Geld & Recht alle pijlers

Fraude?

09-04-2015 13:52 158 berichten
Een bonnetje. Alleen het woord al. Het woord dat zoveel stof deed opwaaien in Den haag is nu ook

de oorzaak van tumult op het Viva Forum. Mijn suggestie dat een ondernemer wel eens creatief zal zijn met een bonnetje, kwam mij meteen op de titel fraudeur te staan. En iets over karma, al heb ik met dat woord afkomstig van een wildvreemde niet zo veel.

In de praktijk kan het voorkomen dat er een bon(netje) zoekraakt. Of dat zakelijk gerichte uitgaven (t.b.v. personeel, relaties, leveranciers) niet altijd met een bon afgerond worden. Gaan we de ondernemer die het "gat" vult met een dinerkwitantie dan aan de schandpaal nagelen?

Dat vind ik pas onzakelijk. De reacties op het topic "Gierig" en andere zijn dik beneden de maat.

De heer in het forumverkeer is geen dame, zo blijkt.
Aha. Fora zijn er om ongevraagd te "bashen"? Daarbij infantiel taalgebruik, scheldwoorden etc.?

Nee, niet mijn ding. Sorry.
Alle reacties Link kopieren
quote:smalltalkxpert schreef op 14 april 2015 @ 14:09:

Aha. Fora zijn er om ongevraagd te "bashen"? Daarbij infantiel taalgebruik, scheldwoorden etc.?

Nee, niet mijn ding. Sorry.

Waar zie jij bashen?

Of bedoel je soms de toon van dit topic die al in de OP is gezet?

quote:Mijn suggestie dat een ondernemer wel eens creatief zal zijn met een bonnetje, kwam mij meteen op de titel fraudeur te staan. En iets over karma, al heb ik met dat woord afkomstig van een wildvreemde niet zo veel.

In de praktijk kan het voorkomen dat er een bon(netje) zoekraakt. Of dat zakelijk gerichte uitgaven (t.b.v. personeel, relaties, leveranciers) niet altijd met een bon afgerond worden. Gaan we de ondernemer die het "gat" vult met een dinerkwitantie dan aan de schandpaal nagelen?

Dat vind ik pas onzakelijk. De reacties op het topic "Gierig" en andere zijn dik beneden de maat.

De heer in het forumverkeer is geen dame, zo blijkt.En scheldwoorden heb ik niet ontdekt, of ik heb er over heen gelezen. Bemoeial vind ik eerlijk gezegd wél in die richting gaan.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht
Alle reacties Link kopieren
quote:smalltalkxpert schreef op 14 april 2015 @ 13:34:

VindT, kerol. En niet meerdere, maar slechts één topic. En zeker niet iedere dag hier. Drie onwaarheden in één berichtje. Ik hoop dat je zelf hebt genoten van je bijdrage.



Jij bent een goed voorbeeld van een reden waarom ik hier weg ga. En trouwens; ik had je niets gevraagd, nare bemoeial.



Maar waarom ga je dan niet??

Je bent net mijn tante Truus, die zegt ook altijd dat ze zo dadelijk opstapt om vervolgens urenlang te blijven doorkletsen.



Tsja, ik bemoei me ongevraagd met zaken waar mensen topics over openen, als je alleen reacties van bepaalde mensen wil kun je ze beter mailen.
Alle reacties Link kopieren
quote:impossibruuu schreef op 09 april 2015 @ 14:52:

[...]





Ten slotte, en dat vroeg ik mij gisteren al af, die lui die het zo immoreel vinden dat ik 'steel' van de maatschappij/staatskas door mijn mogelijke onterechte declaraties van enkele tientjes, hoe veel daarvan zullen in de baas zijn tijd zitten te internetten? Of nog erger, hoe veel daarvan zitten werkloos thuis en hangen aan een financieel staatsinfuus waar ik zo veel aan mag bijdragen? Gisteren zag ik meermaals de smoes "ik heb vandaag een vrije dag" voorbij komen, maar ook vandaag zie ik een handjevol van dezelfde mensen wéér al te fanatiek onder werktijd hun frustraties uiten op het Viva forum.



Dat vind ik een hatelijke rotopmerking van je! Mijn echtgenoot van 55 is al bijna 2 jaar werkloos. Waarvoor hij 35 jaar zelf WW-premie heeft betaald. En hij geniet er écht niet van. Hij snakt naar werk. En dat noem jij "hangen aan een financieel staatsinfuus'? Hij solliciteert zich blauw, ook ver onder zijn niveau, maar wordt simpelweg niet aangenomen omdat iemand van 22 veel goedkoper is. Er wordt gewoon al vooruit gedacht dat hij met minder dan zijn vorige salaris geen genoegen zal nemen.

Het geweldige credo "als je wilt werken ís er werk", gaat helaas niet meer op...

En jij vindt werkloos zijn blijkbaar nóg erger dan internetten in de tijd van de baas.

Bah, wat blaas jij hoog van de toren!
quote:smalltalkxpert schreef op 14 april 2015 @ 12:08:

@whopper. Kurritsj had een zakdoekje nodig, moest huilen. @Guinnevere: En ik had redenen nodig om hier niet meer te komen. Die reden ben jij niet. Daar zijn namelijk hele kuddes Guinneveres voor nodig. Blatend en kermend, die de weg besmeuren met achtergebleven uitwerpselen, hele zinnen lang.Jij doet echt raar nu.
quote:smalltalkxpert schreef op 14 april 2015 @ 12:29:

Waarom ik zelf vind dat ik niet op een forum hoor? Omdat ik helemaal niet geïnteresseerd ben in de mening van anderen.Ik vind dat je jezelf enorm tegenspreekt. In woord en daad. Kijk nou toch eens wat je doet en schrijft joh. Dat gaat toch nergens meer over?
quote:smalltalkxpert schreef op 14 april 2015 @ 13:34:

VindT, kerol. En niet meerdere, maar slechts één topic. En zeker niet iedere dag hier. Drie onwaarheden in één berichtje. Ik hoop dat je zelf hebt genoten van je bijdrage.



Jij bent een goed voorbeeld van een reden waarom ik hier weg ga. En trouwens; ik had je niets gevraagd, nare bemoeial.Beloofd? Blijf je weg nu?
quote:smalltalkxpert schreef op 14 april 2015 @ 14:09:

Aha. Fora zijn er om ongevraagd te "bashen"? Daarbij infantiel taalgebruik, scheldwoorden etc.?

Nee, niet mijn ding. Sorry.Doe je het wéér! Én je blijft niet weg, én je spreekt jezelf tegen. Je basht nl zelf. Twee onwaarheden in één post. Foei.
Zo, ik ben weer even klaar
Het word bemoeial neigt naar een scheldwoord? Wat apart.



Verder, erg jammer dat imposibruuu zo denigrerend moet doen. Bah!
Domme hamburger :-)
Alle reacties Link kopieren
Scandinavier.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
quote:smalltalkxpert schreef op 16 april 2015 @ 10:05:

Domme hamburger :-)



Doe Eens effe normaal zeg.

Omdat ik het niet met je eens ben noem je me dom?

Jij laat je serieus enorm kennen zeg.

( en je zou toch wegblijven?)
Lekker broodje hamburger?
Smalltalk heb je aandacht tekort? Dat je dit topic weer gaat oprakelen...

Mensen discussiëren niet meer over jou, dus begin je zelf maar weer?
quote:smalltalkxpert schreef op 14 april 2015 @ 14:09:

Aha. Fora zijn er om ongevraagd te "bashen"? Daarbij infantiel taalgebruik, scheldwoorden etc.?

Nee, niet mijn ding. Sorry.



Heb je soms onder dwang dit topic geopend? Nee, jij vraagt meningen. Het is een forum waar ieder zijn mening mag geven. Tekenend is wel dat als de meningen die jou als to niet aanstaan er meteen zo'n reactie als die van jou komt. Wie is er dan aan het bashen, jij als to of de reageerders??? Reacties lokken andere reacties uit en vice versa, deal with it als je er niet tegen kunt dat niet iedereen och en achossie kweelt, misschien zie je zelf niet dat je onzin kletst of moet iedereen je gelijk geven puur en enkel omdat je een topic opent en meelopers zoekt?.

Jij speelt hier de valse kaart dame. (en dat ook nog eens na bijna 2 weken radiostilte )
Beste Rennie en Orchid. Ik ben een man. Verklaart dat alles? En ik ben een ongeschikt forumdeelnemer. Niettemin: bedankt voor jullie waardevolle commentaren.
Alle reacties Link kopieren
Maakt natuurlijk niet uit dat je een man bent! Snap niet dat je hier weer reageert..zeker wanneer je beseft dat je zeer ongeschikt bent als forummerd
Nou, ik snap niet waarom jij reageert. Je zult wel een typisch forumwezen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Klopt inderdaad, das het idee van een forum dat je reageert Misschien ben jij toch wel een echte forummerd ;), dat je zo snel weer reageert!
:-) Ik betwijfel het. Al die meningen, al die beweringen, pfff... En voor je het weet ben je in tweerichtingsverkeer met iemand, het moet niet veel gekker worden.
Alle reacties Link kopieren
Bedoel je dat je moeite hebt met afwijkende meningen? Misschien dan hier een prima plek om daar mee om te leren gaan! Een beetje wrijving is niet erg..geeft ook glans en warmte ;)
Nee, afwijkende meningen horen bij het leven. Maar ik zoek het liever niet meer op. Een forum, het internet zo je wilt, is zo`n makkelijke anonieme roep- krijs en scheldplaats. Ik ben daar wat afkerig van.

Soms lees je een aangenaam bericht, zoals de jouwe. Maar misschien krijg ik zo een emmer koud

commentaar van je over me heen. Ik kan je immers niet zien aankomen, bukken voor wat komen gaat.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik vond het nog al meevallen met het krijsen en roepen. En juist ook omdat het anoniem is en op internet trek je toch niet alles persoonlijk aan?En in het dagelijks leven kan je ook ongezouten kritiek over je heen krijgen en afwijkende meningen. Nou prima, luister ernaar, denk er over na en doe er dan evt iets mee. Maar heel veel succes en dus weer een leermomentje voor jou erbij.. cancel je account maar
Ja, dat komt er vast nog wel eens van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven