Geld & Recht alle pijlers

ff gal spuwen

18-07-2011 00:27 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Grrr typ ik net een heel bericht en druk op verzenden, valt internet uit.

Ruim 2 weken geleden heb ik via marktplaats een babyfoon, draagzak, schoentjes, kadokaart kruidvat 25 euro, en wat leuke kleren voor mezelf gekocht.

Voor het bedrag van 200 euro, wat voor mij een hele hoop geld is.

Gelijk nadat het geld op haar rekening stond heb ik niets meer van haar vernomen.

Ze reageert niet op mijn emails, en ook staat haar telefoon uit..

Ze leek me betrouwbaar aangezien ze al 4 jaar lid is van marktplaats.

Als ik over een week nog niets van haar vernomen heb zal ik een melding maken bij de politie.

Maar me geld zal ik zeker nooit terug zien?

Oh wat baal ik hiervan zeg :(
Of reageer met een andere account en mailadres op 1 van de advertenties van de verkoper. Eens kijken of ze dan wel reageren.
Heb ik ook een keer gehad. Toen ik haar googelde kreeg ik een marktplaatsbericht met als onderwerp: 'kijk uit voor huppelepup uit huppelepup, ze is een oplichtster".

Toen heb ik een mail gestuurd met als onderwerp: De gevolgen als ik de spullen niet snel binnen krijg.

Dat trok wel haar aandacht, zodat ze het niet ongelezen weggooide.

In de mail stond dat als ik niet binnen twee dagen de spullen binnen kreeg ik:

- haar zou melden bij marktplaats

- aangifte zou doen bij de politie

- haar met naam en adresgegevens op opgelicht op internet zou zetten

- en ik op al haar advertenties zou bieden onder de naam 'ditiseenoplichter'

- een civiele procedure zou beginnen om het geld terug te krijgen. (dat laatste was bluf)

De volgende dag had ik de schoenen in huis. Gek he. Kortom: als je nu heel duidelijk maakt, wat je gaat ondernemen, dan komt ze misschien alsnog over de brug. Succes!
Bedankt voor alle tips.

Ik zal eens gaan kijken op opgelicht punt nl en marktplaatsoplichting.

Ik dacht eerst ook dat ze misschien op vakantie zou zijn, alhoewel ik het dan wel erg raar vind dat ze me daar dan niet van op de hoogte gebracht heeft.

Ik zal haar nog eens een mail sturen met de stappen die ik ga ondernemen.

Hopelijk werkt het.
quote:Flauwegeit schreef op 18 juli 2011 @ 10:21:

Heb ik ook een keer gehad. Toen ik haar googelde kreeg ik een marktplaatsbericht met als onderwerp: 'kijk uit voor huppelepup uit huppelepup, ze is een oplichtster".

Toen heb ik een mail gestuurd met als onderwerp: De gevolgen als ik de spullen niet snel binnen krijg.

Dat trok wel haar aandacht, zodat ze het niet ongelezen weggooide.

In de mail stond dat als ik niet binnen twee dagen de spullen binnen kreeg ik:

- haar zou melden bij marktplaats

- aangifte zou doen bij de politie

- haar met naam en adresgegevens op opgelicht op internet zou zetten

- en ik op al haar advertenties zou bieden onder de naam 'ditiseenoplichter'

- een civiele procedure zou beginnen om het geld terug te krijgen. (dat laatste was bluf)

De volgende dag had ik de schoenen in huis. Gek he. Kortom: als je nu heel duidelijk maakt, wat je gaat ondernemen, dan komt ze misschien alsnog over de brug. Succes!

Dat, dus.

Als dat niet helpt, reageer dan met een ander account op een andere advertentie en zeg dat je graag wilt langskomen. Zo heb je een afspraak en kun je haar er direct mee confronteren.

Ook tricky: als je zelf een gezocht-advertentie plaatst. Mijn vriend is op die manier belazerd, want die zocht een specifiek motor-onderdeel en plaatste daarvoor een advertentie. Meneer X uit Y had precies wat hij zocht en nog een foto daarvan ook. Vriend maakte geld over en meneer X bleek een oplichter (die telkens zijn woonplaats veranderde. Kopers dachten daarom steeds 'oh, die woont zo ver weg, ik laat het wel opsturen'.)
Dit is heel erge mosterd ik weet het,

maar even een tip, ik ben onlangs ook opgelicht door een verkoopster van Marktplaats. Geld gestort en paar weken later nog steeds mijn spullen (kleding) niet. Ze had nog wel deze kleding en andere op de site. Ik heb toen zelf een advertentie aangemaakt met "waarschuwing voor ....(naam van verkoper) "

En in het kort uitgelegd voor potentiële kopers om geen spullen te kopen bij mevrouw ...

Het heeft geholpen, paar dagen later (bijna maand nadat mijn geld ontvangen was) kreeg ik mijn kleding!!!

Ik heb direct de adv er af gehaald.
Wij hebben het eens met een autoradio gehad. Via internet de oplichter z'n adres achterhaald, een mail gestuurd dat als het geld niet binnen 2 dagen terug op ons rekening stond we even een bezoekje zouden komen brengen. Binnen een dag was het geld terug.

Echt rot TO heb je inmiddels al iets vernomen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven