Geld & Recht alle pijlers

Factuur maken, maar geen eigen bedrijf meer

30-04-2012 10:46 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb afgelopen week een klus gedaan voor een oude opdrachtgever. Ik ben echter sinds eind vorig jaar niet meer ingeschreven bij de KvK en ook is mijn BTW-nummer niet meer bestaand.

Ik moet een bedrag van 100,00 euro factureren. Of, wat ik vroeger deed: 119,00 incl. BTW.

Hoe stel ik de factuur samen, zodanig dat mijn opdrachtgever een voor de belastingen een factuur heeft met alle benodigde gegevens?

Voor mij is dit wat minder van belang, want ik doe echt maar heel incidenteel nog eens een opdrachtje.
Als het zo incidenteel is, val je dan niet onder de IB-47-regeling?
Dan hoef je je niet meer in te schrijven bij de KVK maar wel een btw nr aanvragen, je verricht namelijk wel belaste prestaties. Je zou om een jaaraangifte kunnen vragen.

Al denk ik dat je dan wel onder de kleine ondernemersregeling zal gaan vallen.

Voor de inkomstenbelasting het aangeven als resultaat uit overige werkzaamheden.

Zoek op 'factuurvereisten' op de site van de belastingdienst.

Ik begrijp je opmerking niet dat het voor jou minder van belang is......
Kan je die ¤100,- niet gewoon met een kadobon verrrekenen?

Om voor zo'n bedrag weer een btw nummer aan te vragen (en dat is echt nodig, als je het netjes wilt doen) lijkt mij een enorm gedoe.
Kan die werkgever je niet gewoon cash betalen? Hij spaart btw uit en jij geen gedoe.
Als je het ontvangen geld opgeeft bij de BD als 'resultaat uit overige inkomsten' hoef je geen BTW te rekenen. Dan wordt je factuur gewoon ¤ 100,=, en geen BTW vermelden.

De grote vraag is echter of je dat wel mág doen of dat je stiekum toch BTW-plichtig bent. Navragen dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven