gaat dit lukken?
dinsdag 7 januari 2014 om 18:54
Mijn vriend en ik willen over twee jaar ongeveer samen wonen.
Ik krijg volgend jaar mijn diploma als Verzorgende IG hopelijk en hopelijk kan ik dan ergens een baan vinden van 28 uur of nog mooier, 32. (hoop het heel erg)
Mijn vriend is van plan om dan een BBL opleiding MBO te gaan doen of een deeltijd HBO.
Zou je dan rond kunnen komen in een huurhuisje van rond de 650 euro?
Kennen jullie zo'n situatie dat één iemand werkt en de andere een deeltijd opleiding er naast doet en dat ze toch samen wonen?
Het zou mooi zijn dat we dan ook nog wel gewoon kunnen sparen en op vakantie kunnen..
maar waarschijnlijk zie ik het allemaal te roze kleurig in
Ik krijg volgend jaar mijn diploma als Verzorgende IG hopelijk en hopelijk kan ik dan ergens een baan vinden van 28 uur of nog mooier, 32. (hoop het heel erg)
Mijn vriend is van plan om dan een BBL opleiding MBO te gaan doen of een deeltijd HBO.
Zou je dan rond kunnen komen in een huurhuisje van rond de 650 euro?
Kennen jullie zo'n situatie dat één iemand werkt en de andere een deeltijd opleiding er naast doet en dat ze toch samen wonen?
Het zou mooi zijn dat we dan ook nog wel gewoon kunnen sparen en op vakantie kunnen..
maar waarschijnlijk zie ik het allemaal te roze kleurig in
dinsdag 7 januari 2014 om 18:57
Dat ligt er toch aan wat jullie inkomen dan wordt?
Wat is het startsalaris van een verzorgende IG zonder ervaring?
Maar een huur van 650,-, zorgverzekeringen, gas/water/licht, kabel tv en internet, mobiele telefoons, verzekeringen en eten en drinken hakken er flink in, ik denk dat sparen en op vakantie er niet makkelijk in zit.
Wat is het startsalaris van een verzorgende IG zonder ervaring?
Maar een huur van 650,-, zorgverzekeringen, gas/water/licht, kabel tv en internet, mobiele telefoons, verzekeringen en eten en drinken hakken er flink in, ik denk dat sparen en op vakantie er niet makkelijk in zit.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dinsdag 7 januari 2014 om 19:01
Waarom.zo'n duur huurhuis? Kun je niet beter zoeken naar iets voordeligers? Met z'n tweeen heb je geen eengezinswoning nodig.
Maar goed..als je vriend een bbl of duale opleiding gaat doen krijgt hij gewoon een baan van 24 uur erbij waar hij voor betaalt wordt. Dat zal wel een leerlingensalaris zijn.
En een v-ig aan het begin van haar schaal verdiend ook niet superveel.
Begin eens om de geplande vaste lasten op een rijtje te zetten en dan te bedenken of jullie dat geld kunnen verdienen (kijk in de cao voor de salarissen)
Maar goed..als je vriend een bbl of duale opleiding gaat doen krijgt hij gewoon een baan van 24 uur erbij waar hij voor betaalt wordt. Dat zal wel een leerlingensalaris zijn.
En een v-ig aan het begin van haar schaal verdiend ook niet superveel.
Begin eens om de geplande vaste lasten op een rijtje te zetten en dan te bedenken of jullie dat geld kunnen verdienen (kijk in de cao voor de salarissen)
dinsdag 7 januari 2014 om 19:04
quote:Waarom ga je niet fulltime werken?Omdat de ft contracten in de zorg niet voor het oprapen liggen? Ik ben ooit begonnen met 18 uur ej heb het met pijn en.moeite uit kunnen breiden naar 24. Nu heb ik een andere baan voor 24 uur. 32 uur en meer is hier alleen voor de evv'ers. En daar hebben ze er niet zoveel van nodig. Bovendien is er een vacaturestop.
dinsdag 7 januari 2014 om 19:23
quote:Doreia schreef op 07 januari 2014 @ 18:59:
Doe het stap voor stap.
Haal eerst je diploma en begin heel op tijd met solliciteren.
Laat vriend starten met een opleiding.
Schrijf jullie nu al in bij woningbouwverenigingen.
Kijk of jullie over 2 jaar nog bij elkaar zijn.
Succes!Na het loepen lijkt dit wel het beste advies
Doe het stap voor stap.
Haal eerst je diploma en begin heel op tijd met solliciteren.
Laat vriend starten met een opleiding.
Schrijf jullie nu al in bij woningbouwverenigingen.
Kijk of jullie over 2 jaar nog bij elkaar zijn.
Succes!Na het loepen lijkt dit wel het beste advies
dinsdag 7 januari 2014 om 20:20