Geld & Recht alle pijlers

Fiestplan; advies- of aankoopprijs??

10-01-2012 16:34 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vraagje, stel ik wil m.b.v. het fietsplan een fiets haeln met adviesprijs 750,-. De fietsenmaker om de hoek heeft echter uitverkoop en biedt hem aan voor 550,-

Wordt het belastingvoordeel nu berekend over die 750,- of over 550,- euro?
550, ze gaan uit van het bonnetje.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
voor zover ik weet gaat het om de bon die je inlevert.
550, het gaat om de prijs die uiteindelijk op je bonnetje staat.

Maar je mag er ook nog een verzekering van betalen en accessoires als fietstassen.
nou, da's drie keer hè
Haha, dank voor de snelle reacties. Ik dacht dat ze van de adviesprijs uitgingen namelijk. Dit scheelt nogal!
Klopt dat de fiscus uitgaat van de adviesprijs!

Daarnaast mag je nog zo'n 82 netto vergoeden voor regenpak, fietstassen, etc.

Van de website van de Belastingdienst:

U maakt gebruik van de oude regeling van vrije vergoedingen en verstrekkingen

Hebt u aan uw werknemer voor woon-werkverkeer een fiets ter beschikking gesteld, dan blijft de fiets uw eigendom. U hoeft niets bij het loon te tellen als de catalogusprijs (inclusief omzetbelasting) niet hoger is dan ¤ 749. U mag hiervoor in het kalenderjaar en de 2 voorafgaande kalenderjaren geen fiets hebben vergoed, verstrekt of ter beschikking gesteld. Als de catalogusprijs van de fiets hoger is dan ¤ 749, moet u de waarde van het privégebruik tot het loon rekenen.

Bron: http://www.belastingdiens ... voer-65.html#P1011_104367
hmm.. heb vorige week een nieuwe fiets gekocht. hij was in de aanbieding. Om deze reden kon ik hem niet via het fietsplan komen. Dat kon niet volgens de fietsenman... Navraag op het werk bleek het te kloppen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven