denk ik- (komen hier wekelijks 9 kindjes over de vloer)
Lijkt mij een redelijk bedrag. Wij betalen 150 euro, beneden enkel glas, halfvrijstaand, 3 personen.

Dit moet je ondervinden en andersheb je een lekkere spaarpot bij de eindafrekening.
Hangt van allerlei factoren af, bv isolatie woning, gezinssamenstelling, (studentenhuis?) etc.

Wij hebben met 2 personen, een nieuwbouwtussenwoning, een voorschot van 85 euro. Begonnen met een door Essent op 120 euro gesteld voorschot (dat was toen het minimum), maar hebben dit met behulp van de Verbruiksmanager zo langzamerhand bijgesteld. Eerdere ervaringen leren dat we daar met de wintermaanden erbij gerekend goed mee uitkomen.
Is normaal hoor. Wij betalen 125 euro en heb vorig jaar 289 eurie terug gekregen. Kijk wel of de kosten voor het vastrecht hier in zijn opgenomen. Bij ons kan dat alleen bij een andere maatschappij. Dat is iets van 30 euro, dus kom dan ongeveer op het zelfde uit.

Oh ja, wij wonen in een nieuwbouw tussenwoning, met 2 personen en 4 inwonende huiskatten.
Als je het zeker wilt weten, kun je je via de site van Essent je aanmelden en dan elke twee maanden je meterstanden invoeren. Zo kun je zelf in de gaten houden of je voorschot wel klopt.
Ik woon hier sinds februari met mijn 3 kinderen.

Normale tussenwoning.

Ik heb geen wasdroger en geen vaatwasser.

Mijn voorschot is 127,=

Net de verbruiksmanager ingevuld, krijg ik het advies om mijn voorschot te verlagen naar 48,=

Dit ga ik uiteraard niet doen.

Ben sowieso heel zuinig maar dacht eigenlijk dat die 127,= al net aan zou zijn.

Onlangs heeft deze woning van de woonstichting een technische keuring gehad dus daar ligt het niet aan.

Ik ga er van uit ( maar ben maar een leek) dat het advies zo laag is, A omdat er ivm zomer weinig verbruikt is en B ik hier nog maar een half jaar woon.

Misschien Essent even bellen.
Tja, ik vind het veel Wij betalen 120 (90 aan Nuon voor verbruik, 30 aan Eneco voor transport), en we krijgen vaak nog terug.

We (man, ik, en 3 koters <7jr. ) hebben een hoekwoning, 140m2. Zolder, kruipruimte en hal zijn niet geïsoleerd, de rest wel. En eigenlijk zitten we al een paar jaar op dit bedrag.
Geen idee. Ik betaal 268 voorschot aan Nuon, g/l en netwerkbeheerderkosten. Werk full time en heb een kind. Ja het is veel. Het is een tweekapper van net na de oorlog, wel dubbelglas (althans boven sinds kort) en de wind waait wel vaak vanuit het weiland, wellicht dat dat ook meespeelt.

Toevoeging: ooit in een telefonisch gesprek met Nuon gevraagd hoe dit bedrag zo hoog is. Blijkt dat, d.m.v. het doornemen van een lijstje aan aanwezige apparatuur (ook al staan dingen uit en niet in de standby stand), dit toch meegenomen wordt in de voorlopige voorschotbedragen. Denk dus aan pc (of meerdere) magnetron, droger etc. Terwijl in electra bij mij de kosten niet zitten. Het is het gas, en nee, geen lek.
Moeilijk te zeggen zonder meer info te weten. Hoe oud is het huis/hoe is de isolatie? En gebruiken jullie veel of altijd netjes lampen uit, niet te lang douchen etc. 160 lijkt me wel een normaal bedrag
een gemiddeld verbruik voor 2 volwassenen en 2 kids staat op ¤ 150,- per maand
Wij betalen ook zoiets. Wel prettig om te lezen dat dit toch normaal is. Vaak denk ik als we terug moeten betalen, wat een bedrag. Maar nu merk ik toch dat het gangbaar is.
Hier nu nog ¤150 / mnd voor ons 2-en in een 4 jaar oude 2 onder 1 kap woning.

Letten niet op ons verbruik, doen alle kleding die kan in de droger. Vaatwasser draait elke dag en we hebben 2 koelkasten en 2 vriezers. (ja dit is best wel overdreven, maar oh zo handig en praktisch)

Maarrrrr... sinds 5 weken wordt ons volledige elektriciteitsverbruik per jaar opgewekt met zonnepanelen. Dus straks alleen nog betalen voor ons gasverbruik.

Wat is normaal? Als je bedragen gaat vergelijken met mensen die nog nooit zijn overgestapt van leverancier, maar jij elk jaar wel, vergelijk je al appels met peren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven