Fooi aan Thuisbezorgd?
zaterdag 15 december 2018 om 13:35
Hoi allemaal,
Ik woon in een binnenstad en bestel regelmatig eten via Thuisbezorgd. Elke keer als een bezorger dan door weer en wind aan komt fietsen of rijden voel ik me ergens wat opgelaten/schuldig dat ik hem of haar geen fooi geef. Anderzijds, ik vind het echt al duur zat en krijg zelf ook geen fooi voor mijn werk. Bovendien zijn de bezorgkosten vaak ook niet mals. Dus het is een beetje gevoel vs ratio hier..
Hoe doen de andere (frequente) bestellers onder ons dit?
Ik woon in een binnenstad en bestel regelmatig eten via Thuisbezorgd. Elke keer als een bezorger dan door weer en wind aan komt fietsen of rijden voel ik me ergens wat opgelaten/schuldig dat ik hem of haar geen fooi geef. Anderzijds, ik vind het echt al duur zat en krijg zelf ook geen fooi voor mijn werk. Bovendien zijn de bezorgkosten vaak ook niet mals. Dus het is een beetje gevoel vs ratio hier..
Hoe doen de andere (frequente) bestellers onder ons dit?
anoniem_364770 wijzigde dit bericht op 15-12-2018 13:37
0.42% gewijzigd
zaterdag 15 december 2018 om 14:16
zaterdag 15 december 2018 om 14:50
Ik geef 50 cent of een euro fooi als ze op tijd zijn en hun helm af zetten.
Dat laatste gebeurde hier tijdenlang niet en ik doe niet open als iemand met z'n helm op en vizier dicht voor mijn deur staat. Kom nou zeg.
Ik ben tegenwoordig al blij als ze hallo zeggen, erg veel klantvriendelijkheid zit er niet in vaak.
De nieuwe pakketbezorger krijgt geen fooi dit jaar, die rommelt veel te veel met pakketten (zelf tekenen voor aangetekende post en dat bij de buren afgeven bijvoorbeeld).
De vorige bezorger kreeg in december wel een kleine fooi.
Verder heb ik geen bezorgers.
Dat laatste gebeurde hier tijdenlang niet en ik doe niet open als iemand met z'n helm op en vizier dicht voor mijn deur staat. Kom nou zeg.
Ik ben tegenwoordig al blij als ze hallo zeggen, erg veel klantvriendelijkheid zit er niet in vaak.
De nieuwe pakketbezorger krijgt geen fooi dit jaar, die rommelt veel te veel met pakketten (zelf tekenen voor aangetekende post en dat bij de buren afgeven bijvoorbeeld).
De vorige bezorger kreeg in december wel een kleine fooi.
Verder heb ik geen bezorgers.
zaterdag 15 december 2018 om 15:39
dan doe je toch open, dan zie je de bezorger toch?
ik geef nooit fooi. maar ik geef sowieso zelden fooi.
Don't cry, buy a bag and move on.
zaterdag 15 december 2018 om 15:47
Online betalen hoeft een fooi geven toch niet uit te sluiten?
En ik zie een fooi geven niet als een probleem. Het is mijn eigen keuze.
zaterdag 15 december 2018 om 16:01
Wij bestellen ongeveer eens per maand denk ik, en altijd 50 cent of 1 euro fooi (net wat er in het bakje bij de voordeur ligt). Die bezorgjongens en -meisjes doen dat voor een hongerloontje, die zien de 2,50 bezorgkosten echt niet terug.
De krantenbezorger en de pakketbezorger krijgen aan het eind van het jaar een grotere fooi. Alleen had de pakketbezorger vanochtend zo’n haast dat hij alweer de tuin uit was voordat ik er erg in had...
De krantenbezorger en de pakketbezorger krijgen aan het eind van het jaar een grotere fooi. Alleen had de pakketbezorger vanochtend zo’n haast dat hij alweer de tuin uit was voordat ik er erg in had...
The owls are not what they seem
zaterdag 15 december 2018 om 19:52
Nee, ik zou niks geven tenzij ze herhaaldelijk bij me bezorgen.
Laatst had ik 5 euro klaarliggen voor de postnl-pakketbezorger maar toen ik het bericht kreeg dat we elkaar waren misgelopen heb ik hem de volgende dag toen hij nogmaals kwam niks gegeven. Want ik was wel degelijk thuis de dag tevoren.
Laatst had ik 5 euro klaarliggen voor de postnl-pakketbezorger maar toen ik het bericht kreeg dat we elkaar waren misgelopen heb ik hem de volgende dag toen hij nogmaals kwam niks gegeven. Want ik was wel degelijk thuis de dag tevoren.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven