Geld & Recht alle pijlers

Ex-werkgever ziekt. Wat te doen?

02-07-2012 08:37 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al eerder heb ik hier een aantal topics geopend over mijn ex-werkgever.

Het blijft alleen maar erger worden.

Ik zal het in het kort samenvatten

Ik ben zwanger, contract niet verlengd, ziek geworden door zwangerschap, na februari niet meer gewerkt tot aan verlof, contract afgelopen.

Dit is in een notendop, in de tussentijd zijn er verschillende dingen gebeurd, van het niet mee willen werken (van haar kant) aan een plan van aanpak voor evt betermelding tot aan het inhouden van salaris terwijl zij mijn salaris kreeg doorbetaald van het UWV.

Inmiddels is er het volgende aan de hand, ik kreeg afgelopen week mijn restand salaris tot aan het einde van het contract, maar kreeg dit niet aangevuld van het UWV (zwangerschapsverlof uitkering). Ik heb vanmorgen gebeld, en dit bedrag, mijn salaris dus, is overgemaakt aan haar. Zij houd dus gewoon mijn geld achter. Gisteren had ik bedacht dat als dit het geval was, ik aangifte ging doen tegen haar. Ze steelt gewoon namelijk in mijn optiek.

Nu ik zeker weet dat ze mijn salaris op haar rekening laat staan, kan ik eigenlijk alleen maar janken. De hormonen werken ook niet echt mee.

Daarbij krijg ik sinds maart geen loonstroken meer, en zijn mijn restand vakantiedagen ook niet uitbetaald.

Aan de ene kant wil ik het haar zo moeilijk mogelijk maken, daarom dus die aangifte, maar aan de andere kant ben ik bijna 39 weken zwanger en weet ik niet of het verstandig is om hier zoveel energie in te steken.

Wie kan mij tips en adviezen geven?
quote:pruttel schreef op 02 juli 2012 @ 10:05:

Je betaald ongeveer een derde van het bedrag aan belasting, en de pensioenpremie is ook een beste hap. Op een loon van 3500 euro kan het dus zeker 1000 schelen. Maar goed, ik weet natuurlijk niet of het UWV het netto of bruto aan je ex-werkgever heeft overgemaakt. Ik denk al wel bruto, omdat ze het eigenlijk direct aan jou over hadden moeten maken?

Erg rot hoor, ik hoop voor je dat het allemaal gauw geregeld word. Sterkte met je hormonen en een goeie zwangerschap Dan nog zou TO ook salarisstroken (met melding vakantiedagen uitbetalen) moeten ontvangen.
Mijn loon is geen 3500 euro (helaas )

En ik heb van werkgever echt alleen maar de laatste paar dagen in dienst loon gekregen
Koekie, mijn exwerkgever bellen is een gepasseerd station. Daarbij wil ik alles zwart op wit hebben. Van een telefoongesprek kan ik niets bewijzen.

Daarbij wil ik haar niet meer spreken.

Te veel stress en heb ik nu geen energie voor.
quote:lelytjevandalen schreef op 02 juli 2012 @ 10:17:

Koekie, mijn exwerkgever bellen is een gepasseerd station. Daarbij wil ik alles zwart op wit hebben. Van een telefoongesprek kan ik niets bewijzen.

Daarbij wil ik haar niet meer spreken.

Te veel stress en heb ik nu geen energie voor.

balen voor je.... misschien dan mailen ipv bellen?

Dan is het antwoord van baas ook zwart op wit.

Hoop dat je zsm krijgt waar je recht op hebt!!

Ik heb ook es een gedoetje gehad met een ex-werkgever die failliet ging. Toen kwam al het personeel erachter dat we jaren betaald hadden voor pensioen en spaarloon, maar dat het geld wat van ons salaris afgehaald werd, nooit naar een pensioen- of spaarloonfonds gegaan is. ex-Baas had alle jaarlijkse overzichten heel mooi zelf gemaakt, op briefpapier met logo van pensioenfonds en al, naar ons opgestuurd, de zak.....

Heeft me een half jaartje beziggehouden en uiteindelijk door de FNV opgelost, en ja ook aangifte gedaan....
Lelytje, laat je de brief nog even door iemand anders doorlezen voor hij de deur uit gaat? Het is niet cruciaal, maar je schrijft hier bijvoorbeeld consequent restand in plaats van restant, en dit lijkt me toch een brief die je liever foutloos de deur uit doet.
Echt met een D?

Wat stom.

En ja, wordt nagelezen.

Koekie, dat is inderdaad ook zuur. Mijn moeder heeft dat ook ooit meegemaakt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven