Geld & Recht alle pijlers

Geboorteakte overleden moeder

20-10-2018 09:17 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi, wellicht niet het meest voor de hand liggende platform voor mijn vraag, maar aangezien ik door de bomen het bos niet meer zie zet ik mijn vraag hier ook maar neer.

Gisteren is mijn moeder overleden. Zij woonde sinds enkele jaren in het buitenland. De uitvaart vindt komende week donderdag in Nederland plaats. Om haar officieel als overleden te verklaren in de gemeente waar zij nu woonde is kennelijk haar geboorteakte nodig, logischerwijs van de gemeente waar zij vandaan komt. Deze hebben wij niet. Echter, kennelijk is zonder deze verklaring geen uitvaart mogelijk, want dan is ze nog niet officieel overleden. Op internet lees ik dat ik deze akte enkel bij de gemeente op kan vragen als ik gemachtigd ben door mijn moeder, en dat hier 5 werkdagen overheen gaan... Vandaag is het zaterdag en kan ik de gemeente niet bereiken of bezoeken. Ik heb een afspraak staan voor maandagochtend aldaar, maar vind het moeilijk maar gewoon 2 dagen af te wachten en dan *fingers crossed* dat ze iets voor me kunnen doen.

Heeft er iemand ooit eerder met dit bijltje gehakt? Komt dit wel goed? En/of heeft iemand hier een helderder hoofd dan ik en de gouden tip over wat ik nu het beste kan doen?
Wat fijn dat het gelukt is.. sterkte morgen
Fijn TO en veel sterkte de komende tijd.
Alle reacties Link kopieren
sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het gelukt is , sterkte met de uitvaart

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven