Fulltime werken als moeder
woensdag 17 mei 2017 om 12:38
En ja hoor, dan krijg ik ineens een aanbieding voor een onwijs leuke baan maar het is fulltime. Een vrij zelfstandige functie in mijn woonplaats dus geen reistijd en begin pas om 10.00hr .
Het lijkt me geweldig maarja.....Kan ik dat wel maken als moeder?
We kunnen gebruik maken van een gastouder aan huis waardoor er geen geleur is met bso e.d. en mijn man is altijd 1 dag thuis.
Nogmaals, is het niet zielig voor kinderen als ik de baan accepteer?
Het zou zoveel betekenen voor mij op persoonlijk vlak en het geld kunnen we goed gebruiken....
Het lijkt me geweldig maarja.....Kan ik dat wel maken als moeder?
We kunnen gebruik maken van een gastouder aan huis waardoor er geen geleur is met bso e.d. en mijn man is altijd 1 dag thuis.
Nogmaals, is het niet zielig voor kinderen als ik de baan accepteer?
Het zou zoveel betekenen voor mij op persoonlijk vlak en het geld kunnen we goed gebruiken....
woensdag 17 mei 2017 om 21:27
Mijn vriend kan prima koken maar dan eten we dus bloemkool of een of andere stoofschotel met diepvries pangasius. In principe niets mis mee, maar ik houd eigenlijk niet van bloemkool en pangasius vind ik geen vis. Dan vraagt hij zich niet af waarom we dat eigenlijk nooit eten, maar denkt creatief iets anders te hebben gevonden.
Verder ben ik overigens helemaal geen zeur
Verder ben ik overigens helemaal geen zeur
donderdag 18 mei 2017 om 10:01
MinkeDeWit schreef: ↑17-05-2017 21:27Mijn vriend kan prima koken maar dan eten we dus bloemkool of een of andere stoofschotel met diepvries pangasius. In principe niets mis mee, maar ik houd eigenlijk niet van bloemkool en pangasius vind ik geen vis. Dan vraagt hij zich niet af waarom we dat eigenlijk nooit eten, maar denkt creatief iets anders te hebben gevonden.
Verder ben ik overigens helemaal geen zeur![]()
:ROFL: Wij eten dan bloemkool met gekookte aardappels en gehaktballen en jus uit een pakje....
donderdag 18 mei 2017 om 10:43
Er is niks mis met de taken thuis zodanig verdelen dat je beiden zoveel mogelijk doet wat je goed kunt en leuk vindt. Waarom zou ik gaan grasmaaien en mijn man de was ophangen als we het andersom veel prettiger vinden? Maar enige flexibiliteit hierin is wel handig. Als TO om 10:00 begint met werken is ze waarschijnlijk pas rond 18:30 thuis. Als haar man al een uur eerder thuis is dan is het wel verrekte handig als hij niet eerst een paar uur de krant gaat zitten lezen, maar die tijd gebruikt om te koken, zodat ze aan tafel kunnen als TO thuis komt en niet pas gaan eten als de kinderen al in bed hadden moeten liggen. Als haar man dat niet kan wil vanwege een jaren '50 mentaliteit dan is het zaak om die mentaliteit te veranderen. Iedereen kan aardappels koken en een visstick bakken, dat is geen rocket science. Een jaren '50 mentaliteit klinkt verder ook niet alsof de man van TO wel allerlei andere taken thuis oppakt, dus als TO straks 5 dagen werkt en hij 4 dagen dan is het sowieso hoog tijd om er verandering in te brengen en de boel eerlijker te verdelen.
donderdag 18 mei 2017 om 10:59
Bloemkool vind ik dus echt tien keer niks. Hij weet het dan nog meer te verpesten door zoete aardappels te gebruiken want die had hij nog in huis. Zit je dus weeïg zoete stamppot te eten met gekruide kipblokjes, volgens recept alleen net even anders omdat hij ook de cajunkruiden niet in huis had die erin moesten.
Zo ook zijn visschotel met pangasius (a.k.a. nepvis). Daar moest een zakje curry bij. Had hij niet maar kerriepoeder is ongeveer hetzelfde, denkt hij.
De bedoeling is goed, en het scheelt mij boodschappen doen, maar ik ben gewoon net wat lastiger met eten dan hij. Hem kan ik echt alles voorzetten, wat ook best handig is.
donderdag 18 mei 2017 om 12:41
Nee jo, ,je bent gewoon een fijnproever!!MinkeDeWit schreef: ↑18-05-2017 10:59Bloemkool vind ik dus echt tien keer niks. Hij weet het dan nog meer te verpesten door zoete aardappels te gebruiken want die had hij nog in huis. Zit je dus weeïg zoete stamppot te eten met gekruide kipblokjes, volgens recept alleen net even anders omdat hij ook de cajunkruiden niet in huis had die erin moesten.
Zo ook zijn visschotel met pangasius (a.k.a. nepvis). Daar moest een zakje curry bij. Had hij niet maar kerriepoeder is ongeveer hetzelfde, denkt hij.
De bedoeling is goed, en het scheelt mij boodschappen doen, maar ik ben gewoon net wat lastiger met eten dan hij. Hem kan ik echt alles voorzetten, wat ook best handig is.
vrijdag 19 mei 2017 om 20:56
Klinkt als een mooie kans. Doen zou ik zeggen... En wat koken betreft....mijn man kookt ook op dagen dat ik later thuis ben. Maar ik heb een man die werkt en huishoudelijk is....hij stofzuigt, wast, poetst de badkamer, doet boodschappen, verschoont de bedden, dweilt...en ik doe hetzelfde op mijn vrije dagen. Ideaal dus...het kan dus wel.
vrijdag 19 mei 2017 om 21:43
Ik zou het doen! Zeker als het een hele gave kans is!
Werk zelf full time, 2 kids van 8 en 5 jaar. Man werkt 4 dagen. Ga ook altijd pas weg nadat ik ze naar school heb gebracht. 3 dagen naar de BSO van 14.30-16.45 uur. Man begint vroeg en haalt ze dus voor 17 uur op. 1 dag opa en oma in huis, oma strijkt dan ook de was. Een schoonmaakster voor 3 uur per week. Tevens een beetj afspraken maken wie welke taken doen qqua boodschappen, was, tuin etc. Koken doet manlief doordeweeks, maar we beslissen wel samen wat we eten.
Ik heb nooit part time gewerkt. Het is ook een beetje nederlands dat je als moeder eigenlijk standaard part time werkt. Je eigen ontwikkeling is ook belangrijk vind ik. Aan de andere kant moet iedereen hier voor zichzelf een keus in maken. Wat voelt goed en wat niet.
Succes met je keuze!
Werk zelf full time, 2 kids van 8 en 5 jaar. Man werkt 4 dagen. Ga ook altijd pas weg nadat ik ze naar school heb gebracht. 3 dagen naar de BSO van 14.30-16.45 uur. Man begint vroeg en haalt ze dus voor 17 uur op. 1 dag opa en oma in huis, oma strijkt dan ook de was. Een schoonmaakster voor 3 uur per week. Tevens een beetj afspraken maken wie welke taken doen qqua boodschappen, was, tuin etc. Koken doet manlief doordeweeks, maar we beslissen wel samen wat we eten.
Ik heb nooit part time gewerkt. Het is ook een beetje nederlands dat je als moeder eigenlijk standaard part time werkt. Je eigen ontwikkeling is ook belangrijk vind ik. Aan de andere kant moet iedereen hier voor zichzelf een keus in maken. Wat voelt goed en wat niet.
Succes met je keuze!
vrijdag 19 mei 2017 om 22:23
zaterdag 20 mei 2017 om 17:01
Ik heb ook een hekel aan koken, dus mijn man kookt eigenlijk bijna altijd.
Maar TO ik vraag mij af doet jouw man wel andere dingen in het huishouden?
Ik doe uiteraard wel andere dingen in het huishouden, de taken kun je gewoon eerlijk verdelen.
Verder zou ik in deze situatie zeggen: doen.
En hoe je kind er later op reageert, hoor je later wel.
Het is toch maar net hoe je kind er tegen aankijkt. In dit topic zie je het al; de ene vond het vervelend dat haar ouders fulltime werkten, terwijl de andere juist een gezonde dosis mentaliteit aan over heeft gehouden.
Veel succes.
Enne geen kindgerelateerde dingen al bespreken hoor, dat is echt een not done bij gesprekken.
Ik doe uiteraard wel andere dingen in het huishouden, de taken kun je gewoon eerlijk verdelen.
Het is toch maar net hoe je kind er tegen aankijkt. In dit topic zie je het al; de ene vond het vervelend dat haar ouders fulltime werkten, terwijl de andere juist een gezonde dosis mentaliteit aan over heeft gehouden.
Veel succes.
Enne geen kindgerelateerde dingen al bespreken hoor, dat is echt een not done bij gesprekken.
zaterdag 20 mei 2017 om 17:18
Dat zou natuurlijk van twee kanten moeten gelden. Aan mij is wel eens gevraagd hoe ik het met de opvang geregeld had. Toen ik vroeg hoe ze wisten dat ik kinderen had, zei men dat ik kinderzitjes in mijn auto had.fientje1982 schreef: ↑20-05-2017 17:01Ik heb ook een hekel aan koken, dus mijn man kookt eigenlijk bijna altijd.
Veel succes.