Financiën apart

donderdag 16 mei 2019 om 07:29
Man en ik hebben besloten onze financiën te gaan scheiden
Verschillende rekeningen geopend. We hebben beide een betaal en spaarrekening en daarnaast is er een gezamenlijke en/of rekening.
Van die laatste gaan alle gezamenlijke kosten af. Spaargeld voor de kinderen. Op basis van geschiedenis hebben we een inschatting van de kosten gemaakt. Man legt 2/3 en ik 1/3 in.
Maar dan.
Hoe gaat het als we uiteten gaan, of wat gaan drinken. Cadeaus voor vrienden
We zijn nog even zoekende naar de verdeling van deze kosten. Hoe gaat dit bij andere?
Verschillende rekeningen geopend. We hebben beide een betaal en spaarrekening en daarnaast is er een gezamenlijke en/of rekening.
Van die laatste gaan alle gezamenlijke kosten af. Spaargeld voor de kinderen. Op basis van geschiedenis hebben we een inschatting van de kosten gemaakt. Man legt 2/3 en ik 1/3 in.
Maar dan.
Hoe gaat het als we uiteten gaan, of wat gaan drinken. Cadeaus voor vrienden
We zijn nog even zoekende naar de verdeling van deze kosten. Hoe gaat dit bij andere?

donderdag 16 mei 2019 om 16:56
poeh zo haal je me wel heel erg onderuit.Wittelamp schreef: ↑16-05-2019 14:35Oh.. dus eigenlijk is het omgedraaid. Niet hij is berekenend en wil er wat uitslepen maar jij. Je zegt: hier heb je een paar maanden spaargeld, heel jammer dat je ziek bent maar denk maar niet dat ik nu voor jou ga betalen als we gaan scheiden (nadat hij jaren jou onderhouden heeft).
Ik snap weinig van jullie gedachten over ‘eerlijkheid’.
man zal ooit volledig afgekeurd worden. dat kan over 5 jaar zijn, over 8 jaar over tien jaar. Ik heb maanden geleden voor de discussie over ons huwelijk op kwam al besloten om full time te gaan werken om zijn mindere salaris te compenseren. ik heb echter die extra uren nog niet kunnen realiseren ik hoop echter dat dat snel komt. zolang man nog gedeeltelijk ziekgemeld is zal hij meer verdienen dan ik. ook als ik full time werk. Mocht hij ooit volledig ziekgemeld worden dan kunnen de rollen omgedraaid zijn. wie in een alimentatie situatie het langste aan de ander zou betalen dat is de vraag. dus nee ik laat hem niet een paar maanden sparen om dan hem aan zijn lot over te laten.
en hij heeft niet voor mij gezorgd tijdens ons huwelijk, we hebben voor elkaar gezorgd op verschillende gebieden.
zaterdag 18 mei 2019 om 18:28