Geld & Recht alle pijlers

Gastouderbureau betaald niet uit

26-05-2011 09:18 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
Dat kan ze dan toch met de ouders overleggen? Of het klopt dat zij niet betaald hebben?
Wat staat er in het contract?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
...
klopt dat je afhankelijk bent van of de ouders betalen..wel heel krom natuurlijk. Heb dat eens gelezen, bij een organisatie die gastouders zochten, toen ik nog een baan zocht..
Een gastouder is zelfstandige en niet in dienst van het GOB, het GOB is een intermediair en als de ouders niet betalen heeft het GOB niks te betalen aan de GO.

Die loopt zelf als zelfstandige debiteuren beheer.
Snap je het?

En ze geeft aan inkomsten aan de belasting op, niet haar uren.
Dus de gastouder moet het contract van de ouders dan ontbinden wegens wanbetaling en vervolgens een deurwaarder erop af sturen als er niet binnen x termijn betaald wordt?
Ja, ik heb zelfs de regel dat als er niet betaald is, dat ik de nieuwe maand geen opvang biedt tot dat er betaald is, dat is een goede stok achter de deur.
...
...
Het bureau is een intermediair, dus nee zelfs als die een buffer zou hebben mag deze je vriendin niet uit betalen, anders zou ze nml geen zelfstandige zijn, maar in dienst van het GOB.

En je vriendin is dus zelf verantwoordelijk of de ouders haar betalen (via het GOB, verplicht door de belasting vorig jaar) en moet dus ook zelf achter haar geld aan, door bijv. een incasso.

Maar eerst maar eens met de ouders spreken en sowieso geen opvang meer bieden totdat er betaald is.

GOB staat hier echt buiten, het is tussen de GO en de VO.
Maar begrijp ik het dus goed dat ze op kinderen past terwijl ze met de ouders "ruzie" of toch in ieder geval niet zo'n goede relatie heeft? Dan zou ik in dat geval toch vriendelijk verzoeken een andere oppas te zoeken.

Je moet toch in ieder geval zakelijk kunnen overleggen. Vreemd ook dat die ouders willen dat hun kind opgevangen wordt door iemand waar ze zo'n slechte relatie mee hebben. Ik vond altijd dat het wel een beetje moet klikken.
...
@isolde dat dacht ik ook al...

je moet toch wel kunnen vragen of ze al betaald hebben of niet. Als je dat al niet kunt vragen van je 'werkgever' tsja...dan zou ik idd een ander gezin zoeken...

zou als moeder ook niet iemand op mijn kind(eren) willen hebben passen, als ik er persoonlijk geen goede band/gevoel over heb.

Raar verhaal dit....
.
begrijp echt niet dat ze het de ouders zelf niet vraagt. Ik bedoel, 3 maanden geen inkomsten, omdat volgens het GOB de ouders niet betaalden. Ik heb soms moeite om dingen te zeggen waar ze op staan, zeker in een dergelijke situatie, maar echt waar, ik zou 100% zeker na 2 maand de ouders al hebben aangesproken, en zie het probleem ook niet. Ik zou zoiets zeggen al"s: Goh, niet om het 1 of ander, maar het gastouderbureau geeft al 3 maanden aan dat de facturen van de opvang niet betaald zijn, met als gevolg dat ik ook niet betaald wordt. KLopt dit? en wat is de reden? ook ik heb naelijk rekeningen die betaald moeten worden.

Mijn vervolg antwoord zou zijn dat je idd pas weer gaat oppassen wanneer de facturen weer betaald zijn.

Sorry hoor, maar wat je vriendin nu doet, is moeilijk doen om niks. gewoon die ouders confronteren, klaar.
Tja, ouders aanspreken en als ze dan nog niet betalen, een schriftelijke aanmaning de deur uitdoen en hun kind totdat ze betalen niet meer opvangen. Als het dan nog niet lukt, incassobureau inzetten.

Gewoon doorgaan, daar wordt de achterstand alleen maar groter van en ondertussen heeft ze nog langer geen inkomen. De kans dat ze nooit wat terug krijgt, wordt steeds groter. Terwijl ze als ze andere kinderen in plaats van de huidige aan zou nemen, ze wel gewoon zou verdienen. Gastouder zijn is leuk, maar je vriendin was als ze kinderen zo leuk vond om gratis op te passen al niet met een gastouderbureau in zee gegaan....
Gewoon op blijven passen, eventueel betalingsregeling treffen met de ouders , dat ze bijvoorbeeld een x bedrag bovenop de factuur betalen... Zo geef je de mensen ook ruimte.. Heb het ook moeten doen, iemand tegemoet komen in deze tijd...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven