Geld & Recht alle pijlers

Fooi aan Thuisbezorgd?

15-12-2018 13:35 115 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik woon in een binnenstad en bestel regelmatig eten via Thuisbezorgd. Elke keer als een bezorger dan door weer en wind aan komt fietsen of rijden voel ik me ergens wat opgelaten/schuldig dat ik hem of haar geen fooi geef. Anderzijds, ik vind het echt al duur zat en krijg zelf ook geen fooi voor mijn werk. Bovendien zijn de bezorgkosten vaak ook niet mals. Dus het is een beetje gevoel vs ratio hier..

Hoe doen de andere (frequente) bestellers onder ons dit?
anoniem_364770 wijzigde dit bericht op 15-12-2018 13:37
0.42% gewijzigd
Ja altijd 1 à 2 euro vanochtend de ah bezorger 5€ we hadden extreem veel ivm verjaardagen en houdbaar spul al voor kerst .
Ik betaal geen fooi, de bezorgkosten zijn vaak al 2,50 en ze komen hier gewoon met de auto. Lijkt me een prima baantje.
Meestal een euro, en ja het is al best duur, maar hoort erbij vind ik. Deed het altijd al, maar sinds mn zoon bezorger is besef je nog meer hoeveel moeite het is voor die jongens om hard te fietsen in weer en wind en vaak geen fooi krijgen.
Ik betaal ook geen fooi, ze komen hier altijd met de auto.
Dan zou ik de pakketbezorger ook elke keer een euro moeten geven. Ben ik op jaarbasis meer dan 100 euro kwijt ;)
Ik betaal al online.

Heb je dat probleem ook niet.
En idd, dan zou ik de boodschappen bezorger, de pakket bezorger, de medicijnen bezorger, de schoonmaakster, allemaal een fooi moeten geven. Komen allemaal door weer en wind.

Dat is hun baan. En krijgen ze gewoon betaald voor.
Ik betaal altijd via iDeal en heb eigenlijk nooit kleingeld in huis, dus hier ook geen fooi.
Nee, ik geef nooit fooi.
Betaal via Ideal en dat heeft een reden (geen contant geld in huis).
Ik geef 50 cent of een euro fooi als ze op tijd zijn en hun helm af zetten.
Dat laatste gebeurde hier tijdenlang niet en ik doe niet open als iemand met z'n helm op en vizier dicht voor mijn deur staat. Kom nou zeg.
Ik ben tegenwoordig al blij als ze hallo zeggen, erg veel klantvriendelijkheid zit er niet in vaak.

De nieuwe pakketbezorger krijgt geen fooi dit jaar, die rommelt veel te veel met pakketten (zelf tekenen voor aangetekende post en dat bij de buren afgeven bijvoorbeeld).
De vorige bezorger kreeg in december wel een kleine fooi.

Verder heb ik geen bezorgers.
Ik betaal via ideal en ik geef altijd 1 of 2 euro, net wat ik heb liggen (ik heb er een speciaal bakje voor). De krantenbezorger krijgt iets van 10 euro aan het einde en de huis aan huis-bezorger 1 euro.
Gele_Suikerspin schreef:
15-12-2018 14:32
Ik betaal al online.

dan doe je toch open, dan zie je de bezorger toch?
ik geef nooit fooi. maar ik geef sowieso zelden fooi.
Don't cry, buy a bag and move on.
Gele_Suikerspin schreef:
15-12-2018 14:32
Ik betaal al online.

Online betalen hoeft een fooi geven toch niet uit te sluiten?

En ik zie een fooi geven niet als een probleem. Het is mijn eigen keuze.
Ik bestel regelmatig en geef nooit fooi.
Ik gaf vrijwel nooit fooi, totdat mijn zoon als pizza bezorger op de fiets ging werken. Voor een hongerloontje door weer en wind op de fiets. Ik ben er toen wel anders naar gaan kijken.
Geven jullie in een restaurant ook nooit fooi dan? Terrasje?
Wij bestellen ongeveer eens per maand denk ik, en altijd 50 cent of 1 euro fooi (net wat er in het bakje bij de voordeur ligt). Die bezorgjongens en -meisjes doen dat voor een hongerloontje, die zien de 2,50 bezorgkosten echt niet terug.

De krantenbezorger en de pakketbezorger krijgen aan het eind van het jaar een grotere fooi. Alleen had de pakketbezorger vanochtend zo’n haast dat hij alweer de tuin uit was voordat ik er erg in had...
The owls are not what they seem
Sjulia schreef:
15-12-2018 15:58
Soms wel, soms niet.
Sjulia schreef:
Bijna nooit nee.
Sjulia schreef:
Bijna altijd wel. Of het eten en/of de bediening moet echt niet in orde zijn.

Oh, als ik ergens een enkel drankje afreken vaak ook niet.
Ik reken niet meer via Ideal af omdat die bestellingen hier altijd een stuk later bezorgd worden dan de bestellingen die contant afgerekend worden.
Ik geef meestal een paar euro fooi.
Ik geef ook altijd fooi.
Ook als ik ergens wat ga eten of drinken.
Bij luxe of plezier geef ik fooi voor een service/dienst. Als ik net voor een flink bedrag heb besteld, kunnen die paar euro er ook wel bij. Dat geldt ook voor restaurants, taxi’s of kappers en ga zo maar door. Maar die scheidslijn ligt bij iedereen ergens anders.
Nee, ik zou niks geven tenzij ze herhaaldelijk bij me bezorgen.

Laatst had ik 5 euro klaarliggen voor de postnl-pakketbezorger maar toen ik het bericht kreeg dat we elkaar waren misgelopen heb ik hem de volgende dag toen hij nogmaals kwam niks gegeven. Want ik was wel degelijk thuis de dag tevoren.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
De bezorger, meestal zo'n lange slungel met puistjes en een natte bril, krijgt van mij altijd wel wel een fooitje.
Wij bestellen slechts een paar keer per jaar. Meestal op zomeravonden als je al borrelend weer trek krijgt in iets.
Wow ik verbaas me over het aantal mensen dat geen fooi geeft. Geven jullie ook geen fooi bij restaurants? Best wel gierig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven