Geld & Recht alle pijlers

Frustratie telefonisch verkoop

03-06-2019 11:09 153 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geen leven of dood-probleem, maar meer bloedirritant: telefonisch verkoop!

Ik sta al tijden ingeschreven in het Bel-me-niet-register, probeer zo min mogelijk mijn telefoonnummer door te geven, maar toch. Telkens weer opnieuw die irritante telefoontjes. En nee, het is niet elke week raak, ik denk eerder eens in de drie, vier weken.
Het schofterige eraan, zoals deze keer ook bleek, is dat ze mij willen doen laten geloven alsof ik niet (goed) in het Bel-me-niet-register sta, dat als je je hebt ingeschreven voor een willekeurige klantenpas en dat zij je gegevens hebben doorgegeven/doorverkocht aan derden en het hele systeem van het Bel-me-niet-register dus niet werkt.

Vanmorgen was het weer raak: wéér iemand die me een nieuw energie-contract wilde aansmeren, omdat ik zogenaamd dit al eerder had aangegeven. Het zijn in mijn geval opvallend vaak bedrijven die me een goedkoper energiecontract willen aansmeren. Het hele riedeltje alsof ik dit soort dingen zou willen staat me zo tegen… Als ik een nieuw energiecontract, een nieuwe mobiele telefoon of wat dan ook zou willen hebben, dan regel ik dat nog altijd zelf.

Goed, dat was eigenlijk mijn punt niet, al lucht het wel even op en ben ik wat frustratie kwijt. Maar mijn vraag is eigenlijk: wat kan je doen tegen dit soort fratsen?
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
Ophangen.
Serieus.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Lang aan de praat houden zonder resultaat als je daar de tijd voor hebt.
Of neerleggen zodra je weet wie aan de lijn is (dus zonder beleefde uitleg).
Hier heb ik geen tijd voor. Doeiiii.

Op je allerboost. Zo doe ik dat. Bloedirritant inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij nog steeds fantastisch om te doen alsof je helemaal blij bent dat je eindelijk een keer gebeld wordt, dat je hondje is overleden en dat je vanmorgen ook nog struikelde in de douche. Dat je nu een bult op je knie hebt die toch wel pijn doet. Moet je daar de huisarts voor bellen? Misschien weet je beller het.. maarja. Voor elk wissewasje de ha bellen is ook weer zo wat, je wilt niet zeuren. Maar het doet toch wel pijn en wie weet is het wel gebroken of op zijn minst gekneusd. Maar kneuzingen doen ze natuurlijk niks aan, dan maar gewoon ijs erop. Of heeft hij nog tips?
Gewoon gelijk afkappen, geen probleem mee
Alle reacties Link kopieren
Cookieholic schreef:
03-06-2019 11:16
Het lijkt mij nog steeds fantastisch om te doen alsof je helemaal blij bent dat je eindelijk een keer gebeld wordt, dat je hondje is overleden en dat je vanmorgen ook nog struikelde in de douche. Dat je nu een bult op je knie hebt die toch wel pijn doet. Moet je daar de huisarts voor bellen? Misschien weet je beller het.. maarja. Voor elk wissewasje de ha bellen is ook weer zo wat, je wilt niet zeuren. Maar het doet toch wel pijn en wie weet is het wel gebroken of op zijn minst gekneusd. Maar kneuzingen doen ze natuurlijk niks aan, dan maar gewoon ijs erop. Of heeft hij nog tips?
:rofl: Goeie suggestie inderdaad! Ik zie het ook al helemaal voor me. Ga ik onthouden en nu maar hopen dat ik 'm de volgende keer in de praktijk kan brengen als ik gebeld wordt.
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
Normaal kap ik dit soort telefoontjes zo snel mogelijk af, als in: 'geen interesse, dag' of iets in die geest en dan ophangen.

De uitleg van de dame van vanmorgen vond ik zo frappant... Maar misschien ben ik (te) naïef hoe dit soort dingen werken.
In this mad house we must all survive
Gebruik maken van het recht van verzet. Daarna mogen ze je nooit meer bellen.
Alle reacties Link kopieren
Ik luister heel even en dan zeg ik nee hoor bedankt en hang gelijk op. Ben ik toch nog een beetje beleefd gebleven.
Niemand is onmisbaar
Ophangen. Waarom zou je dat niet doen? Ik doe meestal "nee, bedankt ik ga niet in op telefonische aanbiedingen, maar ik wens u verder veel succes en een fijne dag. Toedeloe!" en dan is het klaar.
Alle reacties Link kopieren
Vaste telefoon opzeggen en alleen mobiel gebruiken of heb je het daar ook op?
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je boos doen? Diegene doet ook gewoon zijn/haar werk. Ze kiezen jou nummer niet zelf hé dat gaat allemaal automatisch. Ik wordt momenteel steeds door de eo gebeld pff.
Alle reacties Link kopieren
In sommige gevallen heb ik het idee dat één partij meerdere keren blijft bellen (met name over energie contracten). Vaak geef ik dan al kort aan dat ik er geen interesse in heb en dat ze mijn gegevens maar weg moeten mieteren en niet meer mogen bellen. Ik denk dat daar ook een stukje frustratie in zit.

Onbekende nummers zou ik kunnen blokkeren, ware het niet dat ik momenteel nog bij een instantie loop die met onbekend nummer belt. Zodra dat achter de rug is, overweeg ik om onbekende nummers te blokkeren.
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
Poker schreef:
03-06-2019 11:22
Vaste telefoon opzeggen en alleen mobiel gebruiken of heb je het daar ook op?
Ja juist op mobiel denk ik, althans dat heb ik. Bloedirritant. Ik sta net als TO in het bel me niet register en heel voorzichtig met doorgeven gegevens.

Misschien moet ik juist een vaste telefoon nemen zodat ze daar alleen maar op bellen, ben toch nooit thuis ;)
Alle reacties Link kopieren
Poker schreef:
03-06-2019 11:22
Vaste telefoon opzeggen en alleen mobiel gebruiken of heb je het daar ook op?
Ik heb geen vaste telefoon meer (ooit wel gehad, maar opgezegd). Ik gebruik m'n mobiel en daar heb ik dit soort telefoontjes dus op.
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
Zijdehoentje schreef:
03-06-2019 11:20
Normaal kap ik dit soort telefoontjes zo snel mogelijk af, als in: 'geen interesse, dag' of iets in die geest en dan ophangen.

De uitleg van de dame van vanmorgen vond ik zo frappant... Maar misschien ben ik (te) naïef hoe dit soort dingen werken.
Die verzint van alles waar je bij staat. Ze bedenkt ter plekke iets waardoor ze toch toestemming heeft om te bellen en haar sale te maken.
Het maakt haar geen donder uit wat je zegt, als het maar 3x ja is op de telefonische aanbieding.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een reserve mobiel die ik alleen gebruik voor noodgevallen, en in bepaalde gevallen (als je bijvoorbeeld een telefoonnummer op MOET geven waar je eigenlijk helemaal geen zin in hebt) geef ik dan het nummer van die telefoon door. En dan zul je net zien: daar word ik dus nooit op gebeld...
In this mad house we must all survive
Oh dit is leuk als de ander weinig weet van de AVG. Ik vraag altijd eerst de naam en herhaal deze een paar keer om vervolgens aan te geven dat ze blijkbaar een data lek hebben (anders konden ze niet bij mijn nummer komen) en dat ik daar wel even melding van maak. Paniek alom en het voordeel: ik sta inmiddels op een zwarte lijst of zo, ben al maanden niet meer gebeld.
Alle reacties Link kopieren
En het is ook niet zo dat ik met m'n nummer overal op sta of zo. Ook op marktplaats (als ik daar uberhaupt iets mee doe) zet ik m'n telefoonnummer niet.
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
Zijdehoentje schreef:
03-06-2019 11:27
Ik heb een reserve mobiel die ik alleen gebruik voor noodgevallen, en in bepaalde gevallen (als je bijvoorbeeld een telefoonnummer op MOET geven waar je eigenlijk helemaal geen zin in hebt) geef ik dan het nummer van die telefoon door. En dan zul je net zien: daar word ik dus nooit op gebeld...
Wat een werk voor eens in de 4 weken een belletje wat je meteen af kunt kappen.
Ik sta ingeschreven bij de Kvk. Je leert heel snel wanneer die gegevens weer eens massaal zijn opgekocht.
Een kort, 'nee dank u wel, hier heb ik geen interesse in, ik wens u een fijne dag toe.' volstaat.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Het ligt een beetje aan mijn bui hoe ik reageer. Soms heb ik ook gewoon zin om ook vervelende vragen terug te stellen.
Als ze bijvoorbeeld zeggen dat ze een goedkopere hypotheek hebben, vraag ik wat ik dan nu betaal. Dat weten ze niet en daar ga ik dan uitgebreid op in. Zelfde met de energie die ze voordeliger kunnen aanbieden. Zeg mij maar eens wat ik dan nu maandelijks betaal. Of ik zeg dat hun info niet klopt omdat ik helemaal geen hypotheek of energiecontract heb.
Ook zeg ik wel eens dat ik nog thuis woon en het aan mijn vader zal doorgeven maar over het algemeen zeg ik: 'geen interesse, geen zin en mij nooit meer bellen'.
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
03-06-2019 11:30
Wat een werk voor eens in de 4 weken een belletje wat je meteen af kunt kappen.
Ik sta ingeschreven bij de Kvk. Je leert heel snel wanneer die gegevens weer eens massaal zijn opgekocht.
Een kort, 'nee dank u wel, hier heb ik geen interesse in, ik wens u een fijne dag toe.' volstaat.
Hoewel het vaak volstaat als je zegt geen interesse te hebben, zijn er ook bedrijven die maar blijven bellen, ondanks mijn 'geen interesse' en het verzoek mijn gegevens te verwijderen. En dan ben ik echt boos als ik dat dus nogmaals moet aangeven.
In this mad house we must all survive
Je kunt het jezelf ook gewoon veel te moeilijk maken. Ik vind telefonische verkoop veel fijner dan die vlotte jongemannen die hier nog wel eens aan komen bellen. Daar doe ik precies hetzelfde bij, maar die zijn nog wel eens heel opdringerig en dat is aan de telefoon toch makkelijker op te lossen.
Alle reacties Link kopieren
Daar ben ik iets makkelijker in dan de betreffende telefoongesprekken. Laatst ook iemand aan de deur of ze onze kliko's mochten schoonmaken. 'Nee' was mijn antwoord en twee tellen later zat m'n voordeur dicht.

Maar je hebt gelijk, Betty, ik denk dat ik 't mezelf veel te moeilijk maak. Geen idee waar 't 'm nu in zit, waarom 't bij verkoop aan de deur wel makkelijk gaat, maar bij telefonisch verkoop niet.
In this mad house we must all survive

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven