Fondsen voor studie
donderdag 26 februari 2015 om 13:58
Ik heb een vraag voor jullie namens een kennis van mij.
De kennis woont in een instelling voor beschermd wonen. Hij volgt na jaren van psychische problemen een opleiding dat voor hem het einde is. In eerste instantie werd deze studie goedgekeurd door de bewindvoering. Hij kon beginnen met zijn studie.
Na enkele maanden (nu dus) heeft de bewindvoering aangegeven dat er een rekenfoutje is gemaakt. Er is geen geld beschikbaar voor een opleiding.
Nu ben ik dus aan het kijken of er eventule fondsen zijn die een donatie kunnen storten zodat hij toch zijn opleiding kan afmaken.
Eventuele tips zijn meer dan welkom!!
De kennis woont in een instelling voor beschermd wonen. Hij volgt na jaren van psychische problemen een opleiding dat voor hem het einde is. In eerste instantie werd deze studie goedgekeurd door de bewindvoering. Hij kon beginnen met zijn studie.
Na enkele maanden (nu dus) heeft de bewindvoering aangegeven dat er een rekenfoutje is gemaakt. Er is geen geld beschikbaar voor een opleiding.
Nu ben ik dus aan het kijken of er eventule fondsen zijn die een donatie kunnen storten zodat hij toch zijn opleiding kan afmaken.
Eventuele tips zijn meer dan welkom!!
donderdag 26 februari 2015 om 14:17
donderdag 26 februari 2015 om 14:21
Nog een vraag die me te binnen schiet. Is de kennis onder de 27 jaar? Met andere woorden is er sprake van kwalificatieplicht? In sommige situaties wordt dan een opleiding betaald door de uitkeringsinstantie. Dat hangt echter evan af van de situatie.
Ja, dat is toekomst muziek... Dat is mooi om naar te luisteren..