Geld & Recht alle pijlers

Fout van huisarts, wat kan je doen?

14-04-2011 09:26 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisterenavond kregen we te horen dat m'n schoonvader in het ziekenhuis ligt.

Inmiddels 9 dagen geleden is hij in de badkamer uitgegleden. De huisarts is toen langsgeweest en heeft gezegd dat er niets aan de hand was.

Na een week kwam er een buurman op bezoek die de situatie niet normaal vond en een ambulance heeft gebeld. In het ziekenhuis bleek toen dat hij z'n rug heeft gebroken.

Die man heeft dus een week lang met een gebroken rug thuis op de bank gelegen!

En wij kregen dit alles gisteravond pas te horen.

Wat kan ik nu doen, hoe kan ik een klacht indienen?

P.s. schoonvader zelf is oud, doof. Z'n vrouw spreekt de taal slecht, en hun zoon is waarschijnlijk nog wat jong (16jr) om zoiets te ondernemen.

Het contact met hun is zeer slecht doordat m'n vriend de vrouw van z'n vader niet mag.
quote:gelukkigmeisje schreef op 14 april 2011 @ 10:10:

Ik geloof dat de taalbarriere hier wel cruciaal zijn geweest...en is het ook niet aan een patiënt zelf om verdere zorg te vragen? Is het ook niet deels aan jezelf om te vragen om een foto omdat de pijn te erg is voro blauwe plekken of andere 'onschadelijke' pijn?

Een huisarts kan ook alleen maar kijken en voelen...hij heeft ook weinig verdere apparatuur tot zijn beschikking..

Dit dus.

Zo'n huisarts heeft geen x-ray ogen. Als schoonvader niet kan communiceren hoeveel pijn het doet en waar, is het logisch dat een huisarts denkt:"Gevallen, blauwe plekken, gaat wel weer over."

Ben blij dat ik geen arts ben. Ik maak namelijk best veel inschattingsfouten.

SeptemberGirl, 20 minuten geleden

En dan was er nog de (naar later gebleken) onnodige hystectomie van mijn moeder
Mijn moeder was benauwd, een virus op haar luchtwegen volgens de huisarts. Bleek achteraf dat ze nog maar een hartslag van 40 had en nu een pacemaker heeft

Ik wilde brief aan de huisarts sturen maar moeder wilde dat niet. Huisarts is zich nl. rot geschrokken.
Iemand die de taal slecht spreekt kan misschien ook niet correct uitleggen wat ie voelt?

Bovendien, een 16-jarige is heus wel mans genoeg om in te grijpen als ie ziet dat het niet goed gaat met z'n vader.

Beetje vreemd om de schuld bij de arts te leggen terwijl dit gezin blijkbaar niet mans genoeg is om zelf aan de bel te trekken.

Waarom zijn die mensen (nog) niet ingeburgerd? Wonen ze nog maar kort in Nederland?
@elninjoo,

schoonvader zelf spreekt wel goed nederlands, maar is nu hartstikke doof.

z'n vrouw en zoon wonen hier nu een jaar of 8.

wat wij uit het roddelcircuit te horen hebben gekregen is dat zij hem mishandeld.

hij is misschien wel 40 jaar ouder dan zijn vrouw, ik denk dat zij gewoon van hem af wil.........

ik wacht nog wel even af. vriend is er nu naar toe.

de link van youk lijkt me heel bruikbaar, dankjewel daarvoor!
O, het is een soort verkapte poging tot moord van zijn vrouw? Wat bedoel je nou eigenlijk?

Als je buiten de relatie tussen je vriend en zijn vader staat, waarom bemoei jij je hier dan mee? Voor zover ik begrijp ben jij vooralsnog de enige die een klacht in wil dienen. En waarom zou jij dat moeten doen en kan je schoonvader daar zelf niet het initiatief voor nemen - als hij dat nodig vindt? Hij weet je vast wel te vinden als hij hulp nodig heeft met het schrijven van een brief, toch?

Ik weet niet hoe oud je schoonvader is, maar als hij nog goed bij zinnen is zou ik er niet over peinzen uit zijn naam een klacht in te dienen (voor zover die al in behandeling wordt genomen). Je kan de verstandhouding tussen hem en zijn huisarts ongevraagd behoorlijk beschadigen.

Als je je zorgen maakt om je schoonvader, zou je hem ook eens kunnen vragen wat voor hem nu de grootste bron van zorg is. Het zou zomaar kunnen zijn dat het weinige contact met zijn zoon veel zwaarder weegt dan zijn gebroken rug.
Ga in therapie!
Mijn vriend is tot drie keer toe weggestuurd door de HA met we woorden: 'Meneer, gaat u maar eens wat regelmatiger leven en iedere ochtend ontbijten,' (vriend reist veel voor zijn werk). Later bleek dat hij kanker had met uitzaaiingen, in het meest vergevorderde stadium.

Fouten maken is nu eenmaal menselijk, hoe rot ook. Besteed je energie op een positieve manier en spendeer tijd en aandacht aan je schoonvader, ipv aan aan het tuchtcollege.
quote:wombatje schreef op 14 april 2011 @ 19:20:

Mijn vriend is tot drie keer toe weggestuurd door de HA met we woorden: 'Meneer, gaat u maar eens wat regelmatiger leven en iedere ochtend ontbijten,' (vriend reist veel voor zijn werk). Later bleek dat hij kanker had met uitzaaiingen, in het meest vergevorderde stadium.

Fouten maken is nu eenmaal menselijk, hoe rot ook. Besteed je energie op een positieve manier en spendeer tijd en aandacht aan je schoonvader, ipv aan aan het tuchtcollege.Oh, wat vreselijk voor jullie
Eccoci qua, a guardare le nuvole su un tappeto di fragole
Dus jouw vriend mag de vrouw van zijn vader niet omdat de geruchten gaan dat zij hem mishandelt? en die vader is oud en doof, en die laat je dan als zoon vervolgens aan zijn lot over?????

Ik weet dat je vindt dat jouw topic hier niet over gaat, maar je komt zelf met deze informatie, toch?
Dank je, lieve ModestMouse.
Je schoonvader is 40 jaar ouder dan zijn vrouw???? Waarom krijg ik hier toch zo'n vieze smaak van in mijn mond.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven